Het ''technische'' kleine vragen topic
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
kan heel veel onderdelen niet vinden terwijl die ze wel gwn op de site heeft staan
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
iemand die mij kan helpen met het afstellen van mijn brommer? is standaard cilinder met ontgrensde uitlaat + giannelli demper, en het gouden plaatje uit de carb.
heb hiervoor met sproeier 96 gereden (extreem hoog?) maar liep niet lekker, hij leek een soort powerband te hebben, en goed warm stotterde die heel erg rond de 7k en hieronder, nu heb ik 92 gepakt maar krijg hem met geen mogelijkheid stationair draaiend. moet hem starten met de choke en gas bij, en dan gas blijven geven. doe ik dit niet blijft die even hangen rond de 4k en valt dan uit. daarna opnieuw starten op de zelfde manier.
vlotterbak ook schoongemaakt vanmorgen.
is het niet stationair lopen te wijten aan een veel te grote, of veel te kleine sproeier?
heb hiervoor met sproeier 96 gereden (extreem hoog?) maar liep niet lekker, hij leek een soort powerband te hebben, en goed warm stotterde die heel erg rond de 7k en hieronder, nu heb ik 92 gepakt maar krijg hem met geen mogelijkheid stationair draaiend. moet hem starten met de choke en gas bij, en dan gas blijven geven. doe ik dit niet blijft die even hangen rond de 4k en valt dan uit. daarna opnieuw starten op de zelfde manier.
vlotterbak ook schoongemaakt vanmorgen.
is het niet stationair lopen te wijten aan een veel te grote, of veel te kleine sproeier?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014, 17:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2008 #85
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Het niet willen stationair lopen ligt puur aan je stationarsproeier
Heb je al geprobeerd met de stationairschroef de motor draaiend te houden?
Hierin staat een handige how-to met het afstellen van de stationair, hoofd en fijnafstelling
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
Heb je al geprobeerd met de stationairschroef de motor draaiend te houden?
Hierin staat een handige how-to met het afstellen van de stationair, hoofd en fijnafstelling
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Heb alles geprobeerd met de stationair schroef, maar blijft starten met choke, loopt dan heel hoog in toeren en valt spontaan weer uit. Heb nu 108 geprobeerd, lijkt iets beter maar hij blijft uitvallen. Kan zo ook geen proefrit maken om bijvoorbeeld bougie kleur te checken
- nielstheto
- Pro tuner
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
- Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=6921
- Locatie: ergens in gelderland
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
krijgt de carb wel benzine?

Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
-
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
- Locatie: rijssen
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
anders start die helemaal niet denk ik?
heb ook sproeier 98 geprobeerd, hiermee kon ik een rondje door de straat rijden, beetje met het gas spelen bleef die lopen, en zorgen dat je snel schakelde(kwam niet verder als de 3). zit nu sproeier 108 in, maar weg rijden lukt helemaal niet meer. Als ik het gas los laat, zakt die vrijwel direct naar nul toeren, of klimt direct op. en ook weer alleen starten met choke.
edit: schiet me ineens binnen, zal eens kijken of de stationair sproeier mooi schoon is.
heb ook sproeier 98 geprobeerd, hiermee kon ik een rondje door de straat rijden, beetje met het gas spelen bleef die lopen, en zorgen dat je snel schakelde(kwam niet verder als de 3). zit nu sproeier 108 in, maar weg rijden lukt helemaal niet meer. Als ik het gas los laat, zakt die vrijwel direct naar nul toeren, of klimt direct op. en ook weer alleen starten met choke.
edit: schiet me ineens binnen, zal eens kijken of de stationair sproeier mooi schoon is.
-
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 12 mar 2015, 16:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 2009
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 57#p320657
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hallo,
Ik moet mijn keerringen van mijn kyb voorvork vervangen, maar nu vroeg ik mij af of deze set; http://www.bromfietsshop.nl/index.php?p ... r=BO748481 bestaat uit twee dezelfde keerringen die in de poot zitten. En waar kan ik bij bromfietsshop de stofafsluitingen vinden?
En welke olie en hoeveel moet er daarna in?
Ik moet mijn keerringen van mijn kyb voorvork vervangen, maar nu vroeg ik mij af of deze set; http://www.bromfietsshop.nl/index.php?p ... r=BO748481 bestaat uit twee dezelfde keerringen die in de poot zitten. En waar kan ik bij bromfietsshop de stofafsluitingen vinden?
En welke olie en hoeveel moet er daarna in?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 20 mar 2011, 22:55
- Vervoersmiddel: Senda, heeft van ieder model wat.
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
In het werkplaatshandboek staat hoe je je vork moet reviseren, hoeveel olie er in moet ect.
Die set bestaat uit twee dezelfde oliekeerringen; een voor links en eentje voor de rechterkant. Die stofkeering heb ik bij easyparts.nl besteld.
Vork olie is volgens mij universeel, zolang het voor schokbrekers bestemd is gaat het wel werken.
Die set bestaat uit twee dezelfde oliekeerringen; een voor links en eentje voor de rechterkant. Die stofkeering heb ik bij easyparts.nl besteld.
Vork olie is volgens mij universeel, zolang het voor schokbrekers bestemd is gaat het wel werken.
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 20 jun 2015, 18:16
- Vervoersmiddel: express
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
beste forummembers,heb zojuist deze remklauw overgenomen zonder remblokken die bestel ik nieuw.
mijn vraag is wat mist in de 2 open gaten? misschien iets van pennen of clipjes? mijn dank!

mijn vraag is wat mist in de 2 open gaten? misschien iets van pennen of clipjes? mijn dank!

- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
de clipjes waar je remblokjes in vast hangen.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 20 mei 2015, 10:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM extreme
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hoi,
Zojuis heb ik mijn ketting, tandwielschijven, remschijf en remblokken vervangen. De ketting zit er nog niet op.
Nu vraag ik me af of het normaal is dat mijn achterwiel wat weerstand heeft als ik er aan draai. Niet veel maar als ik draai dan stopt het wiel gelijk terwijl mijn voorwiel dat wel doet. Ik weet niet meer hoe het ervoor was.
. Iemand een idee?
Zojuis heb ik mijn ketting, tandwielschijven, remschijf en remblokken vervangen. De ketting zit er nog niet op.
Nu vraag ik me af of het normaal is dat mijn achterwiel wat weerstand heeft als ik er aan draai. Niet veel maar als ik draai dan stopt het wiel gelijk terwijl mijn voorwiel dat wel doet. Ik weet niet meer hoe het ervoor was.

- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
hij moet niet gelijk stoppen met draaien als je hem los laat.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
-
- Tuner
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:46
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15040
- Locatie: Gelderland
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Wiel recht gemonteerd? Rem loopt aan ? afstandbus aan de goede kant zitten?
Derbi DRD Racing #85
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
wiel lagers
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 16 jul 2015, 11:08
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2004
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hallo,
Ik heb een senda extreme uit 2004 daar zit een standaard phva 14mm onder. Nu is mijn cilinder uitgehoond, dus zal op zo'n 51/52 cc uitkomen en ik heb een leovince xfight eronder. Maar mijn vraag is: nu wil ik een andere carburateur kopen, is de Dellorto PHBG 19mm black racing een optie of is dat te groot?
Ook loopt naar mijn standaard carburateur een elektrisch draadje (carburateur verwarming?) wat waarschijnlijk niet in die 19mm past.
Of hebben jullie betere suggesties voor een andere carburateur?
Ik heb een senda extreme uit 2004 daar zit een standaard phva 14mm onder. Nu is mijn cilinder uitgehoond, dus zal op zo'n 51/52 cc uitkomen en ik heb een leovince xfight eronder. Maar mijn vraag is: nu wil ik een andere carburateur kopen, is de Dellorto PHBG 19mm black racing een optie of is dat te groot?
Ook loopt naar mijn standaard carburateur een elektrisch draadje (carburateur verwarming?) wat waarschijnlijk niet in die 19mm past.
Of hebben jullie betere suggesties voor een andere carburateur?
-
- Derbi fan
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 00:11
- Vervoersmiddel: Rieju MRX
- Gallery: http://temperaturek.web-album.org/
- Locatie: Zwammerdam
- Contacteer:
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Grotere carbateur = kleinere sproeierTheGreenHornet schreef:Hallo,
Ik heb een senda extreme uit 2004 daar zit een standaard phva 14mm onder. Nu is mijn cilinder uitgehoond, dus zal op zo'n 51/52 cc uitkomen en ik heb een leovince xfight eronder. Maar mijn vraag is: nu wil ik een andere carburateur kopen, is de Dellorto PHBG 19mm black racing een optie of is dat te groot?
Ook loopt naar mijn standaard carburateur een elektrisch draadje (carburateur verwarming?) wat waarschijnlijk niet in die 19mm past.
Of hebben jullie betere suggesties voor een andere carburateur?
Kleinere carbateur = grotere sproeier
Ik rij zelf ook op 19mm werkt prima

De draadje kan van de elektrische choke of de verwarming zijn.
Koop maar met handchoke en gooi die draadje weg

