Warmloper door oliepomp?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme
Warmloper door oliepomp?
Ik heb altijd met orginele uitlaat gereden. Nu heb ik een metrakit erop maar hij hield er al snel mee op.
Khad een warmloper. Heb alles vervangen enzo maar hoe weet ik nou awt de oorzaak was? Heb sproeier 100 dus daar kan het niet aan liggen.Ik denk dat het ana de oliepomp ligt dat ie niet goed gesmeert heeft. Maar hoe kan ik dan controleren?
Khad een warmloper. Heb alles vervangen enzo maar hoe weet ik nou awt de oorzaak was? Heb sproeier 100 dus daar kan het niet aan liggen.Ik denk dat het ana de oliepomp ligt dat ie niet goed gesmeert heeft. Maar hoe kan ik dan controleren?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: Warmloper door oliepomp?
kan niet aan de oliepomp liggen, als die kapot is dan doet ie het gelijk niet meer, en een warmloper word opgebouwd door warmte, en dan kan niet door de oliepomp. check je onsteking misschien;)

Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
-
- Banden plakker
Dat is ook niet helemaal waar. Een zuiger kan wel een tijdje zonder olie. Maar na een tijdje hield ie er dus mee op. Maarja effe uitvogelen hoe ik kan checke of de oliepomp ut nog doet
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Pro 2007
Waterpomp misschien?
Radiator?
Radiator?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
olieslangetje van carburateur trkken, als je de brommer even stationair laat lopen dan moeten er een paar oliedruppels uit lopen.
Ik denk dat je voor de zekerheid met een hogere sproeiermaat moet beginnen af te stellen.
Vooral met dit weer of met powerfilter zit je toch al snel tegen/boven de 100.
Succes
Ik denk dat je voor de zekerheid met een hogere sproeiermaat moet beginnen af te stellen.
Vooral met dit weer of met powerfilter zit je toch al snel tegen/boven de 100.
Succes
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Banden plakker
Ja dat kan ik proberen. Ja ik denk dus dat oliepomp is... Heb nu metrekit erop en gaat 90. Dan is sproeier 100 wel groot genoeg.
Maar int weekend effe proberen;)
Maar int weekend effe proberen;)
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
oliepomp kun je iets rijker zetten door de kabeldoorvoer (eind van dat bochtje) bij de pomp iets uit te draaien.
pompkapje wel even verwijderen om de boel te checken.
Als het goed is staan op de oliepomp streepjes om de boel af te stellen.
Qua sproeier(100) is jouw aanname misschien wel goed, maar zekerheid dat je genoeg benzine levert heb je nog niet.
Bij voorkeur iets groter beginnen en dat je brommer dan stottert, dan weet je zeker dat ie genoeg krijgt.
Oliepomp is vaak niet de boosdoener, wel de handigheid met het afstellen
wat voor luchtfilter gebruik je trouwens ?
pompkapje wel even verwijderen om de boel te checken.
Als het goed is staan op de oliepomp streepjes om de boel af te stellen.
Qua sproeier(100) is jouw aanname misschien wel goed, maar zekerheid dat je genoeg benzine levert heb je nog niet.
Bij voorkeur iets groter beginnen en dat je brommer dan stottert, dan weet je zeker dat ie genoeg krijgt.
Oliepomp is vaak niet de boosdoener, wel de handigheid met het afstellen
wat voor luchtfilter gebruik je trouwens ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Banden plakker
Ja kweet al waar het aan ligt, kabel van olie toevoer was helemaal door. Heb al nieuwe besteld enzo. Ja ik begin nu niet met een grotere sproeier, lijkt me niet echt nodig. Nu weet ik gelukkig waar het aan ligt:P
- drd racing
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
door oliepomp kan je een vastloper krijgen maar geen warmloper dan is je cilinder eraan als hij vastloopt
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi xrace 2009
drd pro 2007
puch maxi n
puch maxi-n - Locatie: randwijk
- drd racing
- Beginnende tuner
dan heb ik me vergistspacekaas1 schreef:zonder olie kan je ook warm loper krijgen;)

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Wat is de definitie van een warmloper eigenlijk..
Want mijn cilinder werd ook altijd heel erg heet, omdat mijn koelcircuit niet werkte, en is er op een gegeven moment ook mee gestopt, maar dat kwam door een lekke koppakking, en ik zag niks aan de cilinder/zuiger.

