Leovince X-Fight mega herrie

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
PhotexNL
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd 03 R Limited

Leovince X-Fight mega herrie

Ongelezen bericht door PhotexNL »

Nouja de titel zegt het eigenlijk al haha.
Ik heb onder mijn EBS050 blok een Leo liggen en deze maakt enorm kabaal, maar niet uit de demper maar vanaf de cilinder. Ik heb de boel al even los gehaald en de flens opnieuw gemonteerd, deze valt perfect in de kom van de uitlaatpoort. Daar komt niks langs. Het probleem zit tussen de flens en de uitlaat. Dit is ook gewoon metaal dat over metaal schuift zonder pakking. De uitlaat is nog zo goed als nieuw en niet lek.
Herkent iemand dit probleem?
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Leovince X-Fight mega herrie

Ongelezen bericht door 42 »

Weet je of ie meer herrie maakt dan een andere X fight of heb je niet kunnen vergelijken ?
Ik vind de X fight sowieso herrie maken.
PhotexNL
Derbi fan

Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal....maar dat hij lekt bij de flens weet ik zeker. Als ik de demper dichthou reageert de motor niet eens en loopt zonder toeren verminderen stationair door..... Je ziet dan ook rook tussen de flens en de uitlaat uitkomen (niet tussen flens en cilinder)
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Ik weet dat bij am6 uitlaten er af en toe een o-ring in de uitlaat zelf zit. (tussen flens en uitlaat) zit dat hier ook? of de mogelijkheid om er 1 in te doen? en zijn je uitlaatveren nog wel goed?
PhotexNL
Derbi fan

Een O ring had ik eigenlijk ook verwacht. Maar die zit niet bij de uitlaat, ook niet bij nieuwe heb kparts even gebeld. Er zit ook geen groef in de pijp waar die dan op zou moeten vallen.

Ik kan eens proberen een beetje aluminium tape rond de flens te doen voor ik de uitlaat erop schuif?
PhotexNL
Derbi fan

Ik heb nu zelf een groef in de flens geslepen en hier een siliconen (hittebestendige) o ring op gemaakt. De flens bij koude uitlaat in geborsteld met zeepsop en gestart. Nergens belletjes, helemaal dicht..... Maar zelfde herrie.

Het lijkt dan haast wel of het geluid uit de expansie komt, maar ook die gecontroleerd met zeepsop en nergens lek. Uit de demper komt een heel beschaafd geluid maar van voor de uitlaat hele schelle knetterde herrie. Het zijn ook niet de verbindingen tussen de andere pijpjes daar is het stil. Overigens komt er uit de originele luchtfilter, onaangepast en met schuim meer herrie dan uit de demper, dat vind ik ook nogal vreemd.
Plaats reactie