Schakelen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
DerbiSendaXtreme
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2008

Schakelen

Ongelezen bericht door DerbiSendaXtreme »

Hey hey,

ik heb eindelijk mijn rijbewijs, mag hem begin volgende week ophalen waarschijnlijk.

Alleen ik moet nog leren schakelen en ik vroeg me af hoe je dit het snelst kan leren? Waar je dit het snelst kan leren? En hoe lang doe je erover om te schakelen?

ooh ja ik heb Derbi Senda Xtreme uit 2008

Alvast bedankt!

Derbisendaxtreme
PBODK
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 Racing

Re: Schakelen

Ongelezen bericht door PBODK »

Gewoon op je brommer zitten en rijden. Na ongeveer een uurtje heb je het helemaal door.
Lucifer
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: derbi

Ongelezen bericht door Lucifer »

koppeling inhouden, schakelen, lichtjes gas geven en koppeling zacht lossen..

+

http://lmgtfy.com/?q=hoe+schakelen+op+brommer
oonee0
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2010 Blauw

Ongelezen bericht door oonee0 »

uhm parkeerplaats opzoeken bv van voetbal club op een donderdag dan zijn ze meestal leeg kan je ook nergens tegen aan rijden :P
brommert starten koppeling in en dan even zoeken wanner hij aangrijpt dat een paar keer tot je gevoel heb en dan proberen
optreken met flink wat gas neem aan dat je standaard uitlaat heb dat is het makkelijkst en dan gwn rijden het word vanzelf eigen

ps ik heb leren schakelen op een suzuki RM 125 dat was wel anders dan me derbi maar het komt op het zelfde neer :)

groeten dylan
gwn een derbi rijder (A)
DerbiEvo '10
Derbi fan
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo 50 SM

Ongelezen bericht door DerbiEvo '10 »

vergeet niet de koppeling heel rustig los te laten anders valt hij stil.

en als ik jouw was zou ik beginnen op een open plek met weinig mensen en eerst maar een rustig rijden, voordat je echt gas ging geven ;)
Dylanjj
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Evo Limited Edition VERKOCHT

Ongelezen bericht door Dylanjj »

Gewoon lekker middagje met mooi weer tijd nemen, de ene kan het sneller dan de ander.
Koppeling in.
Schakelpookje naar beneden tikken.
Gas geven en koppeling geleidelijk op laten komen, zodra je brommer in toeren zakt ietsje meer gas geven en koppeling losser laten. En dan laat je 'm op een gegeven moment los.
Het is misschien t beste dat je even in zn 1e gaat rijden en dan steeds even wat zachter te gaan rijden. Zo weet je ook hoever je kan gaan voordat je de koppeling weer moet intrekken als je wilt stoppen.
Verder leert t echt vanzelf, als je eenmaal zit heb je de 'feeling' zo te pakken!
Succes met t rijden!
When I'm Passing You On My 'Derbi', You Look And Say, WOW!
Afbeelding
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3476
JeroenR
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi sm extreme
Suzuki rmz 250

Ongelezen bericht door JeroenR »

Tuurlijk zet hem lekker op ze brommer als hij amper weet wat de koppeling is of doet.
Vraag iemand die zelf gewoon kan schakelen, heb je het zo onder de knie ;)
messin schreef:kheb allezins een nodig die goe moet pere :)
Daan22
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi

Ongelezen bericht door Daan22 »

DerbiEvo '10 schreef:vergeet niet de koppeling heel rustig los te laten anders valt hij stil.

en als ik jouw was zou ik beginnen op een open plek met weinig mensen en eerst maar een rustig rijden, voordat je echt gas ging geven ;)
als je genoeg gas geeft mag je hem laten schieten :dry:
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

je vooral niet opjagen doe lekker rustig en is het een begrensde brommer? dan moet je geen schrik hebben om hard vooruit te schieten ofzoiets :dry: ik heb het geleerd op 10 minuutjes, heb het geoefend in de wijk waar ik woon, heb je veel bochten dus moet je veel schakelen , zo leer je het rapst :dry: succes!
DerbiSendaXtreme
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2008

Ongelezen bericht door DerbiSendaXtreme »

racingfreak schreef:je vooral niet opjagen doe lekker rustig en is het een begrensde brommer? dan moet je geen schrik hebben om hard vooruit te schieten ofzoiets :dry: ik heb het geleerd op 10 minuutjes, heb het geoefend in de wijk waar ik woon, heb je veel bochten dus moet je veel schakelen , zo leer je het rapst :dry: succes!
Bij mijn brommer is de prop eruit gehaald! Dus hij gaat ± 65 km/u !

