shijf krijgt warm
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Contacteer:
Re: shijf krijgt warm
hey even als spellings nazi wat zeggen, let op leestekens en je spelling kijk naar ieder woord dat je typt.
met dyslexie werkt het het zelfde ieder woord controleren duurt langer werkt beter.
maar ontopic.
kijk eens goed naar je remschijven en vervang ze als het niet anders kan, mocht je er echt niet uitkomen moet je gewoon ff bij een bromboer langs gaan.
met dyslexie werkt het het zelfde ieder woord controleren duurt langer werkt beter.
maar ontopic.
kijk eens goed naar je remschijven en vervang ze als het niet anders kan, mocht je er echt niet uitkomen moet je gewoon ff bij een bromboer langs gaan.
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Je bent mijn held Jelle
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Jochen schreef:hllo ik heb gisteren mijn rollement vervangen en nu zit het wiel er terug op.maar mijn shijf achter blijft haperen , waardoor shijf kokend heet krijgt , en niet goed remt kan ook niet goed meer optrekken ofzo . weet iemand wat het kan zijn of tips om dit te verhelpen ? mijn wiel zit op vast in volgend volgord : bout - achterbrug - dik rondel - rollement - buis in gant - rollement - kleine rondel - clauw - achterbrug - bout . alvast bedankt
Hallo,
Ik heb gister mijn wiellagers (gok ikzo) vervangen en daarna het wiel weer gemonteerd. Maar bij mijn achterwiel blijft mijn remblok hangen waardoor de schijf kokend heet wordt. Deze remt hierdoor niet meer goed en ook trek de brommer niet meer goed op.
Weet iemand wat het kan zijn of heeft iemand tips om dit te verhelpen? Mijn achterwiel zit vast in deze volgorde: moer - grote spacer - lager - spacerbuis in naaf - lager - kleine spacer - klauw - achterbrug - moer.
Bij voorbaat dank.
Zo, is het nu teminste duidelijk.
Aan je volg orde te lezen zit dit goed, maar als je klauw dit voorheen niet deed, heb je toch iets verkeerd gemonteerd.
Anders zit je remklauw gewoon vast, rem reviceren en gaan.

- Job0172
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Tomooosss
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1139
Het ligt hier niet aan de remschijf want die wordt niet zomaar krom of iets en je schijven vervangen is een duur grapje.DRD 85 J-Man schreef:hey even als spellings nazi wat zeggen, let op leestekens en je spelling kijk naar ieder woord dat je typt.
maar ontopic.
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
- Job0172
- Pro tuner
DRD 85 J-Man schreef: kijk eens goed naar je remschijven

- J03P
- Moderator
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Koop je er 2. Kost alsnog geen drol
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
- Job0172
- Pro tuner
Dan vraag ik me af waar jij die vindt.
Bij orginele onderdelen kosten ze zo 100euro per stuk en die van wave disks iets van 55euro.
Bij orginele onderdelen kosten ze zo 100euro per stuk en die van wave disks iets van 55euro.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Contacteer:
dacht altijd dat ze dubbele hadden maar dit natuurlijk die limited edition ofzo.
maar gelijk heb je.
en wat boeit geld nou, als je wilt rijden moet je investeren en als je dat niet doet worden de kosten alleen maar hoger als je het zelf niet oplost.
geen verwijt.
er valt altijd wel iets 2e hands te vinden op het forum als laatste redmiddel om te besparen
maar gelijk heb je.
en wat boeit geld nou, als je wilt rijden moet je investeren en als je dat niet doet worden de kosten alleen maar hoger als je het zelf niet oplost.
geen verwijt.
er valt altijd wel iets 2e hands te vinden op het forum als laatste redmiddel om te besparen
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
Je bent mijn held Jelle
Je bent mijn held Jelle
- J03P
- Moderator
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Die Waves zijn goedkoop, laatst nog gezien voor €40
en anders gewoon 2hands kopen en beetje opknappen, hoeft je echt niet zoveel te kosten.
Tenzij je ori wilt, maar dat is dan je eigen keuze.
Soms moet je investeren in dingen die op het eerste gezicht niet prestatiebevorderend zijn, die onderdelen spelen ook een rol in het behoud en onderhoud van je brommer.
Nieuw kopen of goedkoop vinden dus
en anders gewoon 2hands kopen en beetje opknappen, hoeft je echt niet zoveel te kosten.
Tenzij je ori wilt, maar dat is dan je eigen keuze.
Soms moet je investeren in dingen die op het eerste gezicht niet prestatiebevorderend zijn, die onderdelen spelen ook een rol in het behoud en onderhoud van je brommer.
Nieuw kopen of goedkoop vinden dus
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2005
n00n schreef:Jochen schreef:hllo ik heb gisteren mijn rollement vervangen en nu zit het wiel er terug op.maar mijn shijf achter blijft haperen , waardoor shijf kokend heet krijgt , en niet goed remt kan ook niet goed meer optrekken ofzo . weet iemand wat het kan zijn of tips om dit te verhelpen ? mijn wiel zit op vast in volgend volgord : bout - achterbrug - dik rondel - rollement - buis in gant - rollement - kleine rondel - clauw - achterbrug - bout . alvast bedankt
Hallo,
Ik heb gister mijn wiellagers (gok ikzo) vervangen en daarna het wiel weer gemonteerd. Maar bij mijn achterwiel blijft mijn remblok hangen waardoor de schijf kokend heet wordt. Deze remt hierdoor niet meer goed en ook trek de brommer niet meer goed op.
Weet iemand wat het kan zijn of heeft iemand tips om dit te verhelpen? Mijn achterwiel zit vast in deze volgorde: moer - grote spacer - lager - spacerbuis in naaf - lager - kleine spacer - klauw - achterbrug - moer.
Bij voorbaat dank.
Zo, is het nu teminste duidelijk.
Aan je volg orde te lezen zit dit goed, maar als je klauw dit voorheen niet deed, heb je toch iets verkeerd gemonteerd.
Anders zit je remklauw gewoon vast, rem reviceren en gaan.
kleine spacer moet tussen klauw en achterbrug . ik maakte zelfde fout .