Na een half jaartje helaas op een 4-slak te hebben gereden als mijn vervanger van mijn Derbi 2018, nadat de krukas opeens verticale speling kreeg




Veel dank alvast voor de reacties, zonder jullie was ik nergens.
Heb er een paar gekeken, en ik viel bijna uit mijn stoel. Blok demonteren vind ik al werk genoeg, dus ik zal Erwin binnenkort maar eens contacteren. Thanks voor je ervaring met die Endurance en AirsalSkakelbr schreef: ↑di 30 jan 2024, 07:26 In principe in een blok revisie niet zo lastig, je moet alleen wel een beetje weten waar je mee bezig bent en goed overzicht houden, ik zou eerst een paar filmpjes kijken en dan bepalen of je dat jezelf ziet doen. Zoniet zou ik hem idd opsturen.
Heb zelf die setup met een 72cc Airsal, leovince (en endurance dus) en loopt erg mooi. Zit er nu een jaar op en zie bijna geen slijtage sporen. Dus zolang je hem goed afsteld is Airsal erg betrouwbaar.
Ik zou wel zelf gaan mengen
Je hebt helemaal gelijk. Ookal zou het lukken om mijn blok in elkaar te zitten is het natuurlijk altijd de vraag of hij wel mijn straat uit kan rijden..Erwin P schreef: ↑di 30 jan 2024, 09:23 Je setup is helemaal goed.
Zelf doen of uitbesteden zit kwa kosten niet eens zoveel tussen als je het maar 1x doet.
Vliegeieltrekker, koppeling blokkeersleutel, momentsleutel + mooi handgereedschap. Je bent vanalles nodig natuurlijk.
Ik heb jaren revisies voor mensen gedaan. En veelal was ik maar enkele tientjes duurder dan wanneer ze zelf alles aanschaften. + De 1e keer zit vaak vol leermomenten die ook niet altijd gratis zijn natuurlijk.
42 schreef: ↑di 30 jan 2024, 11:19 Ik zou me niet te veel door mij laten inspireren...kan nooit goed aflopen![]()
![]()
Ik heb ook 2 redelijk linkerhanden en ben heel blij dat ik mn blok heb gereviseerd samen met een maat die er verstand van heeft, in mn eentje was me dat nooit gelukt.
En wat Erwin al zegt ; met de aanschaf van wat specialistisch gereedschap en de kans op 2 keer dingen moeten kopen omdat de 1e x plaatsen miss fout gaat ben je zo ook een aardig bedrag kwijt.
Erwin heeft veel ervaring met revisies en rekent een schappelijke prijs dus die kan ik zeker aanraden als je het wilt uitbesteden, brommerboer is iig veel te duur en lang niet altijd even goed.
Waarom wil je de Leo weg doen en met de ori gaan rijden ?
Met de Leo haal je wel meer uit de 70 of 75 cilinder, de ori beperkt em iig meer en qua koppel zal het niet heel veel schelen..wel qua top.