Scheur repareren

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
harvik
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc

Scheur repareren

Ongelezen bericht door harvik »

In mijn orginele Derbi achterkap zit in het midden van de kap een scheur :blink:
Hoe dit kan weet ik ook niet hij heeft ook nog nie veel gelopen ofzow, maarja k zal het ineens.
Mijn vraag: Hoe kan ik zorgen dat hij niet verder scheurt?
K had op internet ook al gekeken voor een nieuwe kap maar die zijn er blijkbaar niet voor Derbi Xtreme 2010 Special Edition.
Wovter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: Scheur repareren

Ongelezen bericht door Wovter »

en scheur kan er altijd inkomen he, moet je er maar eens lomphard op neerploffen.
maar om op je vraag terug te komen, als je wilt dat hij niet verder scheurt moet je aan het einde van de scheur een gaatje boren, hierdoor scheurt hij niet verder. het is miss niet de mooiste oplossing, maar wel de beste, naar mijn wetens dan.
ik zou anders even andere suggesties afwachten.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

dat, of je repareert de scheur door het kapje te plamuren en opnieuw op te spuiten.
harvik
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc

maar de schuur zit in he midden van de kap. Dat dan zal ik 2 gaatjes moeten boren/

Jaa maar k heb die brommer nog geen jaar en die stickers die dr op zitten kan ik nergens vinden op het internet
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Nee maar dat komt wel ;) je kunt toch wel 'n half jaartje zonder sticker rijden?
Lex
Pro tuner
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM

Ongelezen bericht door Lex »

harvik schreef: Mijn vraag: Hoe kan ik zorgen dat hij niet verder scheurt?
Einde van de scheur even een klein gaatje boren, dan scheurt het niet verder uit.
DSDRD
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing Blue '08

Ongelezen bericht door DSDRD »

plastic lassen werkt ook goed! alleen omdat het 'PP' plastic is kun je het beste aan de onderkant ook nog verstevigen met een ijzer staafje in 2K lijm dan boven plamuren en spuiten resultaat als nieuw! heb t zelf ook gedaan bij de rechter achterkap ziet er perfect uit! :happy:
Des te meer remkracht je hebt, des te later kan je remmen
harvik
Tuner

DSDRD schreef:plastic lassen werkt ook goed! alleen omdat het 'PP' plastic is kun je het beste aan de onderkant ook nog verstevigen met een ijzer staafje in 2K lijm dan boven plamuren en spuiten resultaat als nieuw! heb t zelf ook gedaan bij de rechter achterkap ziet er perfect uit! :happy:
ke bedankt, maar ik hoef hem niet perse over te spuiten, het gaat mij er om dat hij niet verder gaat scheuren.
Toch vind ik het raar dat hij zo kan scheuren.
Zou ik dit kunnen verhalen bij de garantie????
DSDRD
Beginnende Derbi fan

harvik schreef:
DSDRD schreef:plastic lassen werkt ook goed! alleen omdat het 'PP' plastic is kun je het beste aan de onderkant ook nog verstevigen met een ijzer staafje in 2K lijm dan boven plamuren en spuiten resultaat als nieuw! heb t zelf ook gedaan bij de rechter achterkap ziet er perfect uit! :happy:
ke bedankt, maar ik hoef hem niet perse over te spuiten, het gaat mij er om dat hij niet verder gaat scheuren.
Toch vind ik het raar dat hij zo kan scheuren.
Zou ik dit kunnen verhalen bij de garantie????

als je hem last moet je spuiten... maar garantie zou ik maar niet te hard op hopen denk dat ze dan wel met een lul verhaal aankomen van gebruikssporen ofzo :wall:
Wovter
Beginnende tuner

als je niet omgaat met je spullen zoals het hoort ( ik verwijt je niks ) en er een x tegenaan stoot ofzo, en het scheurt ( staan derbi kappen om bekent ) ligt het aan jezelf. gaan ze geen garantie op geven naar mijn inzien
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
jens extreme sm
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

heb ook een scheur, zit er al 6 maanden zie je bijna niet en scheurt niet verder. licht er natuurlijk wel aan watvoor scheur
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
harvik
Tuner

IK ben naar de dealer geweest, monteurs waren er niet dus moest dinsdag terug komen maar omdat de kap gescheurd is op een ophangings punt is dit misschien te verhalen bij de garantie.
jvb-21
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Suzuki RM125

Ongelezen bericht door jvb-21 »

ik had ook zown scheur in mn achterkap... :crazy:
komt omdat er een steuntje achterzit en dat die kap gaat trillen... dan scheurt ie kapot...
om het verderscheuren te voorkomen moet je polyesterplamuur helen en de scheur aan de achterkant dicht maken...
heb ik ook gedaan en als je de scheur weer netjes in elkaar drukt dan zie je er niks meer van... :woot:

succes...
RM125--here's your captain speaking--Senda SM Extreme
harvik
Tuner

K ben vandaag geweest, dealer vond dat ik een nieuw kap moest krijgen maar daar dacht Derbi anders over :thumbdown:
Maarja, dealen maakt hem gratis voor me met polyester plamuur dus dat dan weer gunstig
dennis449
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda Extreme

Ongelezen bericht door dennis449 »

gewoon achter met de soldeer bout over heen strijken hielp by mij ook en je ziet e rnix van
fabianstute
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited 2007

Ongelezen bericht door fabianstute »

ja ik heb het bij mij met haars gedaan werkt ook prima eerst schruuren en dan haarsen geen problemen heb allen de onderkant gedaan en boven ff met lak stift
harvik
Tuner

Ze hebben nog eens gebeld voor me en ik krijg een nieuwe kap :D
Wovter
Beginnende tuner

nice, iets er op verzinnen dat hij niet weer scheurt, anders heb je weer hetzelfde :p
harvik
Tuner

idd, ik weet niet hoe het gekomen is. mss door het offroad rijden die klappen als je neer komt? zitten door die kut takken btw ook al aardige krassen op me kappen :( ff x zwarte poets halen
DSDRD
Beginnende Derbi fan

harvik schreef:idd, ik weet niet hoe het gekomen is. mss door het offroad rijden die klappen als je neer komt? zitten door die kut takken btw ook al aardige krassen op me kappen :( ff x zwarte poets halen
Je ken hem ook polijsten werkt ook goed :thumbup:
Plaats reactie