Koppeling
Koppeling
Hallo, ik ben bezig om de koppeling van mijn NT blok te reviseren. Nu loop ik tegen het volgende aan, als ik de binnenste korf eruit gehaald heb zitten daar 2 ringen, waarvan eentje groot en een gekartelde binnen vertanding heeft. Als ik op technische tekeningen kijk zie ik deze ring alleen bij een OT blok staat getekend, niet bij een NT. Echter in een (engelse) handleiding van een NT blok hebben ze het wel over een “star washer” Weet een van jullie hoe het zit? Moeten er achter de binnenste koppelingskorf 2 ringen waarvan een die gekartelde?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Koppeling
Er moet een ronde gladde helemaal achter alles, en die met de ster tussen de binnen en buitenland in.
Re: Koppeling
Ok, bij mij heb ik idd die achterste gladde ring, daartegen zit de bus waar de buitenste korf overheen gaat, en dan heb ik 2 ringen, weer een dunne gladde en dan die dikkere ring met stervorming binnengat. Hier zou dus alleen die laatste ring gebruikt moeten worden? Ook voor het NT blok?
Verder vind ik in de manual een minimale koppelingsplaat dikte van 3.8mm en min veerlengte 31mm. Zijn dit waardes die jullie ook hanteren? Maakt het uit of je een 4 of 5 plaats koppeling gebruikt mbt die minimale waardes?
Verder vind ik in de manual een minimale koppelingsplaat dikte van 3.8mm en min veerlengte 31mm. Zijn dit waardes die jullie ook hanteren? Maakt het uit of je een 4 of 5 plaats koppeling gebruikt mbt die minimale waardes?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Koppeling
Sorry. Zo professioneel ben ik nooit
. Ik heb in elke brommer sterkere veertjes gehad. En zodra het blok open is geweest een setje platen als ik een nieuwe brommer had. De koppeling is nou eenmaal een slijtage onderdeel, en als je gaat opvoeren iets wat het het kan vanaf begeven. Voor die €40 haalde ik altijd nieuwe. Het is vervelender als je namelijk een nieuwe bus olie voor €12 moet halen, koppelings deksel eraf moet halen en alles alweer in elkaar moet zetten.