toeren lopen op en zakken niet omlaag
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi gpr nude 50
toeren lopen op en zakken niet omlaag
Hoi. ik heb een tijdje geleden een 2e hand derbi gpr nude 50 gehaalt (uit 2004). naast dat de accu snel leeg gaat had ik er geen problemen mee. nu ik hem al langer heb begin ik te merken dat als rond 1 uur lang rijdt (niet racend) merk ik dat tijdens het schakelen de toeren niet meet terugvallen en als ik bij een stoplicht kom de toeren op lopen en heel langzaam terug vallen. als ik te lang rijdt dan moet ik mijn brommer bij de stoplichten uitzetten anders blijven mijn toeren rond de 9000 hangen. dit is mijn eersten brommer en ik heb hem al 2 keer naar een garage gestuurt maar hij blijft dit doen. ik weet niet super veel van brommer af dus als iemand mij zou kunnen helpen zou ik dit op prijs stellen.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: toeren lopen op en zakken niet omlaag
Hallo Lars,
Welkom op het Derbi-forum. Jou probleem kan verschillenden dingen zijn
Zoals: Valse lucht (spruitstuk rubber/luchtfilter slang zijn het meest voorkomende) of een gaskabel die iets blijft hangen.
Welkom op het Derbi-forum. Jou probleem kan verschillenden dingen zijn
Zoals: Valse lucht (spruitstuk rubber/luchtfilter slang zijn het meest voorkomende) of een gaskabel die iets blijft hangen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- Narco
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Als je je brommer in zijn vrij zet en een beetje gas geeft, gaan het toerental dan langzaam vanzelf omhoog ?
Dit zou namelijk een typisch kenmerk zijn van een te arm mengsel, dus te kleine sproeier of het aanzuigen van valse lucht.
Een te arm mengsel is slecht omdat je cilinder er veel te heet van wordt, dus moet je hier niet mee rijden.
Dit zou namelijk een typisch kenmerk zijn van een te arm mengsel, dus te kleine sproeier of het aanzuigen van valse lucht.
Een te arm mengsel is slecht omdat je cilinder er veel te heet van wordt, dus moet je hier niet mee rijden.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
-
- Banden plakker
op je eerste vraag. ja maar als het block nog koud is vallen weer langzaam terug als die warm is niet meer. en als het een te kleinen sproeier zou zijn hoe zou ik het testen en oplossen.
- Narco
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Koud weer beïnvloedt ook de afstelling van je brommer.
Als je brommer in de zomer te arm staat afgesteld, zal dit bij koud weer nog erger zijn, omdat koude lucht meer zuurstof bevat dan warme lucht.
Je kunt een grotere sproeier monteren en kijken of het probleem zich verbeterd heeft.
Als er nu bijvoorbeeld sproeier '90' in zit, zou ik '94' eens proberen.
Iedere brommer en scooter winkel verkoopt deze 6mm dellorto sproeiertjes voor rond de 2 Euro per stuk.
Op Internet zijn honderden carburateur afstel tutorials te vinden, deze hier is heel uitgebreid en best wel goed:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/tech ... -afstellen
Als je brommer in de zomer te arm staat afgesteld, zal dit bij koud weer nog erger zijn, omdat koude lucht meer zuurstof bevat dan warme lucht.
Je kunt een grotere sproeier monteren en kijken of het probleem zich verbeterd heeft.
Als er nu bijvoorbeeld sproeier '90' in zit, zou ik '94' eens proberen.
Iedere brommer en scooter winkel verkoopt deze 6mm dellorto sproeiertjes voor rond de 2 Euro per stuk.
Op Internet zijn honderden carburateur afstel tutorials te vinden, deze hier is heel uitgebreid en best wel goed:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/tech ... -afstellen
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
-
- Banden plakker
ik heb de boegie er uit gehaalt en gekeken. hij zag er wat aan de zwarte kant uit (en toonden een klijn beetje roet aanslag). dus als ik het goed begrijp moet ik nu groteren sproeiers erin gaan zetten. en als ik dat heb gedaan hoe kom ik er achter of de sproeiers die ik er in heb gezet goed zijn aangezien ik pas problemen krijg na een langen tijd rijden. of kan ik na een 20 min lopen gewoon naar de boegie kijken?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Wat Narco zegt over de sproeier, daarna even stukje rijden (1 a 2km). En ook stukjes vol gas gaan rijden
En dan kun je kijken of het probleem ergens word of beter. En dan kun je de bougie eruit halen om te bekijken.
En dan kun je kijken of het probleem ergens word of beter. En dan kun je de bougie eruit halen om te bekijken.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM50 Xtreme
Ik heb ooit gehad dat mijn gaskabel bleef hangen... Heb deze vervangen en de veer wat uitgerekt. Misschien is jouw probleem wel op te lossen met de neutraalschroef? Als je een stukje gereden hebt en je gaat stilstaan en hij blijft gas geven dan moet je je stationairschroef wat naar buiten draaien. Dit had ik ook ooit toen de stationairschroef zichzelf vasttrilde... Dit zijn dingen die ik ooit heb gehad, hoop dat je er wat aan hebt.