Derbi Gpr Nude stottert in powerband.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
loaded
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Honda Dax, Honda cb50j, Honda xr250r

Derbi Gpr Nude stottert in powerband.

Ongelezen bericht door loaded »

Hallo allemaal,

Ik heb een Derbi Gpr Nude 50cc uit 2005 standaard ontgresnd met een leovince v6 uitlaatje.

Sinds vanochtend stottert mijn derbi ineens als die aan zijn powerband begint, hierdoor houdt hij ietsjes in. dit zal van ongeveer 7500 tot 8500 toeren zijn, nog hoger houd het stotteren min of meer op. Ook bij terugschakelen naar een lagere versnellen, bijvoorbeeld voor een bocht stottert die ook als ik het gas weer open draai.

De carburateur is netjes schoon, die heb ik dit weekend nog even gechecked. Toen ik gisteren reed was er ook niets aan de hand... Maar vanmorgen was het dus mis. Ook had iets meer moeite met starten als normaal.

De brommer loopt pas sinds vorige week weer, daarvoor heeft hij anderhalf jaar in de schuur gestaan. Ik heb het idee dat hij valse lucht trekt omdat als ik 'm stationair laat lopen of uitvalt na 10 a 20 seconden, of hij schiet eerst nog even naar 3-4000 toeren en valt vervolgens uit.

Onder het rijden merkte ik tot vanmorgen niets, hij deed het gewoon top.

Kan het zijn dat er bijvoorbeeld een scheurtje in het rubber tussen de carburateur en het membraam zit?

SAMENVATTING(voor de mensen die niet zo graag lezen): Mijn Derbi gpr nude uit 2005 stottert wanneer hij begint aan zijn powerband en start moeilijk sinds vanmorgen. Kan dit komen doordat hij ergens valse lucht vandaan haalt?

Groeten:)
Bloody9angel
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2007

Re: Derbi Gpr Nude stottert in powerband.

Ongelezen bericht door Bloody9angel »

Ik weet niet of het komt door valse lucht. Maar als dit wel zo is, is dit eenvoudig te testen door deodorant te spuiten daar waar vermoedelijk een scheur zit of hij valse lucht krijgt. Of iets anders snel ontvlambaars natuurlijk. Je zou dan moeten merken dat het toerental flink op loopt.

Groetjes
It ain't much if it ain't Dutch!
Plaats reactie