Ik heb zoals ik in andere topics al aangegeven heb sinds eind vorig jaar een Derbi GPR 50 uit 2005.
Nu heb ik hier een flink tijdje prima mee kunnen rijden maar heb er uiteindelijk een keer problemen mee gekregen.
De brommer hield ineens in, sloeg af, en wilde niet meer aanslaan.
Thuis een nieuw bougie geprobeerd (achteraf kwam ik erachter dat deze bougie van de verkeerde hittegraad was

Deze werkte prima maar zoals je al al zou verwachten is een deel van de bougie aan de binnenkant van de cilinder verbrand en tussen mijn zuiger en kop terechtgekomen.
En fin, de zuiger en kop gefatsoeneerd (cilinder had geen schade) en de brommer reed weer als vanouds.
Na een weekje rijden belande ik wederom in dezelfde situatie (brommer hield in, sloeg af en sloeg niet meer aan).
Ik heb de brommer toen helemaal niet meer aangekregen (ook niet met een nieuwe bougie).
Uiteindelijk de brommer nog naar een brommerzaak gebracht maar die konden in korte tijd ook geen duidelijke oorzaak vinden.
Zelf toch maar een nieuwe zuiger besteld (een goedkope DMP om even te testen) en uiteindelijk sloeg de brommer na veel zwoegen weer aan.
Nu start de brommer soms erg slecht en als hij start stottert hij 9 van de 10 keer ongelofelijk veel.
Soms doet hij het weer even prima maar nadat ik 100 meter gereden heb begint het stotteren weer langzaamaan terug te komen.
Ook stationair is het stotteren goed te horen.
Voor een video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6-YDFzeTTE8[/youtube]
Vooral in het begin van de video is het goed te horen/zien dat hij erg inhoudt met vol gas.
Ik ben ondertussen een beetje einde raad en weet niet zo goed meer in welke richting ik moet zoeken.
Inmiddels heb ik al flink wat onderdelen vervangen (zoals bougie, bobine en zuiger) en de carburateur meerdere malen schoongemaakt.
Ik hoop dat jullie dit gedrag misschien eerder gezien hebben en eventueel een oplossing weten.
Alvast bedankt!
Kevin.