Het ''algemene'' kleine vragen topic
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 14:18
- Vervoersmiddel: Derbi gpr
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
met Sproeier 96 rijdt die wel goed, hier een foto van de bougie (bruin-grijs)
de stotter voor de powerband is er nu uit dmv de gasnaald een standje hoger.
die staat nu ook boven aan. Volgens mij trekt die welk iets valse lucht waar de gaskabel binnenkomt.
Het volgende probleem:
De kvs in het reservoir wordt niet warm. Na 3 km rijden stond die op 70*C.
Er zit geen Thermostaat in, Waterpomp lijkt me ook onwaarschijnlijk, hoe test je dat?
Raden jullie een 19/21 mm carb aan ipv mn 17,5, maakt dit veel uit?
de stotter voor de powerband is er nu uit dmv de gasnaald een standje hoger.
die staat nu ook boven aan. Volgens mij trekt die welk iets valse lucht waar de gaskabel binnenkomt.
Het volgende probleem:
De kvs in het reservoir wordt niet warm. Na 3 km rijden stond die op 70*C.
Er zit geen Thermostaat in, Waterpomp lijkt me ook onwaarschijnlijk, hoe test je dat?
Raden jullie een 19/21 mm carb aan ipv mn 17,5, maakt dit veel uit?
-
- Pro tuner
- Berichten: 607
- Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19678
- Locatie: Almere
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
In/na de powerband. Richting het einde van de powerband eigenlijk.
E: hoge stationair lopen was waarschijnlijk hangende gaskabel
E: hoge stationair lopen was waarschijnlijk hangende gaskabel
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
-
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Stotteren en wegvallen hoog in toeren = te kleine sproeierEZ_R schreef:Is stotteren/wegvallen van gas in hoge toeren kleinere, grotere sproeier of normaal?
Hij loopt nu stationair behoorlijk hoog in toeren zonder valse lucht (reageert niet op stationairschroef), maar met grotere sproeier word het stotteren erger.
Stotteren voor de powerband (laag in toeren) = te grote sproeier
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Jimmy, bij mij wordt mn koelvloeistof reservoir ook nooit warm, het is belangrijk dat je radiateur warm wordt. Heb je je kvs-systeem goed gevuld en ontlucht? Carb maakt niet heel veel uit, hij zal iets sneller optrekken, en iets meer verbruiken. Zeker met jou uitlaat ga je daar weinig van merken. En je bougie ziet er zo wel goed uit, ga nog even een keer (wanneer het kan, dus als je klaar bent met inrijden etc. En je kvs gefixt hebt) Even vol gas rijden en kijk of die niet uitvalt. Om er zeker van te zijn dat die niet te klein is.
DRD EDITION
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 14:18
- Vervoersmiddel: Derbi gpr
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Wordt de kvs bij jou in het resv. niet warm én ook niet een beetje? want die van mij is gwn koud ik gok 12*C.Gooncy schreef:Jimmy, bij mij wordt mn koelvloeistof reservoir ook nooit warm, het is belangrijk dat je radiateur warm wordt. Heb je je kvs-systeem goed gevuld en ontlucht? Carb maakt niet heel veel uit, hij zal iets sneller optrekken, en iets meer verbruiken. Zeker met jou uitlaat ga je daar weinig van merken. En je bougie ziet er zo wel goed uit, ga nog even een keer (wanneer het kan, dus als je klaar bent met inrijden etc. En je kvs gefixt hebt) Even vol gas rijden en kijk of die niet uitvalt. Om er zeker van te zijn dat die niet te klein is.
De radiateur wordt wel goed warm net als de slangen (de 2 dikkerts).
Als de koelsysteem zou werken, op hoeveel graden zou die dan ongeveer moeten blijven als die stationair loopt.
En welke uitlaat zou beter presteren, op de mhr 80 replica icm de 21mm carb.
Groeten,
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Nee mijn reservoir is altijd koud, miss dat als ik echt 20km achter elkaar heb gereden dat die iets warmer is en t niveau iets gedaalt is. Je moet gewoon goed je temp sensor in de gaten houden (neem aan dat je die hebt) boven de 80 graden zou ik hem wel uitzetten.
En stationair wordt die sws snel warm omdat je natuurlijk geen rijwind hebt en dus je kvs niet gekoeld word. Heb zat verhalen gelezen van mensen waarvan de cilinder warm gelopen is doordat ze hem te lang stationair hebben laten draaien. Ik heb geen idee hoe warm die stationair ongv moet zijn. Heb verder geen kennis over gpr uitlaten Weet wel dat er een voca racing 80cc uitlaat is voor de gpr, miss dat die daarmee beter loopt.
Maar wat ik mij afvraag is: Hoe heb je je kvs systeem gevuld?
En stationair wordt die sws snel warm omdat je natuurlijk geen rijwind hebt en dus je kvs niet gekoeld word. Heb zat verhalen gelezen van mensen waarvan de cilinder warm gelopen is doordat ze hem te lang stationair hebben laten draaien. Ik heb geen idee hoe warm die stationair ongv moet zijn. Heb verder geen kennis over gpr uitlaten Weet wel dat er een voca racing 80cc uitlaat is voor de gpr, miss dat die daarmee beter loopt.
