Als ik mijn Derbi aankick en niet extra gas geef, valt hij uit. Vervolgens moet ik dan iets van 10x kicken met choke en extra gas om hem aan te krijgen. Ik weet niet of dit normaal is, daarom vraag ik het
Alvast bedankt
- Liep hij eerder wel goed? Is dit dus later ontstaan?
- Laat je hem eerst wel even lopen op de choke?
Ik denk eigenlijk direct aan een vervuilde carburateur of luchtfilter.
Als het probleem altijd al is aan een verkeerde afstelling van je luchtschroef en stationair schroef. Voordat je daarmee gaat knooien eerst even kijken hoe de luchtschroef nu staat! Even indraaien en tijdens het indraaien tellen. Dan weet je iig waarnaar je hem terug moet zetten als t niks wordt.
Erwin P schreef:- Liep hij eerder wel goed? Is dit dus later ontstaan?
- Laat je hem eerst wel even lopen op de choke?
Ik denk eigenlijk direct aan een vervuilde carburateur of luchtfilter.
Als het probleem altijd al is aan een verkeerde afstelling van je luchtschroef en stationair schroef. Voordat je daarmee gaat knooien eerst even kijken hoe de luchtschroef nu staat! Even indraaien en tijdens het indraaien tellen. Dan weet je iig waarnaar je hem terug moet zetten als t niks wordt.
Moet hij eerst lopen op choke? Want hij start prima zonder.
Ik snap de mijne ook niet altijd helemaal..ene keer start hij als maar naar de knop kijk en andere keer heb ik ook de choke nodig..en zonder enige logica daarin qua temperatuur of warme motor of iets.
Heb wel minder vaak de choke nodig sinds grotere sproeier, maar net af en toe..wat ik dus niet snap.
Ik snap de mijne ook niet altijd helemaal..ene keer start hij als maar naar de knop kijk en andere keer heb ik ook de choke nodig..en zonder enige logica daarin qua temperatuur of warme motor of iets.
Heb wel minder vaak de choke nodig sinds grotere sproeier, maar net af en toe..wat ik dus niet snap.
Maar is bijvoorbeeld choke aan of uit beter voor je brommer?
Als je de choke nodig hebt om normaal te kunnen rijden is je sproeier te klein denk ik.
Als ik de choke gebruik met rijden dan rijdt ie verschrikkelijk slecht.
42 schreef:Als je de choke nodig hebt om normaal te kunnen rijden is je sproeier te klein denk ik.
Als ik de choke gebruik met rijden dan rijdt ie verschrikkelijk slecht.
Ja nee die van mij doet altijd zonder maar ik dacht wie weet is starten met choke beter voor je motor ofzo maar blijkt van niet