hallo
ik heb een sherco sm r 50 van 2021 deze heeft nu 14000 km dus ik was aan het kijken om een nieuwe piston te plaatsen. maar ik vind dat die best traag optrekt, zou dit beter kunnen worden met een nieuwe piston en als ik het hele cilinder zou vervangen zou een sport of een 50cc snel cilinder dan zorgen voor betere acceleratie en zou ik mijn topsnelheid ongeveer hetzelfde houden.
ik heb een yasuni R1 topsnelheid is 50 en TWV is 60-11
Nieuw cilinder
-
QCloenuoiEFUI
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: motorhispania ryz 50 2011
-
Erwin P
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Nieuw cilinder
Als je zo'n lage snelheid wilt houden is een snellere cilinder niet handig. Dan kun je beter je uitlaat gaan ontgrenzen, maar krijg je er wel topsnelheid bij.
Wat ik zelf wel eens voor mensen heb gedaan is de schakelwals aanpassen zodat de 5 en 6 er af gingen. Dan konden ze wat opvoeren en sneller optrekken, maar door de kortere overbrenging konden ze minder hard.
Wat ik zelf wel eens voor mensen heb gedaan is de schakelwals aanpassen zodat de 5 en 6 er af gingen. Dan konden ze wat opvoeren en sneller optrekken, maar door de kortere overbrenging konden ze minder hard.
-
Azertyui
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Motorhispania ryz 50
Dit is mijn acount op de gsmErwin P schreef: ↑vr 06 mar 2026, 12:00 Als je zo'n lage snelheid wilt houden is een snellere cilinder niet handig. Dan kun je beter je uitlaat gaan ontgrenzen, maar krijg je er wel topsnelheid bij.
Als ik gewoon een nieuwe zuiger plaats zou dat ook al kunnen helpen met het traag optrekken en wzt is het verschil tussen een normale 50cc en een 50cc sport of een 50cc snel waardoor dat niet zou lukken
-
Erwin P
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Een snelle 50cc cilinder maakt meer toeren om die extra kracht te leveren, meestal ten koste van kracht onderin. Jouw brommer is zwaar begrensd waardoor hij maar 50 gaat dus je kunt alleen maar in de lage toeren rijden. Waarschijnlijk is een snelle 50cc trager in optrekken dan je originele cilinder met wat jij wilt.
Als je huidige zuiger versleten is helpt een nieuwe zuiger wel.
Wat je het beste kunt doen, als je dezelfde topsnelheid wilt houden, is die Yasuni R er af en een originele uitlaat er op. Die Yasuni is namelijk ook hoogtoeriger dan waar jij wilt zitten.
Wat je het beste kunt doen, als je dezelfde topsnelheid wilt houden, is die Yasuni R er af en een originele uitlaat er op. Die Yasuni is namelijk ook hoogtoeriger dan waar jij wilt zitten.
-
Azertyui
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Motorhispania ryz 50
De orginele uitlaat is helemaal kapot is er een andere uitlaat die voor die begrenzde toeren goed isErwin P schreef: ↑vr 06 mar 2026, 12:43 Een snelle 50cc cilinder maakt meer toeren om die extra kracht te leveren, meestal ten koste van kracht onderin. Jouw brommer is zwaar begrensd waardoor hij maar 50 gaat dus je kunt alleen maar in de lage toeren rijden. Waarschijnlijk is een snelle 50cc trager in optrekken dan je originele cilinder met wat jij wilt.
En als ik de zuiger vervang moet ik dan het hele cilinder vervangen of gewoon kijken in welke staat de binnenkant van het cilinder is en daar op verder gaan
-
Erwin P
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Originele vervanging of een Leovince oid.
Zuiger vervangen is op zich alleen de zuiger. Maar je moet je afvragen of het überhaupt nodig is als je altijd begrensd hebt gereden.
Zuiger vervangen is op zich alleen de zuiger. Maar je moet je afvragen of het überhaupt nodig is als je altijd begrensd hebt gereden.