begrenzer uitlaat

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Limburger
Moderator
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997

Re: begrenzer uitlaat

Ongelezen bericht door Limburger »

kwil even een bevestiging van de topicstarter, dan gaat ie op slot
Coyke
Derbi fan
Vervoersmiddel: Husqvarna WR 360

Ongelezen bericht door Coyke »

Topicstarter is een klasgenoot en ik kan je verzekeren dat zijn senda echt niet boven de 55 uitkomt. Rij regelmatig samen met hem, en hij gaat echt niet harder. Ik snap zelf ook niet hoe hij het voor elkaar gekregen heeft om 97 op die rollen te gaan want ik ben 2 dagen later op precies dezelfde rollen gegaan, met mijn senda en ik ging 53.
Senda - MHR Team 80 Tuned - Bidalot HMR/2 ingekort - 28 Keihin serienr - Doppler Endurance - Polini 5 Plaats ~ It's gonna be legendary
Bjorn Senda SX
Banden plakker
Vervoersmiddel: Aprilia SX ( Derbi Senda )

Ongelezen bericht door Bjorn Senda SX »

zal een foutje zitten in die rollerbank vermoed ik zomaar
Aprilia Sx bestuurder
top met orginele onderdelen 93 en nogniet volledig ontgrenst
Job0172
Pro tuner
Vervoersmiddel: Tomooosss

Ongelezen bericht door Job0172 »

Je kan denk het beste in beroep gaan en vragen om het eikingsbewijs van de rollerbank, succes er mee :happy:
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
Coyke
Derbi fan

Hij is vrijwillig op de rollen gegaan, naar het politie bureau gegaan en gevraagd of hij er eens op mocht. Er zijn dus geen verdere consequenties.
Senda - MHR Team 80 Tuned - Bidalot HMR/2 ingekort - 28 Keihin serienr - Doppler Endurance - Polini 5 Plaats ~ It's gonna be legendary
Job0172
Pro tuner
Vervoersmiddel: Tomooosss

Ongelezen bericht door Job0172 »

Dat was me niet duidelijk maar dan kan je alsnog om het eikingsbewijs vragen :happy:
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
Limburger
Moderator
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997

Ongelezen bericht door Limburger »

Coyke schreef:Hij is vrijwillig op de rollen gegaan, naar het politie bureau gegaan en gevraagd of hij er eens op mocht. Er zijn dus geen verdere consequenties.
Kweet niet of je daar veel mee verdient, kan ik dan tog ook doen, snel ori pijp erop en bots inplaats van 98, 65 gaan,
Coyke
Derbi fan

Hij wilde zeker weten dat hij niet in beslag genomen wordt, hier in Belgie ben je hem namelijk sneller kwijt dan in Nederland en de boetes zijn ook hoger.
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

J03P schreef:
JoopKarelSpank schreef:zit gewoon een electromotor uit een prius in die rollerbank waarschijnlijk:P beetje bizar verhaal van die wielmaat.. dat zou opgaan als je een snelheidsmeter hebt die het aantal omwentelingen van je wiel teld ja. afaik zijn er alleen maar rollerbanken/vermogensbanken die de afstand meten die je wiel erover aflegt. lijkt me beetje omslachtig om iedere keer correctieberekeningen te maken voor iedere brom/scooter die bijvoorbeeld nieuwe of oude banden heeft. Denk gewoon dat die fietsenmaker een drank probleem heeft of hij heeft stiekum een full pro race setup onder je brommer gehangen en die voor de grap op 97 begrenst. moet je anders zo ff kijken?
wat denk je dat een snelheidsmeter doet? :roll:

en de omtrek van je velg heeft absoluut niks te maken met de conditie van je band, maar het maakt voor de snelheidsmeter wel degelijk uit wat je wielomtrek is aangezien die maat wordt gebruikt om de afgelegde afstand en snelheid te berekenen.
dit zou opgaan als je bijvoorbeeld 16 inch velgen op een brommer zet waar er eerst 19 inch onder zat, kijk dan maar eens op je teller. :roll:
een snelheidsmeter op een brommer meet het aantal omwentelingen omdat het een makkelijke manier van meten is. Dan stel je je teller af op de omtrek van je band(kan ook in diameter staan maakt niet uit) en aan de hand van je omwentelingen weet je teller hoe hard je gaat.

een snelheidsmeter in een rollerbank simuleerd in feite de straat en meet geen omwentelingen van het wiel van de brommer maar kijkt naar de afstand die het wiel af legt. Dit doet die meter dan wel weer aan de hand van zn eigen omwentelingen x omtrek maargoed.

de velgmaat is hierin ook helemaal niet interessant (tenzij jij op je velgen je vermogen wilt testen) het gaat om de totale omtrek dus van je band. en noppen die van 10-15mm slijten naar 3-4mm heeft toch een significant verschil ;)
Plaats reactie