Afstellen lukt niet?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
DerbiDRD85Racing
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi DRD 85

Afstellen lukt niet?

Ongelezen bericht door DerbiDRD85Racing »

Hallo allemaal,

Ik ben nu al een paar dagen bezig om mijn derbi af te stellen met de originele uitlaat omdat ik tijdelijk geen andere uitlaat heb. Nou heb ik al sproeier 82 tot 72 erin gehad maar met geen enkele liep die echt lekker. Ik heb ook al gekeken hoe die reageerde als ik lucht iets veranderde. Nu zit er 78 in en loopt prima alleen met volgas verzuipt die hem iets nog. moet steeds iets gas terug nemen en dan trekt die hem door. Wat zou het kunnen zijn of hebben jullie nog tips?? Ook met starten is het raar de ene keer start die in 1 a 2 keer kicken en de andere keer moet ik echt 5 keer kicken of soms dan nog een keer choken..

Setup:
Airsal 50cc
Dellorto 17,5
Voorderest is alles origineel
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Afstellen lukt niet?

Ongelezen bericht door Gooncy »

Hou deze sproeier erin en zetje gasnaald een standje naar beneden en kijk of t dan beter gaat.
En volgens mij kwam ik jou van de week tegen met die tzr ;) Ik reed toe met mn geknapte gaskabel met jullie mee naar leertouwer :lol:
DRD EDITION
DerbiDRD85Racing
Banden plakker

haha ja dat klopt, ik ga dat eens proberen dan maar.
DerbiDRD85Racing
Banden plakker

Gasnaald afgesteld vanmiddag maar nu valt die uit als ik terugschakel en het blok koud is. Die vriend met de tzr van me zei dat mijn vacuum (ding direct vanaf de tank) waarschijnlijk stuk was. Nog enige ideeën. Ik denk dat ik morgen leertouwer ook nog wel even bel word er nu lichtelijk gek van wil hem gewoon afgesteld hebben..
Gooncy
Pro tuner
Gilera Citta 2001 (sold)

Ik heb je pb net beantwoord, maar het zou denk ik niet aan de vacuum kraan liggen. Want die begint met een klein beetje lucht al flink te stromen en als die stuk is stroomt die constant. maaaar dan heb je je vlotter nog die de vlotterbak afsluit als die te vol raakt, dus denk niet dat je hem daardoor verzuipt. Kan bijna niet. Test je vacuum anders nog ff, benzine en vacuum slang loshalen van de carb, dan zou er even benzine uit komen, maar daarna zou die meteen moeten stoppen met stromen.
Als die constant blijft stromen als je hem eraf hebt dan is die stuk, maar nogmaals denk niet dat het daaraan ligt.
DRD EDITION
DerbiDRD85Racing
Banden plakker

Ik heb gister nieuwe vacuumkraan erop gezet want deze was stuk, hij zoog namelijk ook benzine aan via de vacuum. Ik heb hem als het goed is nu helemaal goed afgesteld en heb nergens nog last van gehad.
DerbiDRD85Racing
Banden plakker

ik heb inmiddels al 2 nieuwe vacuum kranen gehad en ze zijn allebei na een paar uur rijden alweer stuk gegaan... Enige idee waardoor dit zou kunnen gebeuren morgen de brommerzaak maar weer bellen waarom ze steeds stuk gaan..
Gooncy
Pro tuner
Gilera Citta 2001 (sold)

Oef, je had dr sws niet weer een vacuum kraan op moeten zetten. Gewoon een benzine kraantje nemen, dan is t sws opgelost.
DRD EDITION
Plaats reactie