Hallo allemaal,
4 maanden geleden is er door jos dijkman een nieuwe krukas en zuiger in mijn derbi X-treme (2014) gezet. Vorige week bleek mijn ontsteking kapot te zijn en na aan de krukas te voelen blijkt er enorm veel speling op de lagers te zitten. Dit zou niet moeten kunnen aangezien ik er ongeveer 3000 Km mee heb gereden. Wel is het zo dat er al heel veel troep uit de uitlaat kwam wat waarschijnlijk duidt op een kapotte keerring.
Heeft iemand een idee hoe de problemen met enorm snel versleten krukas en de kapotte ontsteking kunnen zijn gekomen en of daar misschien een verband in zit?
Hoe zou ik kunnen voorkomen dat de krukaslagers zo snel slijten de volgende keer?
Speling krukas
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi X-treme
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Re: Speling krukas
Nou, doordat je krukas op en neer gaat, dar vind je keer ring ook niet leuk die slijt gewoon kapot, net als je ontsteking. Bij een binnenrotor kan je dan door de stator heen slijten. Maar ik zou Jos even bellen. Als jij netjes 1:50 mengt of je pompje goed hebt staan moet het wel een montage fout zijn of een foutief lager. Kijk even je factuur door voor garantie.