Paar kleine vragen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
NoahFlemx
Derbi fan
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Paar kleine vragen

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

Ik ben nog best nieuw in de brommer wereld en ik wil graag weten wat een powerfilter is en wat het doet, ik zag dat het wel een mooi geluid maakt en welke is dan goed en waar kun je ze kopen. En ik wilde weten wat een choke is, ik hoor mensen dat vaak zeggen als je brommer koud is dat je dan je choke aanzet maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen wat het is en wat het doet. En wat is voor der rest een goede website om onderdelen/accessoires te kopen voor je brommer?
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Paar kleine vragen

Ongelezen bericht door pog »

Powerfilter - durf het niet met zekerheid te zeggen. Zal in de meeste gevallen niet veel verschil uitmaken. Alleen geluid.

Choke - choke kun je een beetje zien als start hulp. Je hebt handchoke en kabel choke. Vaak is het handchoke. Een hendeltje wat op je carburateur zit en die kun je open zetten om de brommer meer benzine te geven. Het is niet de bedoeling dat je met choke open rijdt.

Bestellen - ik gebruik persoonlijk het meeste k parts. Vandaag besteld morgen in huis is altijd fijn. Alleen verzendkosten zijn aan de hoge kant maar dat is bij de meeste.
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Een powerfilter laat meer lucht door, en omdat hij zo kort is en vrijwel geen lucht filtert dempt hij amper geluid en is hij dus luider. Alleen leeft hij niet toe tot zijn naam. Hij zorgt niet automatisch voor meer power. En hij houd misschien bakstenen tegen.

Zeker op een 50cc doet het geen drol behalve dat je alles opnieuw af moet stellen meer verbruikt en meer geluid maakt. Zou eigenlijk op elke setup een powerfilter afraden behalve als je een dikke beun brommer hebt.

Choke (letterlijk vertaald verstikken). Zorgt ervoor dat je zolang je de choke aan hebt staan je mengsel rijker wordt (omdat er dus minder lucht bij komt. Een koude motor loopt beter op een wat rijker mengsel.
NoahFlemx
Derbi fan
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

pog schreef: wo 03 jul 2024, 22:19 Powerfilter - durf het niet met zekerheid te zeggen. Zal in de meeste gevallen niet veel verschil uitmaken. Alleen geluid.

Choke - choke kun je een beetje zien als start hulp. Je hebt handchoke en kabel choke. Vaak is het handchoke. Een hendeltje wat op je carburateur zit en die kun je open zetten om de brommer meer benzine te geven. Het is niet de bedoeling dat je met choke open rijdt.

Bestellen - ik gebruik persoonlijk het meeste k parts. Vandaag besteld morgen in huis is altijd fijn. Alleen verzendkosten zijn aan de hoge kant maar dat is bij de meeste.
Maar hoe weet ik dan wat een powerfilter is en welke een gewone filter is want bij luchtfilters staat er allemaal gewoon filter.
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Een orgineel luchtfilter zit met een slang vast aan je carburateur. In een zwarte luchtfilter box.

Een powerfilter zit rechtstreeks op je carb. Doe maar eens een Google gooien dan zie je het verschil zo
Plaats reactie