Uitlaat

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door 42 »

Geen grotere sproeier nodig nee, eerder kleiner, zag t verkeerd, zie geen grijs nu.

Met 53 gaat ie slechter optrekken, zou em 11-60 houden.
En idd wat Pog zegt, het is eigenlijk niet te realiseren om koppel te hebben met een dmv prop begrensde motor.
Azertyui
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Motorhispania ryz 50

Ongelezen bericht door Azertyui »

42 schreef: za 12 okt 2024, 19:18 Geen grotere sproeier nodig nee, eerder kleiner, zag t verkeerd, zie geen grijs nu.

Met 53 gaat ie slechter optrekken, zou em 11-60 houden.
En idd wat Pog zegt, het is eigenlijk niet te realiseren om koppel te hebben met een dmv prop begrensde motor.
Ik was gisteren aan het sleutelen met mijn broer en we hebben de Vocca er terug op gezet dit heb ik gedaan zonder prop eerst en met een begrenzende cdi denk ik maar dan rijd die 45 maar met choke gaat die 60 nu heb ik een prop van binnen diameter van 14 mm en nu rijd hij gewoon 45 hij trekt nu beter maar nogsteeds minder hard als de schakelbrommers van mijn vrienden maar hun hebben allemaal nieuwe brommer van 2023 en 24 zou dit ook gewoon kunnen komen doordat die ouder is of zou ik nog iets kunnen veranderen aan de uitlaat

Toen ik op het begin met de Vocca reed met prop ging die 45 maar geraakte die niet aan zijn toeren maar nu dat die op onderhoud is geweest wel of ik heb zelf iets gedaan wat ik niet

Mijn vraag is eigenlijk of ik nog iets meer trekkracht kan krijgen of is dit niet mogelijk met die prop
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Hebben die ook een Voca ?
Zoals eerder uitgelegd hebben de hoogtoerige uitlaten pas laat hun powerband wat betekent dat ie onder de 8k toeren weinig kracht heeft.
Een Leovince X fight of de originele uitlaat zullen meer koppel geven onderin.
Azertyui
Beginnende Derbi fan

Ik hou dit gewoon voor nu rijd dit goed zou ik niks met de tandwielen kunnen doen
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Zomaar een andere uitlaat erop doen zonder afstellen kan zeer schadelijk zijn. Hij heeft ontgrensd ook meer benzine nodig. (Daarom dat hij met choke sneller ging)
QCloenuoiEFUI
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: motorhispania ryz 50 2011

Ongelezen bericht door QCloenuoiEFUI »

pog schreef: ma 14 okt 2024, 19:11 Zomaar een andere uitlaat erop doen zonder afstellen kan zeer schadelijk zijn. Hij heeft ontgrensd ook meer benzine nodig. (Daarom dat hij met choke sneller ging)
Dan moet ik weer kijken naar de bougie en dan een grotere of kleinere maat sproeier
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Correct. En als je hem ontgrensd is het vrijwel altijd groter.
Azertyui
Beginnende Derbi fan

pog schreef: ma 14 okt 2024, 22:19 Correct. En als je hem ontgrensd is het vrijwel altijd groter.
Kan ik als ik deze heb afgesteld ook mijn prop bijvoorbeeld nog 1 mm of iets meer uitboren en dan de tandwielverhouding veranderen dat ik meet trekkracht heb
En dan kijken of die nog goed is afgesteld
Plaats reactie