kopelings deksel juist monteren!!!!!!!!!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme
kopelings deksel juist monteren!!!!!!!!!
Kan iemand mij vertellen hoe de kopelings deksel er juist op moet want na het vervangen van de pakking komt er geen beweging meer in de koppeling en nu weet ik van dat asje wat in de deksel zit maar misschien moet het op een speciale manier er op gezet worden ik weet het niet meer!!! heeft wel 2 dagen stilgestaan zonder olie in het blok deksel zit er nu wel op en dat gaat moeilijk maar heb een beetje aan het asje gerommelt en dat valt ie er een beetje in en als laatst gaf ik een kleine tik op de deksel om hem volledig te sluiten en vervolgens aangedraait maar kan nu dus ook de kabel niet eraan bevestiggen omdat er geen beweging in komt
dus als iemand mij kan helpen graag!!! dan maak je mijn dag weer goed !!!!!!!!!!
dus als iemand mij kan helpen graag!!! dan maak je mijn dag weer goed !!!!!!!!!!
- malossiboy
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda drd limited edition 2009
- Contacteer:
Re: kopelings deksel juist monteren!!!!!!!!!
je tandwieltjes van je waterpomp en oliepomp moeten ook precies in elkaar vallen, je tandwiel van je kickstartas moet goed zitten en je schakelas als dit allemaal goed zit moet hij er gewoon over kunnen
This changes evertyting. Again.
-
- Banden plakker
Bedankt voor de hulp en volgens mij zit alles oke nu want ik kwam er achter dat ik een ringetje was vergeten van dat kleine asje wat in je kopeling zit dus vandaag even in elkaar zetten en testen nogmaals bedankt
malossiboy schreef:je tandwieltjes van je waterpomp en oliepomp moeten ook precies in elkaar vallen, je tandwiel van je kickstartas moet goed zitten en je schakelas als dit allemaal goed zit moet hij er gewoon over kunnen
Je vergeet misschien wel het belangrijkste;
Bovenop je koppeling steekt een stukje rond metaal uit met inkepingen, deze inkepingen moeten aan de juiste kant zitten, als ik me niet vergis naar links wijzend.
Dit kun je ook zien als je in je deksel kijkt, je ziet het tandwiel van je koppelings hevel zitten, daar moeten hij invallen.
Beetje krom omschreven misschien, maar ben net wakker.

- malossiboy
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda drd limited edition 2009
- Contacteer:
ja oke maar ik denk dus dat het hier om het oude type blok gaat, ik ben het nieuwe gewent en daar kan achteraf je koppelingshevel in je blok plaatsten net iets makkelijker dusn00n schreef:malossiboy schreef:je tandwieltjes van je waterpomp en oliepomp moeten ook precies in elkaar vallen, je tandwiel van je kickstartas moet goed zitten en je schakelas als dit allemaal goed zit moet hij er gewoon over kunnen
Je vergeet misschien wel het belangrijkste;
Bovenop je koppeling steekt een stukje rond metaal uit met inkepingen, deze inkepingen moeten aan de juiste kant zitten, als ik me niet vergis naar links wijzend.
Dit kun je ook zien als je in je deksel kijkt, je ziet het tandwiel van je koppelings hevel zitten, daar moeten hij invallen.
Beetje krom omschreven misschien, maar ben net wakker.

This changes evertyting. Again.
-
- Banden plakker
Ik ben er nog steeds mee bezig zou wel een foto willen plaatsen maar weet niet hoe en over de inkeping dat zit toch op het asje wat uit je kopeling steekt net zoals die tandjes aan 1 kant zitten die er op zitten dit heb ik naar links zodra ik de deksel er op plaats dan zet ik de kickstarter pedaal er op daar draai ik een beetje aan zodat de tandwielen goed komen en dan draai ik ook een beetje aan de schakel as zodat alles op zijn plaats valt en dan voel ik hem erin schieten en dan past de deksel maar dan draai ik alles aan en dan krijg ik geen beweging in dus kan de kabel ook niet bevestigen en het is een derbi senda sm extreme uit 2005
-
- Banden plakker
Weer wat uitgevonden de deksel waar de veertjes in gaan kan er ook maar op 1 manier goed op want zodra hij goed zit sluit ie mooi aan op de koplingsplaten en als dat niet goed zit blijft er een ruimte over dus als het goed is was dit de boos doender nu nog in elkaar zetten en testen en als dit het is hoop ik dat ook andere mensen ermee geholpen zijn die mischien tegen het zelfde probleem zijn aan gelopen .jullie horen het nog of het is opgelost
-
- Banden plakker
Probleem opgelost !!!!!! Lag inderdaad aan de manier van het monteren van de kopeling !!! ( Waar de veren in zitten)