Iedereeen bedankt voor de reactie's, ik krijg volgende week donderdag pas mijn Rijbewijs dus gelijk vanuit het gemeentehuis ga ik rijden :happy: Duurt echt zo lang voordat je een rijbewijs hebt......
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

DerbiSendaXtreme schreef:
racingfreak schreef:je vooral niet opjagen doe lekker rustig en is het een begrensde brommer? dan moet je geen schrik hebben om hard vooruit te schieten ofzoiets :dry: ik heb het geleerd op 10 minuutjes, heb het geoefend in de wijk waar ik woon, heb je veel bochten dus moet je veel schakelen , zo leer je het rapst :dry: succes!
Bij mijn brommer is de prop eruit gehaald! Dus hij gaat ± 65 km/u !

Iedereeen bedankt voor de reactie's, ik krijg volgende week donderdag pas mijn Rijbewijs dus gelijk vanuit het gemeentehuis ga ik rijden :happy: Duurt echt zo lang voordat je een rijbewijs hebt......
is de prop er dan wel helemaal uit? ik haalde er 85 per u mee, zonder de prop
DerbiEvo '10
Derbi fan
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo 50 SM

Ongelezen bericht door DerbiEvo '10 »

racingfreak schreef:
DerbiEvo '10 schreef:vergeet niet de koppeling heel rustig los te laten anders valt hij stil.

als je genoeg gas geeft mag je hem laten schieten :dry:
Nog nooit geprobeert eigenlijk

heb leren rijden op een crossmotor en daarop hoefde ik het niet te proberen :P
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

crossers doen dat nochtans, gaan voor die HOLESHOT!!! :dry:
DaanS
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x

Ongelezen bericht door DaanS »

ik heb het ook zo geleerd!! alleen had ik het in 5 minuutjes al in de gaten :oops:
ik had natuurlijk al leren rijden op mijn Aerox, en op de Yamaha YFM 250R van een vriend van me
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
JeroenR
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi sm extreme
Suzuki rmz 250

Ongelezen bericht door JeroenR »

Ja je weet zeker alleen maar hoe je hem in ze 1 en ze vrij zet rest heb je nog nooit van gehoord zeker?
messin schreef:kheb allezins een nodig die goe moet pere :)
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

JeroenR schreef:
Ja je weet zeker alleen maar hoe je hem in ze 1 en ze vrij zet rest heb je nog nooit van gehoord zeker?
:box: wat valt er uit te leggen aan: met je voet een tik op het schakelpootje geven zodat ie naar boven of naar beneden gaat :box: :wave:
Bloody9angel
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2007

Ongelezen bericht door Bloody9angel »

Als ik jou was zou ik met je pa zodra je hem heb op een afgelegen plekje gaan oefenen. Hij zal je eerst leren wegrijden en dan leren bochten te nemen. Na een uurtje kan je wel schakelen en daarna is het alleen nog maar ervaring op doen. Tuurlijk zal het je de 1e maand nog wel een paar x gebeuren dat wanneer je snel weg wilt rijden (zodat je voor een auto kan invoegen om een voorbeeld te noemen) dat hij afslaat. Dat is gwn een kwestie van ervaring. De 1 pakt het sneller op dan de ander.
It ain't much if it ain't Dutch!
Daan22
Pro tuner
YZ 250 F Rinaldi

dus: gewoon rijden en alles komt vanzelf :dry:
Erwin P
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS

Ongelezen bericht door Erwin P »

gewoon iemand vragen of ie je het wil leren. meeste brommer rijders zijn daar zeer bereid toe. verder iedereen die zegt t in 5 tot 10 minuutjes geleerd te hebben lult, je leert niet op een middagje schakelen. de 1e dag leer je m van z'n plek te krijgen en een beetje van versnellingen wisselen. pas na een maand oid kun je zeggen dat je kan schakelen.

dus iemand anders je t laten uitleggen en voor doen, dan gewoon zo veel mogelijk km's gaan maken.
Bloody9angel
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2007

Ongelezen bericht door Bloody9angel »

Behalve dat sommige mensen maar wat lullen, zei ik precies hetzelfde dacht ik :eh:
It ain't much if it ain't Dutch!
Gesloten