Kan zeker geen kwaad, zo kun je ook zien of er onverwachte slijtage is.
Onder t blok zit een aftapbout en links bovenop vul je em weer.
Ik gebruik GP10, goede prijs/kwaliteit verhouding en voorkomt plakkende koppeling met koude motor.
Mwhoi Derbi´ers,
Mijn zoontje heeft de kabelversteller van de koppelingskabel afgebroken (DRD SM X-treme 2016). Hier al een nieuwe voor besteld. Nu de afgebroken versteller maar even gangbaar gemaakt en past er weer voor de helft in. Echter lijkt het dat de kabel al op de uiterste stand stond met de versteller. Kan ik de globale afstelling ook op het blok doen? Zo te zien zou ik de hevel los kunnen draaien en deze iets verder naar achter vastzetten? Of is er nog een andere manier van afstellen?
Mijn andere zoon heeft ook een Derbi Senda gekocht en wel een SM X-treme uit 2007. Beetje een opknapper, dat wel. Nu is de werking van de voorrem vrij matig, dus nu nieuwe blokken gekocht en de remklauw eens grondig schoon gemaakt. Nou wil ik ook de remschijf controleren, maar daar kan ik nergens de minimale dikte op terugvinden. Kunnen jullie mij zeggen wat de geadviseerde minimale dikte zou moeten zijn?
Thanks
Ok bedankt voor jullie reacties. Ik meet hier 2,7mm dikte, dus ik denk dat we die maar gaan vervangen door een nieuw exemplaar. Dan kan die gelijk goed inlopen op de nieuwe remblokken.
Even een vraagje over de onsteking van een Derbi OT blokje. Hoe werkt de pickup hier precies.
Bij mijn scooter zit de stator binnen het vliegwiel (duh) maar de pickup zit erbuiten aan de carter. Een verdikking aan het vliegwiel komt hierlangs en dit zorgt voor de puls van de vonk.
Bij de Derbi zit de pickup aan de stator, binnen het vliegwiel. Echter zit er geen verdikking aan de binnenzijde van het vliegwiel dus hoe timed die de puls dan?
PhotexNL schreef: ↑zo 20 okt 2024, 21:11
Even een vraagje over de onsteking van een Derbi OT blokje. Hoe werkt de pickup hier precies.
Bij mijn scooter zit de stator binnen het vliegwiel (duh) maar de pickup zit erbuiten aan de carter. Een verdikking aan het vliegwiel komt hierlangs en dit zorgt voor de puls van de vonk.
Bij de Derbi zit de pickup aan de stator, binnen het vliegwiel. Echter zit er geen verdikking aan de binnenzijde van het vliegwiel dus hoe timed die de puls dan?
Ik heb hier zelf het antwoord op gevonden. De pickup point zit in het vliegwiel zelf verwerkt, je ziet hier niets van. Deze werkt dus anders dan een ontsteking met een pickup aan de buitenzijde van het vliegwiel die gebruikt maakt van een verdikking op het vliegwiel zelf voor de timing.