Leovince V6
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 2003
Leovince V6
Beste forumleden,
Ik heb sinds kort een Leovince v6 op mijn derbi.
Ik heb de prop eruit gehaald, maar nu was mijn vraag of er ook nog een in de demper zit? (zelf dacht ik van niet maar wil het even zeker weten).
Heb laatst nieuwe tandwielen (12-53) en een nieuwe ketting laten monteren, maar de top van mijn derbi is max 60/65km/h, ga ik harder rijden, begint die keihard te trillen en overtoeren te maken.
Setup: DMP 50cc cilinder
Dellortho 17,5MM Carb.
Leovince V6
Sproeier: 86
Een kameraad van me vertelde dat mijn brommer met deze setup zeker de 80km/h moest kunnen halen?
Sproeier zit er nog in van mijn oude uitlaat (volgensmij een MK Thrower maar is niet te zien door de zwarte verf)
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt,
Mark
Ik heb sinds kort een Leovince v6 op mijn derbi.
Ik heb de prop eruit gehaald, maar nu was mijn vraag of er ook nog een in de demper zit? (zelf dacht ik van niet maar wil het even zeker weten).
Heb laatst nieuwe tandwielen (12-53) en een nieuwe ketting laten monteren, maar de top van mijn derbi is max 60/65km/h, ga ik harder rijden, begint die keihard te trillen en overtoeren te maken.
Setup: DMP 50cc cilinder
Dellortho 17,5MM Carb.
Leovince V6
Sproeier: 86
Een kameraad van me vertelde dat mijn brommer met deze setup zeker de 80km/h moest kunnen halen?
Sproeier zit er nog in van mijn oude uitlaat (volgensmij een MK Thrower maar is niet te zien door de zwarte verf)
Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt,
Mark
- harvik
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2620
Re: Leovince V6
k weet niet of in de demper nog een begrenzer zit, volgens mij niet. Maar dit is zo te zien als je hem er af schroeft en er dan in kijkt, je moet idd 70-80 kunnen halen met deze uitlaat. Ik weet niet hoeveel toeren je bedoeld? Maar trillen doet een Derbi toch al vrij snel vind ik. Sproeier lijkt me te klein maar dat kan je zo niet zeggen, als je volg gas gaat valt hij dan wat terug of????
Eventueel even carburateur en luchtfilter schoonmaken.
Eventueel even carburateur en luchtfilter schoonmaken.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
ja, maar hij heeft een DMP cilinder he.... die zijn iets langzamer.
En meestal ook een kleinere sproeier..
toch denkk ik wel dat je er iets meer uit kunt halen. miss een betere afstelling.
Gr dick
En meestal ook een kleinere sproeier..
toch denkk ik wel dat je er iets meer uit kunt halen. miss een betere afstelling.
Gr dick
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
met deen dikke prop er in en 11-53 rijd ik met een dikke prop er in nog 65. Als ik de prop er uit ram haalt hij al meer dan 70 dus max 60/65km/h en een zwaardere vertanding lijkt me erg laag
langzame cilinder of niet 

-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Afstellen!!!
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
- MonsterDerbi
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster
Dat je overtoeren maakt betekent dat je vertanding te licht staat dus je zal sws wel sneller gaan als je hem anders vertand en wat anders afstelt dan, en in je demper zit geen prop, die dempt alleen 

- Emiel
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 70SM
sproeier 90 erin en tw 13/53, dan heb je dezelfde setup als ik eerst had. Ik had ook een dmp50. Dan is je top 90
One percenter. Emiel's Derbi SM Xtreme
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Als je met die vertanding tegen 65 overtoeren maakt moet je opschakelen beun. Ga maar eens degelijk afstellen en kom dan terug 

-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM
heb sproeier 92, Tw 13-53. met prop nu top rond de 65-70. loopt heel lekker
maar natuurlijk haal ik de prop eruit, iemand enig idee hoe hard hij dan zal gaan lopen???
dank

dank
...