Hello Captian,
Ik woon om te beginnen niet in twente, maar mijn ervaring met politie is er niet, ookal rijd ik nu al een halfjaar brommer (en dan vragen of je de kentekenplaat wil schoonmaken niet meegerekent

)
Als je gewoon netjes en bedachtzaam rijd, zal je weinig met politie temaken krijgen. 60/65 is een snelheid die soms zelfs nog wel eens door een agent word gemats. Moet je wel zeggen dat ie 60 loopt

maar het ligt er echt aan wie je tegenover je hebt. Natuurlijk moet je (bijna) altijd zeggen dat ie 50 loopt. En bij sommige agenten die er vroeger ook een hebben gehad (te herkennen aan het enthousiasme voor schakelbrommers) kan je beter zeggen dat hij 60 loopt. Die weten best dat een schakel meestal bijna altijd is opgevoert dus liegen heeft dan geen zin. Ze willen je daarvoor nog wel eens matsen. Met deze snelheid riskeer je een Wokmelding en een boete, maar de prijs valt best wel mee. 60 euro boete voor de snelheid, En de brommer keuren kost 64 (de WOK melding)
Maar even terug naar rollerbank etc. De rollerbank is eig t enige waar je bang voor moet zijn, Of je moet te hard/onbeschoft gaan rijden over fietspaden, dan gaan ze je aan de kant zetten, anders (zga) niet. Rolerbanken kan je vermijden door te zoeken op facebook naar een rollerbank groepering van jou regio, Wat je ook kan doen is kijken op deze website
http://www.rollerbank.nl/ Hier kan je alle rollerbanken door het hele land op vinden en de geschiedenis van waar alle rollerbanken hebben gestaan. Mooi om te kijken of er bij jou in de buurt veel zijn. MAAR, het kost geld als je via je telefoon erop wilt kijken (5euro / jaar ofzoiets)
Hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen!