Ik heb mijn brommer nu voor 2.5 jaar, en m'n voorvork is al voor de derde keer kapot, waarvan dit jaar 2 keer.
Ik heb wel een nieuwe band gehad vorig najaar (als ik het goed onthouden heb) en die is maat 110 (geen idee wat het inhoud maar jullie vast wel) terwijl geadviseerd wordt 90/100 (m'n neef (waar ik m van het gekocht) had er ook zo'n grote op staan, en het schijnt dat dat vaker voorkomt?). Het komt er iig op neer dat m'n band ook precies aan die kant tegen m'n voorvork aanloopt als ik bijv over een hobbel ga of hard rem. De vorige keer hebben we daar dus was van gezegd, maar toen was ons verzekerd dat het niet daardoor kon komen en dat het gewoon kwam door viezigheid tussen de rubbers in de voorvork waardoor die kapot gaan (de rubbers) en gaan lekken. Nu ga ik voor 3 weken weer naar school, heeft het maar een beetje geregend en ligt er veel minder modder op de weg dan waar ik eerst heen ging (eerst middelbare, nu naar station voor universiteit, en nu geen last meer van maisrijden). Et is dus echt maar weinig viezigheid geweest, en ik kan moeilijk elke dag m'n voorvork gaan schoonmaken omdat ie anders om de haverklap kapot gaat.
Kan het zijn dat het toch aan die band ligt omdat die er tegenaan loopt of heb ik gewoon veel pech en moet ik gewoon deze verkopen en een andere kopen (en dan hopen dat die dat niet doet). De eerste keer kapot weet ik niet meer aan welke kant dat was, maar toen liep m'n band vgm ook niet tegen de voorvork aan, ook al was het wel dezelfde maat voor zover ik weet.
Ik ben iig behoorlijk gefrustreerd omdat ik m'n brommer heb gekocht voor 1500 euro, en er na 2 jaar al hetzelfde aan geld heb ingegooid

Beetje lang verhaal, maar er is vast wel iemand die er meer van weet dan ik, dus alvast bedankt