Want mijn cilinder werd ook altijd heel erg heet, omdat mijn koelcircuit niet werkte, en is er op een gegeven moment ook mee gestopt, maar dat kwam door een lekke koppakking, en ik zag niks aan de cilinder/zuiger.
Open the Throttle and Smile
- drd racing
- Beginnende tuner
dat je cilinder te heet geworden is 100+ graden ofzoBoeki schreef:Wat is de definitie van een warmloper eigenlijk..![]()
kan doordat je koelvloeistof eruit is ofzo of waterpomp kapot ed
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
dat is nog niet gelijk een warmloper,drd racing schreef:dat je cilinder te heet geworden is 100+ graden ofzoBoeki schreef:Wat is de definitie van een warmloper eigenlijk..![]()
warmloper is wanneer je, idd. nadat hij te warm geworden is, vegen op je zuiger en in je cilinder ziet..
die vegen hoeven niet voelbaar te zijn en je cilinder hoeft ook niet gelijk onbruikbaar te zijn..
soms kan je gewoon nog doorrijden met dezefde zuiger en cilinder.
mijn cilinder was ook warmgelopen toen ik hem kocht, zuigerveren waren beetje vastgesmolten aan de zuiger, die gast had er nieuwe zuiger in gedaan en ik heb er na aankoop nog 20.000km op die zuiger gezet zonder problemen
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Dan zal het wel meevallen, want het geen geen in mijn cilinder, en de zuigerveertjes kan ik er nog gewoon afhalen.Supermoto Rider #84 schreef:dat is nog niet gelijk een warmloper,drd racing schreef:dat je cilinder te heet geworden is 100+ graden ofzoBoeki schreef:Wat is de definitie van een warmloper eigenlijk..![]()
warmloper is wanneer je, idd. nadat hij te warm geworden is, vegen op je zuiger en in je cilinder ziet..
die vegen hoeven niet voelbaar te zijn en je cilinder hoeft ook niet gelijk onbruikbaar te zijn..
soms kan je gewoon nog doorrijden met dezefde zuiger en cilinder.
mijn cilinder was ook warmgelopen toen ik hem kocht, zuigerveren waren beetje vastgesmolten aan de zuiger, die gast had er nieuwe zuiger in gedaan en ik heb er na aankoop nog 20.000km op die zuiger gezet zonder problemen
Open the Throttle and Smile
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda sm
hallo,
ik had een vraag over het koelvloeistof.
nu het begint koud te worden en me brommer buiten staat
zou ik met een watergekoelde brommer koelvloeistof nodig
hebben maar weet niet welke...
weet iemand dit van wat voor merk of type iets dergelijks?
brommer: derbi senda sm
- Han
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda drd pro 07, derbi drd project, derbi rm 70cc crosser, derbi drd limited 09, drd 03 R
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=210
je moet de de koelvloeistof type hebben van het type KVS. Die is echt het beste voor in een senda. Dan koelt die veel beter als al het andere wat te koop is.henri93 schreef:hallo,
Effe serieus, koelvloeistof is koelvloeistof. Je moet gewoon naar de brommerboer gaan en een liter kvs gaan halen. En elk tankstation heeft ze ook. Je moet alleen opletten welke kleuren je bij elkaar kunt kiepen. De meeste gaan wel, maar sommige niet. Oftewel gooi er even helemaal nieuwe in.
En aangezien je dit zelf niet eens weet zou ik je brommer wegbrengen naar een brommerboer en dan kan die hem mooi voor je maken
Waarom verpest je iemand anders zijn topic met deze onzin?
KIJK HIER VOOR LIMITED ONDERDELEN EN NOG VEEL MEER:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Nogmaals, datum 

Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.