Derbi kabelboom

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gamebusters
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Opel corsa C, gilera dna

Derbi kabelboom

Ongelezen bericht door Gamebusters »

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik ben benieuwd.

Ik kan een derbi in onderdelen krijgen, ja letterlijk een bouwpakket voor een mooie en goedkope prijs.En het leek me en leuk project keer wat nieuws omdat ik alleen maar scooters heb gehad.
Ik moet hem nog ophalen en wacht op de details ( bouwjaar en type blok en model) maar belangrijkste is in elkgeval dat de papieren aanwezig zijn en de sleutels en het blok compleet en in elkaar zit.

Alleen is er een probleem ik heb gevraagd om een foto van de kabelboom persoonlijk vind ik hem er tamelijk verpest uitzien.( zie foto) In mijn ogen mis ik echt een hele hoop....Maar ik heb zoals ik al zei geen verstand van derbi's dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Dus eigenlijk mijn vraag is of de kabelboom nog te redden valt of dat jullie zeggen koop een andere ( bijvoorbeeld van josdijkman)

Afbeelding

P.S hoe is de ervaring met een motorforce 50 cc cill? Is dat een goede? Aangezien er 70cc op zit en daar wil ik asap vanaf.
Thanks.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Derbi kabelboom

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ten eerste is Motoforce beter dan DMP/TNT. Verder zie ik dat de km teller kapot is en de kabelboom behoorlijk in geknipt is ja.
Contactslot zal ook wel kapot zijn (kan het niet goed zien)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gamebusters
Beginnende Derbi fan

Aah zo.n idee had ik al ja, vond hem er ook al erg verpest uit zien.

http://www.josdijkman.nl/derbi-senda-ka ... -2008.html

Ervan uitgaan dat het de brommer niet ouder is dan 2005 en niet jonger is dan 2008 is....dan zou ik deze kabelboom kunnen gebruiken?

Want zoals ik het nu zie valt hij niet echt meer te redden, aangezien ik ook graag mijn toeter, knipperlichten, remlichten en dergelijke wil.
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Ongelezen bericht door Rikvo »

die moet je hebben ja moet je wel ff kijken of je een 6 polige of 5 polige spanningsregelaar heb en anders moet je die ook nieuw halen dit is een 6 polige
Gamebusters
Beginnende Derbi fan

bedankt voor je antwoorden, uiteindelijk ben ik niet akkoord gegaan omdat ik de er meerdere mankementen waren....en hij anders stond geadverteert dan oorspronkelijk staat was.

Tevens hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe ik een ontsteking door moet meten? Want ik wil een losse ontstekingkopen 2de hands maar kwil wel zekerheid hebben dat die werkt. Die kan je dan toch gewoon doormeten?
Plaats reactie