Wat rijdt beter originele uitlaat of Leovincie V6 met prop?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Wat rijdt beter originele uitlaat of Leovincie V6 met prop?
Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb een tijdje geleden een prop in mijn Leovincie V6 onderlangse uitlaat laten zetten.
Nu trekt de brommer zeer slecht op, omdat de powerband vanaf 6000 rpm begint en dat aantal toeren haalt de brommer gewoon niet meer.
Is dit de reden van een te grote sproeier en de prop? Dus na een goede afstelling en ene kleinere sproeier trekt hij weer goed op?
Zijn er hier ervaringen mee op het forum?
Nu heb ik de vraag, is het beter om dan met een originele uitlaat te gaan rijden omdat deze laagtoerig zijn, dus ook in lage toeren goed optrekt.
Graag hulp, thanx.
Ik heb een vraag, ik heb een tijdje geleden een prop in mijn Leovincie V6 onderlangse uitlaat laten zetten.
Nu trekt de brommer zeer slecht op, omdat de powerband vanaf 6000 rpm begint en dat aantal toeren haalt de brommer gewoon niet meer.
Is dit de reden van een te grote sproeier en de prop? Dus na een goede afstelling en ene kleinere sproeier trekt hij weer goed op?
Zijn er hier ervaringen mee op het forum?
Nu heb ik de vraag, is het beter om dan met een originele uitlaat te gaan rijden omdat deze laagtoerig zijn, dus ook in lage toeren goed optrekt.
Graag hulp, thanx.
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Re: Wat rijdt beter originele uitlaat of Leovincie V6 met pr
Helemaal onder in toeren heeft de originele inderdaad wat meer kracht. Maar gaan we kijken naar de powerband (en daar wil je voornamelijk in rijden) rijd de v6 een stuk beter. Daarbij komt dat het geluidje van een v6 ook mooier is naar mijn smaak.
6000 toeren moet je brommer makkelijk halen. Mensen met conti en verder ook orgineel kunnen hem ook gewoon tot 12k doortrekken dus 6 is echt geen probleem hoor.
Het is meer de vraag hoe hard je wil gaan rijden. Als je 60 wil rijden en gewoon lekker door wil tuffen zou ik orgineel gaan. wil je wat sportiever rijden is v6 weer fijner. Wil je 80 rijden zou ik een v6 nemen. gewoon omdat de powerband zo veel lekkerder is.
6000 toeren moet je brommer makkelijk halen. Mensen met conti en verder ook orgineel kunnen hem ook gewoon tot 12k doortrekken dus 6 is echt geen probleem hoor.
Het is meer de vraag hoe hard je wil gaan rijden. Als je 60 wil rijden en gewoon lekker door wil tuffen zou ik orgineel gaan. wil je wat sportiever rijden is v6 weer fijner. Wil je 80 rijden zou ik een v6 nemen. gewoon omdat de powerband zo veel lekkerder is.

-
- Beginnende tuner
Ik wil 55/km i.v.m de politie max rijden, is de powerband dan ook mogelijk met de V6?
- Huug
- Pro tuner
ik heb ook 60 gereden met v6 en is gewoon goed te doen hoor. 11-53 vertand. trekt alle versnellingen gewoon lekker door alleen ja op top rijd hij niet zo hard en versnellingen zijn vrij kort maar dat heb je met originele uitlaat ook. Daarbij komt dat ik een v6 mooier vind klinken en er uit zien. Klinkt wel wat sportiever. Ik zou gewoon een v6 halen met prop er in en stukje uit boren tot 60 a 65. Dan zit je met politie nog gewoon goed. Kijk maar onder algemeen naar mijn boetetabel. 65 = 7km correctie dus 58 krijg je bekeuring voor 0 tot 10 te hard = 45.- vaak kunnen agenten niet schakelen en zeg je / of denken ze dat al dat het een 5 bak is. dan zit je netjes op de 55 of zo met correctie zit je dan precies goed.PSP123 schreef:Ik wil 55/km i.v.m de politie max rijden, is de powerband dan ook mogelijk met de V6?

- Huug
- Pro tuner
powerband heb je dan zeker wel. ook op topJvS schreef:nee niet mogelijk.
houd gewoon je ori uitlaat, werkt beter.

