Het ''technische'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
basDRD
Tuner

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door basDRD »

Die vast lopers zijn waarschijnlijk dan doordat hij te warm is geworden.. en bedoel je geen warmloper? of moest bij de vorige vastloper er ook al een nieuwe zuiger in? ik zou eerst het probleem van je kvs systeem proberen temaken.. er is een kans dat die gewoon goed rijd erna, zachte warmloper kan weinig kwaad! succes.
Amstellovitch1
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme

Ongelezen bericht door Amstellovitch1 »

nee de eerste keer was olie fout. ja ik denk ook dat warmloper is maar achterwiel sloeg wel vast en hij doet niks meer nu.
maar hoe kan ik het repareren?
ik haal vandaag of morgen uit elkaar om de zuiger ed. te controleren. alleen waterpomp weet niet hoe dat kan repareren. dus tips zijn welkom.
Henkie
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda 2003

Ongelezen bericht door Henkie »

Past de achterbrug DRD Prolink in een Derbi drd 2003 ?
Amstellovitch1
Banden plakker

heb gevonden, idd de kering in het pompje gaar. nieuwe besteld en wachten.
door de vastloper is de cillinder e.d. nu aan vervanging toe, ook een nieuwe besteld, direct maar 70cc gedaan:P

thnx!
chefje
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda x treme

Ongelezen bericht door chefje »

Is jouw krukas nog in orde?
Amstellovitch1
Banden plakker

Hee, ik heb een derbi senda Xtreme, heb vastloper gehad en nu 70cc onder gezet. toen met de 50 cc heb ik de prop eruit gehaald en toen moest er een 80 sproeier op, standaard technigas uitaalt trouwens. nu had ik eerst 90 sproeier er in gedaan, wou niet goed lopen, zo steeds kleiner, nu uiteindelijk weer de 80 eronder, loopt beter maar laag in toeren niet mooi, soort van zwaar geluid. zit nu ook powerfilter op. ik weet niet hoe nu verder, wie helpt mij!

Groet, Marcel
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Ik rijd met een v6 en verder alles origineel en begrensd. V6 heeft ook helaas een propje zodat hij 65 loopt. Het luchtfilter wil ik gaan ontgrenzen. dus ik moet opnieuw afstellen. Maar heeft het zin om het koperen plaatje uit de carburateur te halen want dan moet er weer een grotere sproeier in en gaat hij wat meer verbruiken. Als het geen functionele prestatiewinst gaat geven laat ik hem er lekker in zitten. Ik heb gehoord dat dit plaatje de powerband iets vroeger kan laten beginnen. klopt dat ? wat zou anders het voordeel zijn dat ik krijg als ik hem er uit haal ?
Afbeelding
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Huug schreef:Ik rijd met een v6 en verder alles origineel en begrensd. V6 heeft ook helaas een propje zodat hij 65 loopt. Het luchtfilter wil ik gaan ontgrenzen. dus ik moet opnieuw afstellen. Maar heeft het zin om het koperen plaatje uit de carburateur te halen want dan moet er weer een grotere sproeier in en gaat hij wat meer verbruiken. Als het geen functionele prestatiewinst gaat geven laat ik hem er lekker in zitten. Ik heb gehoord dat dit plaatje de powerband iets vroeger kan laten beginnen. klopt dat ? wat zou anders het voordeel zijn dat ik krijg als ik hem er uit haal ?
Hij trekt veel beter op. Als je met luchtfilter ontgrenzen dat dopje onder je zadel eraf trekken bedoeld, hiervoor moet je niet opnieuw afstellen, het geeft geen prestatiewinst (nee ook niet 1km/h). Het geeft een iets zwaarder geluid ;)
Huug
Pro tuner

dat laatste weet ik. echter doe ik kleine stukjes benzineslang tussen me luchtfilter en me filterkapje. is het zelfde effect maar makkelijker terug te zetten. Gaat hij met ontgrenst luchtfilter niet ook beter rijden ? niet zo zeer harder maar makkelijker door powerband of zo ? krijgt zo makkelijker zijn lucht aangezogen.
Afbeelding
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Huug schreef:dat laatste weet ik. echter doe ik kleine stukjes benzineslang tussen me luchtfilter en me filterkapje. is het zelfde effect maar makkelijker terug te zetten. Gaat hij met ontgrenst luchtfilter niet ook beter rijden ? niet zo zeer harder maar makkelijker door powerband of zo ? krijgt zo makkelijker zijn lucht aangezogen.
Dat is toch eerder hetzelfde als gaten boren in dat kapje? Dan krijg je wel dik geluid maar dan moet je wel zeker een andere sproeier. Draai voor de grap dat ding er maar eens af en probeer dan te rijden ;)
En makkelijker lucht aangezogen maakt niet zoveel uit.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
MartinW0527
Derbi fan
Vervoersmiddel: VW Jetta mk1 16v

Ongelezen bericht door MartinW0527 »

Heb net ff geprobeerd om m'n ijskoude krukas in de lagers tussen de carters te stoppen.
Lukte helaas niet, die lagers worden ook meteen enorm koud, zal morgenochtend ff de carters op 50 graden in de oven verwarmen en dan nog eens proberen.
Of kan ik beter wel eerst de lagers om de krukas doen en die dan tussen de carters doen?