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hallo,
Ik heb me recent een senda met euro 2 blok gekocht
Kickstarter deed het niet meer, het carterdeksel lag van de brommer af
Probleem bleek de plastic rond de veer om de kickstarteras te zijn
Bij montage heb ik wel gezien dat 1 van de 2 punten waarop de as gestopt wordt, weg is
Zie foto, dat maakt alles duidelijk
https://www.dropbox.com/s/sqpyg5qaw4t8b ... 9.jpg?dl=0
Ik heb gisteren desondanks alles terug gemonteerd
Ik heb een 15tal keer kunnen kicken, maakte ook aardig wat compressie.
Op een bepaald moment bleef de kickstarter beneden staan, ik kon hem wel met de hand terugtrekken.
Sindsdien grijpt de kickstarter opnieuw niet meer aan.
Ik had gisteren niet meer de moed om hem opnieuw open te maken
Maar met het ontbreken van dat "stoppunt" in het carter: heeft het wel zin dat ik dit terug monteer? Of gaat die elke keer loskomen?
Iemand die dit al eens heeft hersteld?
Thx
Ik heb me recent een senda met euro 2 blok gekocht
Kickstarter deed het niet meer, het carterdeksel lag van de brommer af
Probleem bleek de plastic rond de veer om de kickstarteras te zijn
Bij montage heb ik wel gezien dat 1 van de 2 punten waarop de as gestopt wordt, weg is
Zie foto, dat maakt alles duidelijk
https://www.dropbox.com/s/sqpyg5qaw4t8b ... 9.jpg?dl=0
Ik heb gisteren desondanks alles terug gemonteerd
Ik heb een 15tal keer kunnen kicken, maakte ook aardig wat compressie.
Op een bepaald moment bleef de kickstarter beneden staan, ik kon hem wel met de hand terugtrekken.
Sindsdien grijpt de kickstarter opnieuw niet meer aan.
Ik had gisteren niet meer de moed om hem opnieuw open te maken
Maar met het ontbreken van dat "stoppunt" in het carter: heeft het wel zin dat ik dit terug monteer? Of gaat die elke keer loskomen?
Iemand die dit al eens heeft hersteld?
Thx
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 25 aug 2015, 17:06
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 2005
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
ken iemand mij vertelle wat de beste tandwiel verhouding is voor mn derbi gwn 50cc blok met yasuni cross uitlaat. het gaat mij op het snelle optrekke en niet om de hogere top.
alvast bedanktt

alvast bedanktt

- Derbi95
- Pro tuner
- Berichten: 531
- Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
- Locatie: Naaldwijk, Westland
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Voortandwiel vervangen voor een 13 (is origineel 11)rickett712 schreef:ken iemand mij vertelle wat de beste tandwiel verhouding is voor mn derbi gwn 50cc blok met yasuni cross uitlaat. het gaat mij op het snelle optrekke en niet om de hogere top.
alvast bedanktt
Achtertandwiel origineel houden (is 53 volgensmij)
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
hey ik heb net een leovince v6 onderlangs op me senda xtreme 2009 gezet, wat een tyfus werk zeg al die beugels maken enzo,
maar, ik had hiervoor een std uitlaat met sproeier 80,trok overal lekker door en had een top van 72, nu heb ik gister dus een grotere sproeier erin gezet(90, was de kleinste die ik had liggen) dit had ik gedaan door me carb te draaien zodat ik bij het vlotterbakje kwam.toen heb ik em gestart en hij liep meteen prima, hij trok tussen 4 en 5 duizend toeren wel wat minder maar niet erg merkbaar. maar ik wilde em toch helemaal perfect hebben. toen keek ik naar me bougie net en die was mooi koffiebruin, toen keek ik naar me luchtfilter en toen zag ik dat de luchtfilterslang er maar half opzat, dus veel valse lucht? nu heb ik de slang er goed opgezet en toen een stukje gereden, hij hield veel in tussen 4 en 6 duizend toeren, en begin te trekken tussen 6 en 7 duizend zonder gestotter.bougie eruit gehaald en die was zwart met op het puntje een kleeeeeiiinnnn beeeetje wit, dus een te grote sproeier.. maar nu is mijn vraag welke kan ik het beste halen, ik zat zelf te denken aan 84&86?
iemand ervaring met deze uitlaat en welke sproeier er in de buurt zit(of wat jullie erin hebben zitten in combinatie met alleen een v6) brommer komt uit 2009 en zat nt blok onder, deze is vast gelopen en toen kwam er een ot blokje onder met charmo cilinder
maar, ik had hiervoor een std uitlaat met sproeier 80,trok overal lekker door en had een top van 72, nu heb ik gister dus een grotere sproeier erin gezet(90, was de kleinste die ik had liggen) dit had ik gedaan door me carb te draaien zodat ik bij het vlotterbakje kwam.toen heb ik em gestart en hij liep meteen prima, hij trok tussen 4 en 5 duizend toeren wel wat minder maar niet erg merkbaar. maar ik wilde em toch helemaal perfect hebben. toen keek ik naar me bougie net en die was mooi koffiebruin, toen keek ik naar me luchtfilter en toen zag ik dat de luchtfilterslang er maar half opzat, dus veel valse lucht? nu heb ik de slang er goed opgezet en toen een stukje gereden, hij hield veel in tussen 4 en 6 duizend toeren, en begin te trekken tussen 6 en 7 duizend zonder gestotter.bougie eruit gehaald en die was zwart met op het puntje een kleeeeeiiinnnn beeeetje wit, dus een te grote sproeier.. maar nu is mijn vraag welke kan ik het beste halen, ik zat zelf te denken aan 84&86?
iemand ervaring met deze uitlaat en welke sproeier er in de buurt zit(of wat jullie erin hebben zitten in combinatie met alleen een v6) brommer komt uit 2009 en zat nt blok onder, deze is vast gelopen en toen kwam er een ot blokje onder met charmo cilinder