Het ''technische'' kleine vragen topic
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
ja oke dat monteren heb ik al zo strak en recht staan daar ligt het niet aan, maar het is een gianelli en die schuif je als het ware in de flens. daar lekt tie ook dat is gewoon geen strakke aansluiting...
hij lekt ook zwarte troep bij de demper.
hij lekt ook zwarte troep bij de demper.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Als je goede pakking hebt niet.Adriaan schreef:vloeibare pakking hoef je niet te proberen dat blaast er net zo snel weer van tussen;).
Ik zou hem nog een keertje monteren en even goed kijken hoe hij beter zal kunnen zitten.
En mocht nou niks lukken kan je misschien proberen met alluminium folie er tussen de doen...
SUcces
- NickD
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD racing
Tomoz Boekmachine - Locatie: Vught
Ik heb vandaag mijn uitlaat gemonteerd nadat er een dubbelle demper is gemaakt. Maar nu is e een raar getik achtig geluid by mijn cilinder / uitlaat. Is de uitlaat dan niet helemaal goed vast ofso?

Derbi Senda DRD Racing '10: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2081" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
Alle bouten nog eens nagaan, Nog dingen losgehad tijdens het (de)monteren? Die bouten ook nakijken.
- NickD
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD racing
Tomoz Boekmachine - Locatie: Vught
Ik heb ook het voortandwiel vervangen, maar het is dus ook als die stationair loopt
edit: tijdens het rijden hoor je het niet goed mar als ik dan gas terug geef dan hoor je het weer best goed
edit: tijdens het rijden hoor je het niet goed mar als ik dan gas terug geef dan hoor je het weer best goed

Derbi Senda DRD Racing '10: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2081" onclick="window.open(this.href);return false;
- drd_jeroen
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Sold
Fiat 500L 1970 - Gallery: Senda "Project"
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 33#p115433 - Locatie: Kortrijk
groote kans dat de prop van je uitlaat in je uitlaat zit en daar dus los in rammelt
bij mij is dit ook zo...
om te contorleren kun je even tikken met je hand aan de onderkant van je uitlaatbocht richting je cilinder en als je iets hoort rammellen is het waarschijnlijk de prop
althans bij mij heb ik het zelfde en het is wel degelijk de prop
bij mij is dit ook zo...
om te contorleren kun je even tikken met je hand aan de onderkant van je uitlaatbocht richting je cilinder en als je iets hoort rammellen is het waarschijnlijk de prop
althans bij mij heb ik het zelfde en het is wel degelijk de prop

Derbi SDR Rockstar Energy Project
-
- Pro tuner
Kan wel, dan geeft het ook 'n beetje verlies
Vooral als je binnekort een hobbel tegekomt en hij vrolijk vast komt te zitten en je brommer terug begrensd, moet juist lukke maar het kan
afhalen en met 'n ijzerdraad vissen dus 

- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
ik ben samen met me vader naar huis gereden (20km of zo) met zijn 2e op de brommer (ik had nog geen rijbewijs) maar max 10kmpu omdat hij ergens bij de demper vast zatthe skullkid schreef:Kan wel, dan geeft het ook 'n beetje verliesVooral als je binnekort een hobbel tegekomt en hij vrolijk vast komt te zitten en je brommer terug begrensd, moet juist lukke maar het kan
afhalen en met 'n ijzerdraad vissen dus

- mitchvdb
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing 50SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4549
de brommer loopt gewoon goed, had die week niet veel tijd dus niks aan gedaan.Huug schreef:loopt de brommer verder wel goed ? 's winters zou je idd 2 sproeiermaten groter kunnen gaan zitten, maar met 2 maten kleiner gaat hij denk ik niet beter starten als je op top goed rijd. je zou luchtschroef goed kunnen afstellen als dat nog niet precies is gebeurd. daar lag het bij mij laatst ook aan. lees anders even een how-to afstellen (kan hier op het forum).
maar nu start die wel elke keer weer haha! ik blij.
ligt het misschien toch aan het weer?
maargoed toch bedankt voor de hulp.

-
- Beginnende Derbi fan
ik kweetniet of mijn oliepompje genoeg smeer op me derbi
Dus ik vraag aan jullie hoe reken ik dat uit?
Dus ik heb me olie volgedaan en daarna heb ik alles opgeschreven van hoeveel liter ik steets tank km stand na elke tankdbeurt
En hoeveel nieuwe olie ik erbij heb gedaan zodat me olietankje weer vol is.
Maar wat voor een formule moet ik dan make zodat ik de mengverhouding uitreken?
met vriendelijek groet
Kevin
Dus ik vraag aan jullie hoe reken ik dat uit?
Dus ik heb me olie volgedaan en daarna heb ik alles opgeschreven van hoeveel liter ik steets tank km stand na elke tankdbeurt
En hoeveel nieuwe olie ik erbij heb gedaan zodat me olietankje weer vol is.
Maar wat voor een formule moet ik dan make zodat ik de mengverhouding uitreken?
met vriendelijek groet
Kevin
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda DRD racing sm 2009
Daar heb je niet echt een formule voor behalve als je die maakt
. Het is niet zo moeilijk kijk:
Je gooit je tank vol en je olie gooi je ook helemaal vol. Nu de volgende keren dat je tankt hou je het tank bonnentje. Als je dan op den duur wil weten hoeveel hij mengt tel je al je tankbeurten bij elkaar op. Nu meet je precies hoeveel olie je er bij moet goeien om hem weer zo vol te krijgen.
Dan deel je het aantal liters door het aantal liter olie en dan heb je het volgens mij;)

