Derbi start in kou slecht

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Jan pieter de leeuw
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2009

Derbi start in kou slecht

Ongelezen bericht door Jan pieter de leeuw »

Hallo, ik heb een Derbi Senda xtreme uit 2009, als ik hem uit de schuur haal (daar is het ongeveer 10/15 graden) dan start de brommer in 1/2 kicks. Maar met de buiten temperatuur (tussen onder 0 en 5 graden) wil die niet aan. Als ik hem aan ren gaat ie wel aan maar dan duurt het even voor dat hij goed op Touren komt en moet ik gas blijven geven om hem aan te houden. Hoe kan dit?
dhjeshuis
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme 2019

Re: Derbi start in kou slecht

Ongelezen bericht door dhjeshuis »

Ik heb dit ook gehad en mijn carb was vies en ik had m’n sproeier met 2 maatjes vergoot en het was opgelost
En probeer je het met de choke te starten?
SB8080
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda SM 2005

Ongelezen bericht door SB8080 »

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 2005 senda sm. Als ik oplossing vind zal ik deze hier posten
Jan pieter de leeuw
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2009

Ongelezen bericht door Jan pieter de leeuw »

dhjeshuis schreef: do 20 feb 2025, 16:26 Ik heb dit ook gehad en mijn carb was vies en ik had m’n sproeier met 2 maatjes vergoot en het was opgelost
En probeer je het met de choke te starten?
Setup is
50cc carenzi
17,5 mm carb
Sproeier 94

Heb carb gechecked, die was gewoon schoon. Sproeier even door geblazen. Ik heb ook het probleem dat als ik hem lang warm heb gereden en hem uit doe wil die slecht weer aan. Meestal aanrennen of 10/15 keer kicken. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Heb bougie br8es.
Plaats reactie