Is mijn cilinder + zuiger kapot??

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
SilverStryfe

Is mijn cilinder + zuiger kapot??

Ongelezen bericht door SilverStryfe »

Hallo,

Ik heb net mijn cilinder er af gehaald omdat ik tegen een paar problemen aanloop op hogere toeren en valt stil etc.. Daar is een apart topic voor gestart.

Graag zou ik willen weten of de cilinder nog goed is of die ook versleten is? De zuiger is zeer ruw op de kop en stukjes af..

Hier enkele fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Re: Is mijn cilinder + zuiger kapot??

Ongelezen bericht door Rikvo »

ja de cilinder en zuiger zijn afgeschreven, kijk maar bij de 1e foto die hap uit het stukje tussen de poorten dat is eruit gebroken, als je nu een andere zuiger erin zet en je a weer rijgen gaat het niet lang goed
SilverStryfe

Ahzo. Ben je heel zeker? Want dan moet ik inderdaad gaan kijken voor een nieuwe cilinder.

Wat me opvalt is dat deze zuiger 2 zuigerringen heeft en op de originele airsal 50cc zie ik meer 1 zuigerring?
Heb de Derbi pas 2 weken geleden 2dehands gekocht. Hij zei dat de piston was vervangen..
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Ongelezen bericht door Rikvo »

voel maar eens met je nagel over de wand waarschijnlijk voel je dat hij iets ruw is en zo te zien heeft hij best wat beschadiging,
de zuigerveren zouden kunnen in een airsal kan je verschillende zuigers doen zolang ze er maar in passen laat maar zeggen, en dan heb je met 1 of 2 zuigerveren, men zegt dat de zuiger met 1 zuigerveer sneller en minder slijt vast is en de zuiger met 2 zuigerveren slijt vaster is, moet je wel eventjes die gozer contacten, en kijk eventjes of er speling op je krukas zit, moet je ff op het forum zoeken hoe dat moet
SilverStryfe

Het is inderdaad erg ruw tussen de poorten dat stukje. En de zuiger is nog slechter!
Ooh oke maar ik ga dus gewoon een airsal 50cc bestellen en die is standaard met 1 zuigerveer toch.

Denk niet dat de krukas speling heeft op en neer. van links naar rechts wel een beetje, maar dat is normaal, lees ik.

Het is deze cilinder die ik ga bestellen, is toch voor oud blok voor een derbi gpr nude 2004, he?

Alvast heel erg bedankt voor je reacties!
SilverStryfe

Het is de DR50 geworden.
Plaats reactie