Bougie wordt telkens nat

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
2-takt Freak 37
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-Treme 50 SM

Bougie wordt telkens nat

Ongelezen bericht door 2-takt Freak 37 »

Hoi! Even een uitleg waarom ik dit topic aangemaakt heb: Ik heb sinds augustus een Derbi senda x-race r uit 2007 met 21000 op de klok. Hij liep eerst prima maar in november heb ik per ongeluk olie bij de benzine gedaan (rond de 300ml). Ik heb er vervolgens veel benzine bijgedaan en toen liep hij redelijk. Helaas startte de brommer hierna telkens steeds moeilijker en viel hij met een koud blok telkens bijna weg. Na een tijdje werd het zo erg dat ik de brommer moest aan gaan drukken omdat hij anders niet wou starten. Nu heb ik de bougie er even uit gehaald en die is pikzwart en nat (zie foto). Mijn vader raade mij aan de bougie met een aansteker droog te branden waarna ik dit uiteraard gedaan heb. Ik heb vervolgens even de bougie getest en er kwam een kleine, blauw en af en toe gele vonk vanaf. Vervolgens heb ik hem er weer in gedraaid en geprobeerd de brommer te starten. Je raad het al: Niets dus! De brommer wou nog niet starten, en toen ik de bougie er weer uitgehaald had, was die weer nat, wel iets minder dan eerst gelukkig, maar nog steeds veel te nat. Waar denken jullie dat het aan ligt? Hulp zou fijn zijn (:

Verder lekt de brommer NIET!

Ik heb nog een 70cc crossbrommer hier staan, am6 blok en ngk bougie. kan ik die bougie even testen op mijn Derbi of is dit een slecht idee? Of zou er iets anders aan de hand zijn?

Foto bougie (er zitten krassen op mijn telefoon lens, vandaar de zwarte plekjes op de foto): http://i64.tinypic.com/kbydsk.jpg
Mika
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: Bougie wordt telkens nat

Ongelezen bericht door Mika »

Gewoon ff de tank schoonspoelen om alle olie er uit te halen dan zal hij wel weer lopen.
Even de bougie vervangen is ook geen slecht idee want hij is wel erg vet geslagen.
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Bougie wordt telkens nat

Ongelezen bericht door Gooncy »

Gewoon even de tank dumpen en nieuwe benzine erbij met de juiste verhouding olie. Nieuwe bougie is ook aan te raden. Welke hittegraad heb je nu?
DRD EDITION
Plaats reactie