kan je iets meer info geven hoe je hem er nu hebt opgestoken?Rikkert schreef:Kunt iemand mijn vraag over mijn ontsteking op de vorige pagina beantwoorden?
Zou ik aardig van diegene vinden als hij dat wilt
Het ''algemene'' kleine vragen topic
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
#22
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Nou ik zal het even vertellen, Ik heb dus mijn 2de blokje onder de brommer hangen, alles aangesloten, toen werd het tijd voor de ontsteking. Ik wist eerst niet hoe om die moest, maar op mijn oude blokje zat hij zo:racingfreak schreef:kan je iets meer info geven hoe je hem er nu hebt opgestoken?Rikkert schreef:Kunt iemand mijn vraag over mijn ontsteking op de vorige pagina beantwoorden?
Zou ik aardig van diegene vinden als hij dat wilt

Zo heb ik het nu ook geprobeerd, maar hij backfired alleen maar, bij aanrennen en kicken slaat hij niet aan.
Toen eens in het handboek gekeken, mertekentje op grondplaat gelijk gezet met pijltje op het carter, maar nog doet hij het niet. Eens op brommerforum gekeken, ook zo geprobeerd:

Maat nog doet hij het niet.
Weet jij dat hoe het zit?
Ducati ontsteking op OT blok van 2004 (grijs)

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
je zuiger moet op zijn bovenste dode punt staan en dan moet je ervoor zorgen dat hij niet meer kan verdraaien als je je ontsteking goed hangtRikkert schreef:Nou ik zal het even vertellen, Ik heb dus mijn 2de blokje onder de brommer hangen, alles aangesloten, toen werd het tijd voor de ontsteking. Ik wist eerst niet hoe om die moest, maar op mijn oude blokje zat hij zo:racingfreak schreef:kan je iets meer info geven hoe je hem er nu hebt opgestoken?Rikkert schreef:Kunt iemand mijn vraag over mijn ontsteking op de vorige pagina beantwoorden?
Zou ik aardig van diegene vinden als hij dat wilt
Zo heb ik het nu ook geprobeerd, maar hij backfired alleen maar, bij aanrennen en kicken slaat hij niet aan.
Toen eens in het handboek gekeken, mertekentje op grondplaat gelijk gezet met pijltje op het carter, maar nog doet hij het niet. Eens op brommerforum gekeken, ook zo geprobeerd:
Maat nog doet hij het niet.
Weet jij dat hoe het zit?
Ducati ontsteking op OT blok van 2004 (grijs)
#22
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Ja.... Dat snap ik
Maar hoe moeten me spoelen staan?

Maar hoe moeten me spoelen staan?

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Bij een standaard ontsteking kan dat amper. Je moet het spietje in je krukas leggen en hier goed je vliegwiel overheen doen, door het magnetisme wil dit wel eens heel vaak fout gaan. Heb je het spietje er überhaupt wel tussen?.
Ik kan eens even bij mij kijken.
Ik kan eens even bij mij kijken.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Als je even voor mij wilt kijken en een foto wilt maken, zou ik dat zeer op prijs stellen!Alainv-s schreef:Bij een standaard ontsteking kan dat amper. Je moet het spietje in je krukas leggen en hier goed je vliegwiel overheen doen, door het magnetisme wil dit wel eens heel vaak fout gaan. Heb je het spietje er überhaupt wel tussen?.
Ik kan eens even bij mij kijken.

Ja heb er een spietje tussen


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
grondplaat moet je volgens mij nog zo'n 3 cm met de klok mee draaien.
het gat voor de ontstekingskabel moet je op 11 uur hebben.
het gat voor de ontstekingskabel moet je op 11 uur hebben.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
gvd, kan mijn umbussleutels nergens vinden en steeksleutel 10 is kwijt.
Wie de fuck heeft er in mijn gereedschapskist gezeten, zonder die 2 dingen kun je echt niks uit elkaar halen van je brommer
. Sorry maat. Ik moet morgen nieuwe steek 10 kopen vrees ik.
Maar ik weet wel dat die bij mij maar op 1 manier paste hoor! En er was een heel klein beetje speling met de grondplaat, iets van 5 minuten op de klok!


ok, je ziet een aantal gaten in je vliegwiel, die zijn er niet voor niets!
Het gaatje bij de S is het belangerijkst: Deze moet overeen komen met iets op je stator, alleen zie ik dat neit zo goed op de foto's op google.
Maar volgens mij kun je nu zelf wel wat uitvogelen. Een paar van die gaatjes hroen overeen te komen met een punt op de stator. Die op de R moet volgens mij boven het zwarte blokje hangen als de zuiger op zijn BDP is
.
Zet je zuiger maar op het BDP en dan moet dat gaatje bij de R op je vliegwiel ergens leuk uitkomen.
Wie de fuck heeft er in mijn gereedschapskist gezeten, zonder die 2 dingen kun je echt niks uit elkaar halen van je brommer

Maar ik weet wel dat die bij mij maar op 1 manier paste hoor! En er was een heel klein beetje speling met de grondplaat, iets van 5 minuten op de klok!

ok, je ziet een aantal gaten in je vliegwiel, die zijn er niet voor niets!
Het gaatje bij de S is het belangerijkst: Deze moet overeen komen met iets op je stator, alleen zie ik dat neit zo goed op de foto's op google.
Maar volgens mij kun je nu zelf wel wat uitvogelen. Een paar van die gaatjes hroen overeen te komen met een punt op de stator. Die op de R moet volgens mij boven het zwarte blokje hangen als de zuiger op zijn BDP is

Zet je zuiger maar op het BDP en dan moet dat gaatje bij de R op je vliegwiel ergens leuk uitkomen.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hee mensen
Heeft iemand ervaring met zijn brommer schoonmaken met een hogedrukspuit? Kan et überhaupt, of gaat die ervan stuk?
want namelijk iedere dag schoonmaken met doekje en sponsje duur beetje te lang, maakt het uit hoe duur die is en of er nog verschil in zit? hoeveel bar is genoeg, iemand ervaring, hoor het graag
Groeten
Heeft iemand ervaring met zijn brommer schoonmaken met een hogedrukspuit? Kan et überhaupt, of gaat die ervan stuk?
want namelijk iedere dag schoonmaken met doekje en sponsje duur beetje te lang, maakt het uit hoe duur die is en of er nog verschil in zit? hoeveel bar is genoeg, iemand ervaring, hoor het graag

Groeten
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
hoge druk is niet gezond voor je lakBassekuh schreef:Hee mensen
Heeft iemand ervaring met zijn brommer schoonmaken met een hogedrukspuit? Kan et überhaupt, of gaat die ervan stuk?
want namelijk iedere dag schoonmaken met doekje en sponsje duur beetje te lang, maakt het uit hoe duur die is en of er nog verschil in zit? hoeveel bar is genoeg, iemand ervaring, hoor het graag![]()
Groeten

#22
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Nee daarom was mijn vraag ook of het uberhaupt wel kon, weet nu dus genoegracingfreak schreef:hoge druk is niet gezond voor je lakBassekuh schreef:Hee mensen
Heeft iemand ervaring met zijn brommer schoonmaken met een hogedrukspuit? Kan et überhaupt, of gaat die ervan stuk?
want namelijk iedere dag schoonmaken met doekje en sponsje duur beetje te lang, maakt het uit hoe duur die is en of er nog verschil in zit? hoeveel bar is genoeg, iemand ervaring, hoor het graag![]()
Groeten

racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- PeterNoFear
- Schakelrijder
- Berichten: 183
- Lid geworden op: vr 03 dec 2010, 20:02
- Vervoersmiddel: Senda SM
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5528
- Locatie: Nietap.
- Contacteer:
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
1. je kan je brommer wel schoonmaken met hogedruk, maar je krijgt hem mooier schoon met de hand.racingfreak schreef:hoge druk is niet gezond voor je lakBassekuh schreef:Hee mensen
Heeft iemand ervaring met zijn brommer schoonmaken met een hogedrukspuit? Kan et überhaupt, of gaat die ervan stuk?
want namelijk iedere dag schoonmaken met doekje en sponsje duur beetje te lang, maakt het uit hoe duur die is en of er nog verschil in zit? hoeveel bar is genoeg, iemand ervaring, hoor het graag![]()
Groeten
2. als je brommer goed in de lak zit, kan het echt wel.

- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Maar mijn gecoate velgen en blok kan ik dat dan wel mooi krijgen met hogedruk spuit, want zie altijd tegen het schoonmaken van mijn velgen, omdat tussen de spaken schoonmaken een eeuwigheid duurt.PeterNoFear schreef:
1. je kan je brommer wel schoonmaken met hogedruk, maar je krijgt hem mooier schoon met de hand.
2. als je brommer goed in de lak zit, kan het echt wel.

racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Bedankt Alain, ik ga het nu even grondig onderzoeken. 