Maar wat ik mij afvraag is: Hoe heb je je kvs systeem gevuld?
DRD EDITION
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 14:18
- Vervoersmiddel: Derbi gpr
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Maar wat ik mij afvraag is: Hoe heb je je kvs systeem gevuld?
Nadat ik me cilinder had vervangen en er dus een lading kvs op de grond lag.
heb ik m'n cilinder volgegoten >(cilinderkop kvs aansluiting) daarna de radiateur.
en toen ontlucht, stationair - knijpen - bijvullen.
Ik heb een stage 6 temp. meter.
Alleen het verloopstukje 1/8 -> 14 x 1.25 ging erg moeizaam in m'n cilinderkop.
Dus die zit er niet hélemaal in (2/3).
Nadat ik me cilinder had vervangen en er dus een lading kvs op de grond lag.
heb ik m'n cilinder volgegoten >(cilinderkop kvs aansluiting) daarna de radiateur.
en toen ontlucht, stationair - knijpen - bijvullen.
Ik heb een stage 6 temp. meter.
Alleen het verloopstukje 1/8 -> 14 x 1.25 ging erg moeizaam in m'n cilinderkop.
Dus die zit er niet hélemaal in (2/3).
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Oké, dat heb je gewoon goed gedaan. Denk niet dat je temp sensor nu iets beïnvloedt. Maar bedoel je met moeizaam dat die er gewoon moeilijk in draait? Dan kan het zo zijn dat je draad in je cilinder kop dol is. Zou hem er wel goed strak op zetten, anders kan die daar kvs lekken. Als je draad dol is, gewoon veel kracht zetten en hem erin draaien, dat had ik ook gedaan bij mij spatbord.
Of je moet er even nieuw draad in tappen.
Of je moet er even nieuw draad in tappen.
DRD EDITION
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 14:18
- Vervoersmiddel: Derbi gpr
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hij ging er erg moeilijk in, ik wou ook niet te veel kracht zetten.
't zit iig goed vast.
't zit iig goed vast.
-
- Pro tuner
- Berichten: 607
- Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19678
- Locatie: Almere
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Als het draad van je sensor dol is dan kan je het ook even bewerken met een nagelvijltje of een mes. Het materiaal wat de groeven blokkeerd moet je dan even wegvijlen/snijden. Als je gewoon doordraait loop je risico dat je de boel helemaal naar de klote werkt.
Als het draad in je cilinder dol is gewoon even nieuwe tappen inderdaad.
Als het draad in je cilinder dol is gewoon even nieuwe tappen inderdaad.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Met wat voor sproeier zou ik moeten beginnen met afstellen als ik van een MK Thrower naar een Yasuni Cross HM ga? Setup is:
Polini 80 giet
21mm dellorto
Ori luchtfilter
nu sproeier 68
Polini 80 giet
21mm dellorto
Ori luchtfilter
nu sproeier 68
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Begin maar bij 82 o.i.d
(heb je luchtschroef wel 1,5 slag open? 68 lijkt mij iets klein)
(heb je luchtschroef wel 1,5 slag open? 68 lijkt mij iets klein)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Dankje, ja ik vond 68 ook iets klein maar luchtschroef staat gewoon op 1,5 slag, maar loopt wel gewoon goedderbi-ftw schreef:Begin maar bij 82 o.i.d
(heb je luchtschroef wel 1,5 slag open? 68 lijkt mij iets klein)
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Ik had laatst mn demper (standaard demper rvs onderlangs) eraf gehaald, en er zaten 3 metalen pijpjes ofzo in gelast. Iemand enig idee wat dat is? Las ergens dat het als soort van begrenzing dient.
DRD EDITION
-
- Pro tuner
- Berichten: 971
- Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
- Locatie: wolvega
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
de standaard DRD demper is meuk. Begrenst je doorlaat enorm. Gewoon een aftermarket pijpje erop zetten (scheelt minimaal)
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Ik wil tegen de zomer een voca rookie of een scr corse er onder zetten, maar ik ga zometeen even proberen die pijpjes eruit halen, want heb wel t gevoel dat die zonder demper sneller optrekt
DRD EDITION
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Ik zit met een probleempje, wou de onderste inbussen van mn voorvork vervangen, degen die erin zat was 30mm en de bouwmarkt had alleen 20mm. Nu ik ze dr in heb gedraait, draaien ze gwn rond. Handvast zit die gewoon vast, maar als ik echt even kracht erop zet, dan draait die nog de hele tijd rond. Maakt dat wat uit?
Het gaat om deze :
Het gaat om deze :
DRD EDITION
-
- Pro tuner
- Berichten: 607
- Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19678
- Locatie: Almere
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Dan heb je het draad van de bouten dol gedraaid
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Dat dacht ik ook, maar als ik de oude er weer in steek, stopt die gewoon op een gegeven moment, en kan die niet verder. Dan raakt die de achterkant zegmaar.
DRD EDITION