De koppelingsas, -hendel en -kabel correct afstellen na demontage

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
amosfuegel
Banden plakker
Vervoersmiddel: Honda PCX

De koppelingsas, -hendel en -kabel correct afstellen na demontage

Ongelezen bericht door amosfuegel »

Hallo, ik heb problemen met de koppeling van mijn fiets (handkoppeling). Ik heb de koppelingshendel van de koppelingsas verwijderd om te controleren, maar toen ik hem opnieuw monteerde, werkte het niet goed - met name wanneer ik de koppeling introk of indrukte, draaide de as niet goed en ontkoppelde of blokkeerde de koppeling niet zoals voorheen. Ik vermoed dat de hoek van de hendel op de as niet goed was, of dat de koppelingskabel na demontage verkeerd is afgesteld.

Weet iemand hoe ik de hendel correct op de koppelingsas monteer? En hoe ik de koppelingskabel zo kan afstellen dat de koppelingsslag weer klopt zoals voorheen?
olivier.dubrulle
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda sm 50 2009

Re: De koppelingsas, -hendel en -kabel correct afstellen na demontage

Ongelezen bericht door olivier.dubrulle »

Hey, ben zelf bezig met het opmaken van een senda voor mn zoon waaronder de koppeling vervangen (D50B0), de afstelling van de kabel aan de koppelingshendel op het stuur zat op zn max toen ik hem kocht, kabel is perfect in orde, inderdaad hoek van de hendel aan het blok verstellen, met een platte schroevendraaier asje tegen de koppeling zetten terwijl je de hendel op het blok iets verzet, dan kan de verstelling aan het stuur ook terug geschroeft worden, moest iemand anders meer info hebben hoor ik het ook graag
Plaats reactie