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Het kan maar het resultaat is mooier als je het met de hand doet. Maar nu deze tijden is het hopeloos om hem te kuisen hij word toch direct weer heel vies dus ik poets hem niet tot in het detail in de winterperiode. eens afspuiten met tuinslang wat zeep en droog blazen met compressorBassekuh schreef:Maar mijn gecoate velgen en blok kan ik dat dan wel mooi krijgen met hogedruk spuit, want zie altijd tegen het schoonmaken van mijn velgen, omdat tussen de spaken schoonmaken een eeuwigheid duurt.PeterNoFear schreef:
1. je kan je brommer wel schoonmaken met hogedruk, maar je krijgt hem mooier schoon met de hand.
2. als je brommer goed in de lak zit, kan het echt wel.

#22
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Nou Alain, ik heb dus gekeken, maar werkt ook niet......................
En waar is die R op het vliegwiel te vinden dan?
En waar is die R op het vliegwiel te vinden dan?

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Godver.. kan iemand ff een foto maken van hoe zijn spoelen op de carters zitten?

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 14:19
- Vervoersmiddel: Derbi sdr
- Locatie: Leerdam
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Ik heb nog steeds het probleem als ik op m'n top wil gaan rijden.
Dat is nou ongeveer 80 en dit een seconde of 5 doet dan slaat mijn achterwiel vast slaat en de brommer valt uit als ik m'n koppeling indruk gaat het achterwiel weer los en laat ik hem daarna weer opkomen doet de brommer het weer gewoon.
M'n set-up is 70cc Top performance 17.5 dellortho en een hebo 50-70cc uitlaat en tandwiel 11 voor en 54 achter hij maakt wel erg veel toeren.
Weet iemand wat dit is want het is best wel storend.
Hij loopt daarna ook gewoon weer perfect dus kan geen warmloper zijn en mij lijkt het ook niks met de achterrem te maken hebben want als ik m'n koppeling inknijpt is het over dus het lijkt erop of er iets in het blok verrot is maar wat?
Dat is nou ongeveer 80 en dit een seconde of 5 doet dan slaat mijn achterwiel vast slaat en de brommer valt uit als ik m'n koppeling indruk gaat het achterwiel weer los en laat ik hem daarna weer opkomen doet de brommer het weer gewoon.
M'n set-up is 70cc Top performance 17.5 dellortho en een hebo 50-70cc uitlaat en tandwiel 11 voor en 54 achter hij maakt wel erg veel toeren.
Weet iemand wat dit is want het is best wel storend.
Hij loopt daarna ook gewoon weer perfect dus kan geen warmloper zijn en mij lijkt het ook niks met de achterrem te maken hebben want als ik m'n koppeling inknijpt is het over dus het lijkt erop of er iets in het blok verrot is maar wat?
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Het ''algemene'' kleine vragen topic


Je hebt gewoon telkens een warmloper. Ik zou er maar snel mee stoppen.
Open the Throttle and Smile
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Laat me raden sproeier 70 :p ? Veel toeren maakt niet uit he. Moet je alleen maar blij zijn. Als het maar geen overtoeren zijn.
Iig: draai je cilinderhooofd er snel af(vergeet de kvs er niet uit te laten) en kijk snel naar je zuiger en wand.
Beste is dan nieuwe zuiger kopen als die beschadigt is of profesioneel weer in orde laten maken/vlakken.
Maar het klinkt inderdaad als een warmlopertje, als je steeds weer kan rijden lijkt het een lichte te zijn, maar het moet wel opgelost worden!!
Welke sproeier heb je er nu in zitten? Als je niet harder wil zou je de lichtfilter kunnen knijpen tot dat je de goede verhouding hebt
.
Begrenzer totaal uit de uitlaat en carb?
Iig: draai je cilinderhooofd er snel af(vergeet de kvs er niet uit te laten) en kijk snel naar je zuiger en wand.
Beste is dan nieuwe zuiger kopen als die beschadigt is of profesioneel weer in orde laten maken/vlakken.
Maar het klinkt inderdaad als een warmlopertje, als je steeds weer kan rijden lijkt het een lichte te zijn, maar het moet wel opgelost worden!!
Welke sproeier heb je er nu in zitten? Als je niet harder wil zou je de lichtfilter kunnen knijpen tot dat je de goede verhouding hebt

Begrenzer totaal uit de uitlaat en carb?
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()