Derbi valt meteen uit.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM
Derbi valt meteen uit.
Sup,
Sinds vandaag doet mijn derbi vreemd, bij het kickstarten start het echt pas na de 10e keer en wanneer hij dus echt start valt het gelijk uit, tenzijn ik gas geef. Wie weet wat het probleem hier kan zijn? Alle hulp is welkom!
Greetz.
Sinds vandaag doet mijn derbi vreemd, bij het kickstarten start het echt pas na de 10e keer en wanneer hij dus echt start valt het gelijk uit, tenzijn ik gas geef. Wie weet wat het probleem hier kan zijn? Alle hulp is welkom!
Greetz.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: cpi oliver
Re: Derbi valt meteen uit.
al even een verse bougie geprobeerd ?
-
- Banden plakker
Nee, maar ik zag het een paar keer vonken, wat wilt dit zeggen?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: cpi oliver
even de bedrading bij cdi/bobine checken.
massa wel goed vast aan frame ?
metalen dop binnen in bougiedop nog wel goed ?
massa wel goed vast aan frame ?
metalen dop binnen in bougiedop nog wel goed ?
-
- Banden plakker
Bedrading klopt, ik heb bij de cdi gekeken en alles zit er nog aan, wat moet ik precies zien bij de dop van de bougie als het kapot is en wat bedoel je met massa frame?Sorry begrijp het allemaal nog niet echt, ben nieuw met schakelbrommers. 

-
- Banden plakker
Ik had dit probleem eerder, toen had ik alles eruit gehaald, bleek dat mijn olie op was, dus had ik weer bijgevuld en deed het weer, daarna heb ik het in mijn schuur gezet en de volgende dag wou ik kijken of ik het kon aanlopen ( lukte niet ). En toen ik het wou kickstarten kreeg ik het probleem weer, maar nu gaat het wat makkelijker aan, alleen valt het uit als ik gas loslaat.. Wat kan het probleem zijn? Is er hiervoor een oplossing? Alle antwoorden en hulp is welkom!
- JeroenR
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi sm extreme
Suzuki rmz 250 - Locatie: N-B
Andere bougie proberen/huidige schoonmaken met staalborsteltje
messin schreef:kheb allezins een nodig die goe moet pere![]()
-
- Banden plakker
hm, mn bougie zit boven mn cilinder, welke van de 3 is het en hoe kan ik het weghalen/vervangen?JeroenR schreef:Andere bougie proberen/huidige schoonmaken met staalborsteltje
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Je weet niet wat een bougie is?????Supopes schreef:hm, mn bougie zit boven mn cilinder, welke van de 3 is het en hoe kan ik het weghalen/vervangen?JeroenR schreef:Andere bougie proberen/huidige schoonmaken met staalborsteltje
ALs je bovenop je cilinder kijkt, zie je een zware dop. Trek die eraf, dan zie je je bougie zitten. Draai die eruit, ga met de bougie naar een garage in de buurt. en haal een nieuwe.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Senda, heeft van ieder model wat.
Heb ooit een soortgelijk probleem gehad, toen was mijn koppakking lek waardoor m'n compressie het koelsysteem in kon.
Als je brommer probleemloos loopt zolang je gas geeft, is het denk ik niet je bougie die het probleem is. Ik zou kijken of je compressie nog optimaal is en of je carburateur nog helemaal 100% werkt.
Daarnaast zit er maar 1 bougie op je cilinder, een wit/metaal ding die los kan maken met een bougiesleutel of een baco (21mm steeksleutel is ook prima).
Als je brommer probleemloos loopt zolang je gas geeft, is het denk ik niet je bougie die het probleem is. Ik zou kijken of je compressie nog optimaal is en of je carburateur nog helemaal 100% werkt.
Daarnaast zit er maar 1 bougie op je cilinder, een wit/metaal ding die los kan maken met een bougiesleutel of een baco (21mm steeksleutel is ook prima).