Je gooit je tank vol en je olie gooi je ook helemaal vol. Nu de volgende keren dat je tankt hou je het tank bonnentje. Als je dan op den duur wil weten hoeveel hij mengt tel je al je tankbeurten bij elkaar op. Nu meet je precies hoeveel olie je er bij moet goeien om hem weer zo vol te krijgen.
Dan deel je het aantal liters door het aantal liter olie en dan heb je het volgens mij;)
-
- Pro tuner
Precies, en je moet de verhouding 1:50 aanhouden, 1 liter olie op 50liter benzine 

- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
ja, smeert die oliepomp constant 1:50?
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Pro tuner
Geen idee, maar als die die verhouding gemiddeld doet zit het toch goed.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10
1:50, is dat niet een beetje schraal?
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
-
- Pro tuner
Nee dat is goed 
Mijn blok maakt een krassend,schurend geluid rond de 9k toeren, eronder heeft die het niet, erboven ook niet. Heeft het tijdens het rijden en stationair.
Ori ontgrenst.
what could it be?

Mijn blok maakt een krassend,schurend geluid rond de 9k toeren, eronder heeft die het niet, erboven ook niet. Heeft het tijdens het rijden en stationair.
Ori ontgrenst.
what could it be?
- fons
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda exteme MHR 80 21mm yasuni cross hm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7302
kun je deze olie als blok olie gebruiken ? of is dit voor mengsmering?
deze vraag omdat ik verder geen blok olie voor derbi kan vinden bij easyparts.nl
en omdat deze olie alleen 10w40 is wat dus in een derbi moet.
deze vraag omdat ik verder geen blok olie voor derbi kan vinden bij easyparts.nl
en omdat deze olie alleen 10w40 is wat dus in een derbi moet.
- fons
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda exteme MHR 80 21mm yasuni cross hm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7302
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 000ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik bedoelde deze olie
ik bedoelde deze olie
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
ik heb even een vraagje:
Ik heb eergisteren het gasnaald clipje een hoger gezet.... En weer netjes terug geplaatst zoals het zat..
Maar als ik nu rijd en ik geef volges of ik trek op na een stoplicht, blijft het gas af en toe hangen.
Hij jankt dan als een gek in toeren en dan zet ik hem uit, trek een keer aan de gaskabel en draai een paar x goed aan het gas, en hij doet het weer.
Dus ik dacht de gaschuif zal boven in blijven hangen, waardoor die volgas blijft geven... Ik heb hem dus gisteren ingevet met WD 40. Maar nou deed hij het gisteravond weer, en een vriend van me zei, dat hij waarschijnlijkt te vet was en in het vet bleef hangen boven in.
Zou dit zo zijn, zo ja wat voor een vet kan ik beter gebruiken, of is het een ander probleem ( niet de gasschuif )
Gr DIck
Ik heb eergisteren het gasnaald clipje een hoger gezet.... En weer netjes terug geplaatst zoals het zat..
Maar als ik nu rijd en ik geef volges of ik trek op na een stoplicht, blijft het gas af en toe hangen.
Hij jankt dan als een gek in toeren en dan zet ik hem uit, trek een keer aan de gaskabel en draai een paar x goed aan het gas, en hij doet het weer.
Dus ik dacht de gaschuif zal boven in blijven hangen, waardoor die volgas blijft geven... Ik heb hem dus gisteren ingevet met WD 40. Maar nou deed hij het gisteravond weer, en een vriend van me zei, dat hij waarschijnlijkt te vet was en in het vet bleef hangen boven in.
Zou dit zo zijn, zo ja wat voor een vet kan ik beter gebruiken, of is het een ander probleem ( niet de gasschuif )
Gr DIck
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Raciong 50 SM 2008
Heb op m'n DRD nou nog het olietankje aangesloten, maar lees veel dat 'm afsluiten en zelf de olie door de benzine mengen slimmer (lees: betrouwbaarder) is. Klopt dit, of is dit een fabel?
En zo ja, hoe sluit ik die handel af? En welke verhouding moet ik de olie door de benzine doen, 1:50 toch?
Groeten
En zo ja, hoe sluit ik die handel af? En welke verhouding moet ik de olie door de benzine doen, 1:50 toch?
Groeten