Als je geen ervaring hebt gewoon niet doen ,Het ontspaken dat lukt meestal iedereen wel opspaken mischien ook wel als je technisch bent aangelegd maar het opspannen vergt toch ervaring .
Misschien kun je iemand vinden die je wielen wel weer opnieuw wil spaken dan kun je het andere zelf doen scheelt toch weer een paar dinero,s
kcracy schreef:Als je geen ervaring hebt gewoon niet doen ,Het ontspaken dat lukt meestal iedereen wel opspaken mischien ook wel als je technisch bent aangelegd maar het opspannen vergt toch ervaring .
Misschien kun je iemand vinden die je wielen wel weer opnieuw wil spaken dan kun je het andere zelf doen scheelt toch weer een paar dinero,s
klopt, maar je moet ergens beginnen. ken verder geen mensen die kunnen inspaken. en naar brommerboer brengen is met te duur:P
Zoals ik al zegde in een vorig antwoord het opspannen is het moeilijkst dit moet je gelijk goed doen je moet de hoogteslag en de ofset in de gaten houden en het wiel moet ook recht worden en de spaken moeten allemaal de gelijke spanning hebben anders krijg je zo een hobbel wiel.
Ik spaak al 30 jaar wielen en geloof me ik heb al heel wat wielen weer moeten herspaken nadat mensen met geen ervaring geprobeerd hadden om zelf het wiel op te spannen.
kcracy schreef:Zoals ik al zegde in een vorig antwoord het opspannen is het moeilijkst dit moet je gelijk goed doen je moet de hoogteslag en de ofset in de gaten houden en het wiel moet ook recht worden en de spaken moeten allemaal de gelijke spanning hebben anders krijg je zo een hobbel wiel.
Ik spaak al 30 jaar wielen en geloof me ik heb al heel wat wielen weer moeten herspaken nadat mensen met geen ervaring geprobeerd hadden om zelf het wiel op te spannen.
heb jij een speciaal ding ervoor die je ook voor fietsen gebruikt? ik heb er wel 1 voor fietsen maar niet voor brommers :p
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
kcracy schreef:Ja okee als je een richtbok hebt wil nog niet zeggen dat je de ervaring ook hebt om een wiel te richten
je moet ergens beginnen! nooit doen is nooit leren.. ervaring krijg je niet als je t niet doet. alleen zou ik idd niet bij een derbi wiel beginnen.. een fietswiel is al moeilijk genoeg
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
kcracy schreef:Ja okee als je een richtbok hebt wil nog niet zeggen dat je de ervaring ook hebt om een wiel te richten
je moet ergens beginnen! nooit doen is nooit leren.. ervaring krijg je niet als je t niet doet. alleen zou ik idd niet bij een derbi wiel beginnen.. een fietswiel is al moeilijk genoeg
Ja dat ben ik met je eens maar je zal ook iemand moeten hebben die je de beginselen leert en door te oefenen krijg je ervaring dat ben ik met je eens.
Niet gelijk aan je brommerwielen beginnen beter aan die van iemand anders
in beide dingen hebben jullie gelijk:P, maar ken maar paar mensen met een brommer, en geen daarvan kan spaken. dus dan moet ik ergens beginnen, en ga geen 80 euro betalen voor spaken, heb nog genoeg andere dingen die moeten gebeuren aan mijn brommer.
maar op advies van jullie, houd ik mijn band wel zoals hij nu is:P
marvin schreef:in beide dingen hebben jullie gelijk:P, maar ken maar paar mensen met een brommer, en geen daarvan kan spaken. dus dan moet ik ergens beginnen, en ga geen 80 euro betalen voor spaken, heb nog genoeg andere dingen die moeten gebeuren aan mijn brommer.
maar op advies van jullie, houd ik mijn band wel zoals hij nu is:P
Dat vind ik een verstandige beslissing van je Marvin het zou zonde zijn om je wielen misschien te verknoeien misschien als de financieen het een keer toelaten om ze dan een keer te doen verder succes