Derbi uitlaat
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd 2018
Derbi uitlaat
Ik heb een derbi drd 2018. Ik ben niet zo technisch ingesteld en ik weet niet veel van brommers. Mijn derbi heeft een geluid dat klinkt als een stofzuiger en dat wil ik graag veranderen. Mijn vraag is welke uitlaat ik het beste kan kiezen, de prijs maakt niet veel uit het moet gewoon degelijk zijn met een mooi geluid. En ook hoeft hij niet persee harder te lopen als zestig. Maar hij moet dus wel mooi kunnen lopen op 55-60 kmu per uur, en eventueel als ik er ooit een andere cdi inzet met een sfastandbediening dan moet ie de 70-80 kunnen halen. Wat zijn de beste opties?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Re: Derbi uitlaat
Aangezien je dus standaard rijdt zou ik gaan voor een technigas of een leovince. Voordeel van de technigas is dat je er eventueel ook een andere demper op kan zetten ivm met het standaard 3 bouts patroon als het geluid nog feller mag. Een leovince heeft al standaard een mooi en diep geluid maar heeft een ander boutpatroon voor de einddemper. Ik zou zelf voor de leovince x-fight gaan.
-
- Banden plakker
Is voca ook een optie?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Als je maar 60 wilt niet echt, een voca is een snelle uitlaat die niet lekker rijdt als je hem begrensd tot 60.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing, Tomos A3, Toyota Starlet
Ik zou zelf gaan voor een Leovince X-Fight of V6, zijn allebei relatief laagtoerige uitlaten. SCR, Gianelli, Voca zijn allemaal redelijk hoogtoerig en gaat niet lekker rijden als je max 60 wilt.
-
- Banden plakker
Maar loopt een leo vince ook goed als hij onbgrensd is heeft ie nog n mooi geluid?
- 42
- Pro tuner
Een x fight is de volgende stap na de ori uitlaat, net iets sneller maar toch nog redelijk laagtoerig en dus een behoorlijk koppel.
Met een voca moet je veel toeren maken voordat ie kracht levert..en aangezien je niet harder wilt dan 60 voor eerst kun je geen toeren maken.
Een onbegrensde x fight moet rond de 85 kunnen halen.
Een x heeft een powerband van ik dacht iets van 7000 tot 10 of 11.00 toeren, in dat gebied levert hij dus de meeste kracht, terwijl een voca iets van 9000-13.000 powerband heeft dacht ik en dus gewoon bij veel hogere toeren pas kracht geeft.
Geluid is heel persoonlijk, Brommert vind de X een diep geluid hebben, ik vind em zelf behoorlijk schel eigenlijk..maar herrie maakt ie sowieo..en klinkt iig niet als een stofzuiger.
Er zijn genoeg filmpjes op YT met beide uitlaten dus daar kun je zelf luisteren of het wat is.
Met een voca moet je veel toeren maken voordat ie kracht levert..en aangezien je niet harder wilt dan 60 voor eerst kun je geen toeren maken.
Een onbegrensde x fight moet rond de 85 kunnen halen.
Een x heeft een powerband van ik dacht iets van 7000 tot 10 of 11.00 toeren, in dat gebied levert hij dus de meeste kracht, terwijl een voca iets van 9000-13.000 powerband heeft dacht ik en dus gewoon bij veel hogere toeren pas kracht geeft.
Geluid is heel persoonlijk, Brommert vind de X een diep geluid hebben, ik vind em zelf behoorlijk schel eigenlijk..maar herrie maakt ie sowieo..en klinkt iig niet als een stofzuiger.
Er zijn genoeg filmpjes op YT met beide uitlaten dus daar kun je zelf luisteren of het wat is.
-
- Banden plakker
Oke oke, stel ik doe dr een andere cdi in met afstand bediening moet ik dan nog steeds voor leo vince gaan? Of is het slimmer om met 80 kmu een andere uitlaat pak die dan als ie begrensd is minder goed rijd.
- 42
- Pro tuner
Nog steeds de Leo.