En de carterpakking, kan ik die gewoon met een klein beetje vet insmeren dat ie niet dubbel klapt?
Afbeelding
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Je moet je lagers ook lichtelijk verwarmen door middel van een fohn of brander (pas op voor je keeringen en dat je het niet TE heet maakt.

Daarnaast glijd je krukas er ook niet zo 123 in he. Dit gaat nog wel altijd beetje geforceerd.
Afbeelding
Huug
Pro tuner

royvi schreef:
Huug schreef:dat laatste weet ik. echter doe ik kleine stukjes benzineslang tussen me luchtfilter en me filterkapje. is het zelfde effect maar makkelijker terug te zetten. Gaat hij met ontgrenst luchtfilter niet ook beter rijden ? niet zo zeer harder maar makkelijker door powerband of zo ? krijgt zo makkelijker zijn lucht aangezogen.
Dat is toch eerder hetzelfde als gaten boren in dat kapje? Dan krijg je wel dik geluid maar dan moet je wel zeker een andere sproeier. Draai voor de grap dat ding er maar eens af en probeer dan te rijden ;)
klopt :happy: alleen kan je een gat moeilijk weer netjes dicht maken en dit is van de winter weer netjes dicht te maken. :thumbup: Heb er ook al mee gereden maar dat was bagger :yawn:

maar als ik dus de cab begrenzer er uit haal en goed afstel gaat hij onderin wat meer trekken ? ook als je een prop in je uitlaat hebt ?
Afbeelding
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Huug schreef:
royvi schreef:
klopt :happy: alleen kan je een gat moeilijk weer netjes dicht maken en dit is van de winter weer netjes dicht te maken. :thumbup: Heb er ook al mee gereden maar dat was bagger :yawn:

maar als ik dus de cab begrenzer er uit haal en goed afstel gaat hij onderin wat meer trekken ? ook als je een prop in je uitlaat hebt ?
ja.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

n00n schreef:Je moet je lagers ook lichtelijk verwarmen door middel van een fohn of brander (pas op voor je keeringen en dat je het niet TE heet maakt.

Daarnaast glijd je krukas er ook niet zo 123 in he. Dit gaat nog wel altijd beetje geforceerd.
Daar zijn die koffiewarmhoutplaten op het koffiezetapparaat ook geweldig voor :happy:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
jos
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi sdr

Ongelezen bericht door jos »

Ik heb een vraagje wat betreft het kickstartmechanisme.
Ik heb m'n blok gereviseerd maar nou zit ik met een probleem met m'n kickstart hij kickt wel gewoon maar als je je kickstartpedaal omlaag doet komt er een tandwiel omhoog wat tussen je aandrijftandwiel valt maar bij mij valt hij er maar net tussen.
Mij lijkt als je kickt de tanwielen gelijk aan elkaar moeten staan en niet een mm of 2 het andere tandwiel in gaat wat nu het geval is.
Ik heb 3 ringetjes onder aan m'n kickstart-as bevestigd.
Maar nu vroeg ik me af hoort dat wel en zo niet (want als je op easyparts kijkt zit er 1 ringetje tussen) hoe dik moet dat ringetje dan zijn.
Alvast bedankt. :thumbup:
HardLoader
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2001

Ongelezen bericht door HardLoader »

Ik heb een vraag over de bendix van de startmoter van een Derbi GPR 50 uit 2001.
Het veertje van de bendix is kapot gegaan en ik vroeg me af of dit te vervangen is voor een gewone veer.
Ik heb al naar onderdelen gezocht op internet maar steeds bieden ze me de complete bendix (€150,-) aan en verkopen ze het veertje niet los.
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

HardLoader schreef:Ik heb een vraag over de bendix van de startmoter van een Derbi GPR 50 uit 2001.
Het veertje van de bendix is kapot gegaan en ik vroeg me af of dit te vervangen is voor een gewone veer.
Ik heb al naar onderdelen gezocht op internet maar steeds bieden ze me de complete bendix (€150,-) aan en verkopen ze het veertje niet los.
Zit hij hierbij: Klik
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
HardLoader
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2001

Ongelezen bericht door HardLoader »

Ruben'94 schreef:
HardLoader schreef:Ik heb een vraag over de bendix van de startmoter van een Derbi GPR 50 uit 2001.
Ja, hij zit bij #12, maar de hele pinion starter is nog goed, alleen het veertje is kapot, en deze staat er dus niet los op :(
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

HardLoader schreef:
Ruben'94 schreef:
Ja, hij zit bij #12, maar de hele pinion starter is nog goed, alleen het veertje is kapot, en deze staat er dus niet los op :(
Mail ze anders even, vaak hebben ze meer dan op de site staat.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Plaats reactie