verbruik versnellingsbak olie

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
mc89523
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme

verbruik versnellingsbak olie

Ongelezen bericht door mc89523 »

Ik heb een derbi senda xtreme van 2003of 2005 (weet niet juist)
Hij rookt redelijk veel en verbruikt denk ik versnellingsbak olie.
Had de olie vervangen en 400km later zat er al maar 150ml meer in toen zaten mijn koppelingsplaten zelfs vast.
Welke redenen kan dit allemaal hebben? de brommer heeft 10000km maar heeft denk ik bij de vorige eigenaar wel zwaar opgevoerd gereden.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: verbruik versnellingsbak olie

Ongelezen bericht door 42 »

Lekke krukaskeerring aan de koppelingskant ( en mogelijk ook aan de andere kant )
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Klinkt inderdaad als een lekke krukas keerring (koppeling kant). Of een externe olie lekkage.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

heb je beide beide oliepluggen er uit gehaald? en heb je je brommer scheef gehoude? er zit namelijk wel een overgang waar olie heen en weer kan, maar die zit op een bepaalde hoogte. als je dus alleen die van de versnellingsbak eruit haalt blijft de olie bij de koppeling zitten en heb je idd maar weinig. daarnaast kan je het ook een beetje bij houden. er zit een boutje aan de zijkant van je koppelingsdeksel met min. als je heb bijvult tot het er daar uit loopt, dicht draait en dan een beetje extra ingooit, en er niks uit komt als je hem er over 100km uitdraait weet je dat je olie verbruikt. ook lijkt het mij dat jet het makkelijk aan je bougie kan zien, deze zal dan helemaal zwart en aangekoekt zijn. dat zal haast moeten, volgens je omschrijving heb je in 400km +/- 500ml olie verbruikt. als je je hand voor de uitlaat houdt met een beetje gas geven zal je het gauw genoeg doorhebben.
Plaats reactie