-
- Beginnende tuner
Ik dacht dat de 45 euro 70 euro is geworden, wat ik las!Huug schreef:ik heb ook 60 gereden met v6 en is gewoon goed te doen hoor. 11-53 vertand. trekt alle versnellingen gewoon lekker door alleen ja op top rijd hij niet zo hard en versnellingen zijn vrij kort maar dat heb je met originele uitlaat ook. Daarbij komt dat ik een v6 mooier vind klinken en er uit zien. Klinkt wel wat sportiever. Ik zou gewoon een v6 halen met prop er in en stukje uit boren tot 60 a 65. Dan zit je met politie nog gewoon goed. Kijk maar onder algemeen naar mijn boetetabel. 65 = 7km correctie dus 58 krijg je bekeuring voor 0 tot 10 te hard = 45.- vaak kunnen agenten niet schakelen en zeg je / of denken ze dat al dat het een 5 bak is. dan zit je netjes op de 55 of zo met correctie zit je dan precies goed.PSP123 schreef:Ik wil 55/km i.v.m de politie max rijden, is de powerband dan ook mogelijk met de V6?
Zoals ik begrijp, is 55 km mag toch? Namelijk 55-5 = 50.
Harder dan 55 km/h is toch een boete?
Er ligt nu tandwielset 12-52 op.
Zit er trouwens een verschil in sproeier tussen 55km/h en 65km/h? Want anders laat ik het afstellen en goede sproeier erin bij 55km/h erin. En als ik dan na lange tijd geen politie heb gehad kan de prop wat uitboren, maar moet dan ook weer de sproeier weer vervangen worden? Want afstellen en vervangen en bougie op goede kleur laat ik doen.

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
leovince begrenst op +/- 50 km/u is rond sproeier 76
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- Huug
- Pro tuner
het is 55-6 en ja dan heb je net geen boete als je geluk hebt. is de rollerbank niet 100% goed 'afgesteld' zal je misschien wat hoger scoren dus je zit net aan een boete denk ik. De boetes zijn idd iets omhoog gegaan. Voor 50 tot 60 krijg je 50.- of zo en van 60 tot 65 krijg je 70. Dus als jij hem lekker 65 laat lopen heb je waarschijnlijk 50.- dat moet te doen zijn en je brommertje rijd zo veel beter want anders is hij veel te veel geknepen. ook met orginele uitlaat.PSP123 schreef:Ik dacht dat de 45 euro 70 euro is geworden, wat ik las!Huug schreef:ik heb ook 60 gereden met v6 en is gewoon goed te doen hoor. 11-53 vertand. trekt alle versnellingen gewoon lekker door alleen ja op top rijd hij niet zo hard en versnellingen zijn vrij kort maar dat heb je met originele uitlaat ook. Daarbij komt dat ik een v6 mooier vind klinken en er uit zien. Klinkt wel wat sportiever. Ik zou gewoon een v6 halen met prop er in en stukje uit boren tot 60 a 65. Dan zit je met politie nog gewoon goed. Kijk maar onder algemeen naar mijn boetetabel. 65 = 7km correctie dus 58 krijg je bekeuring voor 0 tot 10 te hard = 45.- vaak kunnen agenten niet schakelen en zeg je / of denken ze dat al dat het een 5 bak is. dan zit je netjes op de 55 of zo met correctie zit je dan precies goed.PSP123 schreef:Ik wil 55/km i.v.m de politie max rijden, is de powerband dan ook mogelijk met de V6?
Zoals ik begrijp, is 55 km mag toch? Namelijk 55-5 = 50.
Harder dan 55 km/h is toch een boete?
Er ligt nu tandwielset 12-52 op.
Zit er trouwens een verschil in sproeier tussen 55km/h en 65km/h? Want anders laat ik het afstellen en goede sproeier erin bij 55km/h erin. En als ik dan na lange tijd geen politie heb gehad kan de prop wat uitboren, maar moet dan ook weer de sproeier weer vervangen worden? Want afstellen en vervangen en bougie op goede kleur laat ik doen.
ik heb met 65 sproeier 82 gehad. er zit wel wat verschil in dus dan moet je wel opnieuw afstellen. maar met v6 zou ik hem lekker 65 laten lopen met originele vertanding. trekt hij nog lekker door zijn versnellingen

- dominicsm
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd prokuhhh
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8531
- Contacteer:
-
- Beginnende tuner
Kan ik hier dan uit op maken, dat met 65 km/h de powerband van Leovincie V6 uitlaat nog wel aanwezig is?
En met 55km/h niet?
En met 55km/h niet?
- Huug
- Pro tuner
beide aanwezigPSP123 schreef:Kan ik hier dan uit op maken, dat met 65 km/h de powerband van Leovincie V6 uitlaat nog wel aanwezig is?
En met 55km/h niet?