Derbi Senda vastnaaier, of toch niet?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
TiranTim
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 21:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Derbi Senda vastnaaier, of toch niet?

Ongelezen bericht door TiranTim »

Beste forum bezoekers,

Ik ben echt een grote n00b op dit gebied maar wil heel graag zelf alles leren uiteindelijk op dit gebied.

Ik heb een Derbi Senda SDR uit 2005, deze liep eerst gewoon goed maar sputterde soms wel wat.
En precies toen ik een nieuwe sproeier wou bestellen, bam, achterwiel blokkeert en kicker ook, kon 'm niet meer aanlopen.
Ik dacht dus aan een vastloper.

Nu heb ik er een tijdje niet naar omgekeken, want ik heb research lopen doen op internet. Daar kreeg ik uit, ook met hulp van iemand, dat ik een nieuwe cilinder moest kopen, zodoende een Airsal 50CC gekocht.

Nu wou ik hem er gister op gaan zetten, ik de koelvloeistof eruit laten lopen en tank eruit gehaald etc, moest ik abrupt stoppen, dus alles weer in zijn plek gezet en aangesloten zoals 't hoorde.

Vandaag wou ik dus de cilinder er echt onder gaan zetten, maar nu kickt mijn kicker ineens wel weer met compressie, de derbi gaat alleen niet aan. ook lekt hij nu ineens benzine uit 't niets. En ik heb t precies aangesloten zoals 't hoort.

Weet iemand wat 't probleem met mijn Derbi is? Ik ben zo ongeveer ten einde raad en wil heel graag leren en het zelf repareren ook.

Alvast bedankt allen!
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Derbi Senda vastnaaier, of toch niet?

Ongelezen bericht door Narco »

Waar lekt hij benzine ??
Een Derbi heeft een vacuum benzinekraan, die gaat open als de carburateur hem vacuum trekt.
Als de motor niet draait staat de kraan automatisch dicht, dus benzine lekkage is niet echt mogelijk.
Wel zou er een beetje benzine kunnen lekken uit de vlotterbak van je carb als de vlotterbak pakking niet meer Ok is.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
TiranTim
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 21:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi Senda vastnaaier, of toch niet?

Ongelezen bericht door TiranTim »

Hij lekt net boven me ketting daar zegmaar, kan morgen een foto erbij zetten hier, is nu 00;18 dus beetje laat ervoor.

viewtopic.php?f=3&t=5738 de eerste foto in dit topic, daarzo ongeveer lekt t bij mij dus ook maar zal morgen een foto van mijn eigen hierbij posten!

Maar, wat verklaart dan het niet starten? Ik heb nog wel benzine in me tank, en ook dat ie nu wel kickt met compressie en eerst niet?
Plaats reactie