Het ''technische'' kleine vragen topic
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Dat is logisch, daar houd je ook rekening mee...............

Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Waarom moet je hem dan persee in de lucht opspannen.. ?
-
DRD 85 J-Man
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Beste df'ers,
ik heb zoals sommige al gezien hebben een nieuwe drd 85 in het rood.
heb vandaag even de prop uitgeboort en de piemel even laten zitten.
piemel word er volgende week afgezaagt en dichtgelast. eveneens de 14mm naar 17,5.
maar ik rij nu standaard aleen prop eruit, alleen hij krijgt te weinig benzine in de top en trekt en valt stil en trekt weer.
ik heb dus een 80 tm 102 dellortho dik 6mm set gekocht, alleen welke kan het beste proberen?
carb word gelijk ontgrenst als ik mijn sproeier installeer heeft dit nog gevolgen voor de grootte?
het liefst even via PB maar hier is ook prima,
Bedankt
ik heb zoals sommige al gezien hebben een nieuwe drd 85 in het rood.
heb vandaag even de prop uitgeboort en de piemel even laten zitten.
piemel word er volgende week afgezaagt en dichtgelast. eveneens de 14mm naar 17,5.
maar ik rij nu standaard aleen prop eruit, alleen hij krijgt te weinig benzine in de top en trekt en valt stil en trekt weer.
ik heb dus een 80 tm 102 dellortho dik 6mm set gekocht, alleen welke kan het beste proberen?
carb word gelijk ontgrenst als ik mijn sproeier installeer heeft dit nog gevolgen voor de grootte?
het liefst even via PB maar hier is ook prima,
Bedankt
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Dat is altijd proberen, er zijn mensen die zitten op 85 ofzo. Maar ik zelf zit op 96. Ik zou dus gewoon op 92 beginnen ofzo, en dan af/opbouwen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
DRD 85 J-Man
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
ok, hartelijk bedankt.
zal waarschijnlijk afbouwen worden omdat de apendix er nog niet af is.
kan ik de luchtfilter er trouwens zo aftrekken of moet ik er iets speciaals mee doen?
zal waarschijnlijk afbouwen worden omdat de apendix er nog niet af is.
kan ik de luchtfilter er trouwens zo aftrekken of moet ik er iets speciaals mee doen?
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Klemmetje los en je ropt die buis zo van de carburateur af.
Afstellen stelt allemaal niet zo veel voor als je maar de tijd ervoor neemt.
Hoewel krijg ik bij de 8k toeren niet uit dat hij zich verslikt, en de brommerzaak wist het ook al niet. Dus het blijft voor altijd een mysterie
Afstellen stelt allemaal niet zo veel voor als je maar de tijd ervoor neemt.
Hoewel krijg ik bij de 8k toeren niet uit dat hij zich verslikt, en de brommerzaak wist het ook al niet. Dus het blijft voor altijd een mysterie
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Henkie
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 20:31
- Vervoersmiddel: Derbi Senda 2003
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Wat is de binnen maat van een Marzocchi voorvork,enkele schijf uit een 2010 Derbi Senda ?
Zegmaar waar de as doorgaat.
Zegmaar waar de as doorgaat.
-
JoopKarelSpank
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
ik krijg morgen waarschijnlijk een 2e hands DMP 70cc cilinder binnen samen met een stage 6 24mm carb een malossi vl6 membraam en een spruitstuk voor bij de carb. Ik heb zelf het idee dat ik wel aardig door heb hoe een blok theoretisch in elkaar zit en ik wil graag zelf proberen het spul te instaleren, alleen het afstellen vind ik altijd enigzins lastig.
Maar ik wilde jullie eigenlijk vragen of jullie praktische tips hebben voor het instaleren ervan? ik ben van plan om de oude pakkingen niet te gebruiken(ook al is de cilinder volgens de verkoper maar 200km gebruikt) Maar zou ik bij de fietsenmaker iets van universele pakkingen of pakkingkarton kunnen halen hiervoor? ik verwacht niet dat hij zo voor de dmp heeft liggen(en geen zin om te wachtten op de bestellingen) ik dacht dan kan ik van een pakking karton gewoon de bestaande vorm over nemen?(eventueel kopieeren met dremel maar we kijken wel hoe het gaat)
zijn er verder dingen die ik nog moet weten? ja behalve dat ik op moet passen niets te verliezen in het blok
met name bij de zuiger vervangen
was ook iets met naaldlager(dat is toch de lager bij de zuiger->krukas?) dat ik daarmee moet opassen? als ik aan de krukas beweegin de 'breedterichting'moet hij dan volledig spelingvrij zijn?(ook handig om te weten)
Maar ik wilde jullie eigenlijk vragen of jullie praktische tips hebben voor het instaleren ervan? ik ben van plan om de oude pakkingen niet te gebruiken(ook al is de cilinder volgens de verkoper maar 200km gebruikt) Maar zou ik bij de fietsenmaker iets van universele pakkingen of pakkingkarton kunnen halen hiervoor? ik verwacht niet dat hij zo voor de dmp heeft liggen(en geen zin om te wachtten op de bestellingen) ik dacht dan kan ik van een pakking karton gewoon de bestaande vorm over nemen?(eventueel kopieeren met dremel maar we kijken wel hoe het gaat)
zijn er verder dingen die ik nog moet weten? ja behalve dat ik op moet passen niets te verliezen in het blok
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Als de pakkingen nog goed zijn gewoon gebruiken, en anders met pen overtekenen en met de schaar eventjes uitknippen heb je ook nieuwe!
Ja wat je zegt prop gewoon een stuk keukenrol op doek in je blok zodat er al niks in kan vallen, en zorg dat je zuigerveren goed zitten staat een pijltje op en dat ze met de opening bij het opstaand stukje zitten in het gleufje bij de zuiger. het zal voor de eerste keer een goed prustwerk zijn dat wel^^
Doe de pijl op de zuiger naar de uitlaatpoort al is iemand geweten die deed hem verkeerd xD
als je alles monteert doe er een klein beetje olie op ook op naaldlager.
En over die speling in de breedte richt maakt niet zoveel uit dat mag een beetje zijn, maar zeg maar naar boven mag het niks zijn dat moet spellingsvrij zijn.
succes ermee
Ja wat je zegt prop gewoon een stuk keukenrol op doek in je blok zodat er al niks in kan vallen, en zorg dat je zuigerveren goed zitten staat een pijltje op en dat ze met de opening bij het opstaand stukje zitten in het gleufje bij de zuiger. het zal voor de eerste keer een goed prustwerk zijn dat wel^^
Doe de pijl op de zuiger naar de uitlaatpoort al is iemand geweten die deed hem verkeerd xD
als je alles monteert doe er een klein beetje olie op ook op naaldlager.
En over die speling in de breedte richt maakt niet zoveel uit dat mag een beetje zijn, maar zeg maar naar boven mag het niks zijn dat moet spellingsvrij zijn.
succes ermee
-
JoopKarelSpank
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
moet ik mn naaldlager eigenlijk ook gelijk vervangen? het blok heeft nu 17/18k gelopen. Wat gebeurde er met degene die hem verkeerd monteerde eigenlijk?
liep vast?
nog even een vraagje, de carb die ik binnenkrijg heeft geen KVS aansluiting, Dan kan ik dus beter een manier zoeken om mn slangen af te doppen. Maar ga ik hier in de winter last van krijgen met koud weer? verder heeft het nog nut om te kijken of ik mn ori luchtfilter aan kan passen voor aan de grotere carb? ik ga van std. 17.5mm naar 24mm dus neem aan dat het niet past
of kan ik beter het bijgeleverde powerfilter van twinair gebruiken?(ziet er op de foto aardig vies uit)
nog even een vraagje, de carb die ik binnenkrijg heeft geen KVS aansluiting, Dan kan ik dus beter een manier zoeken om mn slangen af te doppen. Maar ga ik hier in de winter last van krijgen met koud weer? verder heeft het nog nut om te kijken of ik mn ori luchtfilter aan kan passen voor aan de grotere carb? ik ga van std. 17.5mm naar 24mm dus neem aan dat het niet past
-
StylOw
- Derbi fan
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 19:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda *Project*
Derbi Senda DRD Black Edition
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
hallo allemaal
ik heb een probleem
ik krijg me derbi totaal niet afgestelt krijg hem ook soms totaal niet aan
en als ik hem eenmaal aan heb gaat hij gelijk weer uit
en als ik me choke aandoe loopt hij beter hij verzuipt wel als ik 34 km per uur rij
en me bougie is zwart met een heel klein tintje bruin
me setup is
50 cc
yasuni r2
17.5 carb
powerfilter
spoeier 86
sport membraam
iemand een idee wat het kan zijn ?
ik heb een probleem
ik krijg me derbi totaal niet afgestelt krijg hem ook soms totaal niet aan
en als ik hem eenmaal aan heb gaat hij gelijk weer uit
en als ik me choke aandoe loopt hij beter hij verzuipt wel als ik 34 km per uur rij
en me bougie is zwart met een heel klein tintje bruin
me setup is
50 cc
yasuni r2
17.5 carb
powerfilter
spoeier 86
sport membraam
iemand een idee wat het kan zijn ?
-
JoopKarelSpank
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
StylOw schreef:hallo allemaal
ik heb een probleem
ik krijg me derbi totaal niet afgestelt krijg hem ook soms totaal niet aan
en als ik hem eenmaal aan heb gaat hij gelijk weer uit
en als ik me choke aandoe loopt hij beter hij verzuipt wel als ik 34 km per uur rij
en me bougie is zwart met een heel klein tintje bruin
me setup is
50 cc
yasuni r2
17.5 carb
powerfilter
spoeier 86
sport membraam
iemand een idee wat het kan zijn ?
ik denk zelf een te kleine sproeier, ik heb zelf een ori senda ontgrenst met een technigas E-nox uitlaat maar zonder sportfilter/membraam en volgens mij hebben we nu dezelfde sproeier. wat heb je allemaal geprobeerd?
-
RaliasR
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Gooi er maar eens iets grotere sproeier in (90/92) met luchtschroef op de standaard 2 slagen open , dan kun je wel merken of het rijgedrag beter wordt.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
StylOw
- Derbi fan
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 19:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda *Project*
Derbi Senda DRD Black Edition
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
okee dankje zal morgen gelijk even nieuwe sproeiers gaan kopen koop wel gewoon 80 tm 100 en zie wel welke ik nodig heb
-
StylOw
- Derbi fan
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 19:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda *Project*
Derbi Senda DRD Black Edition
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
maar waarom een grotere sproeier me bougie is zwart
-
JoopKarelSpank
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
het is vaak niet zo simpel als dat, wat wel simpel is is dat je altijd eerst begint met de sproeier. Als je nu een klote resultaat hebt(ervan uitgaande dat je een faq over afstellen/carbs erbij houdt) dan is je sproeier niet goed omdat je je andere variabelen op een standaard waarde hebt gezet(weet t even niet uit mn hoofd lees zelf ook altijd een faq)
-
StylOw
- Derbi fan
- Berichten: 67
- Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 19:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda *Project*
Derbi Senda DRD Black Edition
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
heb het al gevonden me carb was gewoon dood me schuifvlak bleef omhoog staan en me sproeier was te groot nu heb ik maar een 21 mm er onder gezet omdat ik hiervoor der ook al mee reed . en toen reed hij lekker nu aleen nog even een goede sproeier vinden heb nu 78 en hij wordt wit. en met 86 werdt hij zwart .dus rond de 81,82 moet ik zitten denk ik anders 83.84
- TheRedPower
- Schakelrijder
- Berichten: 157
- Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 15:17
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X race / Golf IV
- Locatie: bovenin nederland
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
iemand zei een keer dat dit rubber aan vervanging toe is maar wil het even zeker weten
kan iemand misschien zien of die nog goed is of aan vervanging toe is?

alvast bedankt
kan iemand misschien zien of die nog goed is of aan vervanging toe is?

alvast bedankt
- Royal Club
- Pro tuner
- Berichten: 900
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 15:16
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
zolang er geen scheuren in zitten is er niks mis mee..
Van een OT blok (senda) is daar de rechter kruktap conisch of gewoon recht?
Van een OT blok (GPR) is daar de rechter kruktap conisch of gewoon recht?
Van een OT blok (senda) is daar de rechter kruktap conisch of gewoon recht?
Van een OT blok (GPR) is daar de rechter kruktap conisch of gewoon recht?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- offroad
- Pro tuner
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: di 11 jan 2011, 14:31
- Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
the red power
idd zolang hij niet gescheurd is en hij niet lekt of iets dergelijks is hij nog goed
idd zolang hij niet gescheurd is en hij niet lekt of iets dergelijks is hij nog goed

