Woensdag ga ik een Derbi SDR (bj 2004/2005) kopen.
Het gaat bij deze brommer om de uitvoering met het bruine blok, DLS achterbrug,dubbele koplamp en een Showa USD voorvork.
Ik heb op dit forum: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=5977 wat gevonden over de brommer:
- Senda (SDR)
Worden niet meer gemaakt, allemaal van bouwjaar rond het jaar 2002 t/m 2004. Hij staat ook wel bekend onder de handelsbenaming SDR, geen idee waarom. Niet veel bijzonders, DLS achterbrug, bruin blok, dubbele koplamp en denk ik nog wel het mooiste onderdeel aan de brommer: soms een Showa USD voorvork. Verder heeft deze als enigste het ''stickervlak'' met de letters SM op de achterkappen. Wat wel opvalt is het DPF stickertje op de zeikappen, zie je alleen op dit model, ik weet niet waar het voor staat, iemand anders wel?
Dit type is gemaakt in de kleuren zwart en blauw.
Jammer genoeg werken de foto's bij deze post niet meer.
Nu is mijn vraag welke kappenset zou passen op deze brommer en of er nog originele onderdelen voor te krijgen zijn aangezien ze geen categorie hebben op de meeste sites voor de derbi senda SDR. Ik neem aan dat de meeste onderdelen universeel zullen zijn en ik hoop dat iemand dit zou kunnen bevestigen.
Er zit namelijk nog een beetje werk aan de brommer en graag zou ik hem zo origineel mogelijk willen houden vandaar dat ik de originele onderdelen zoek.
Gezocht:
Voorvorkkeringen Showa USD voorvork
Voorvorkprotectors die bij de brommer passen (zwart)
demper pakking
radiatorkap
kappenset (achterkappen links,rechts en achter)
rubbers om de kap waar de lamp inzit om de voorvork mee te bevestigen
eventueel:
oliepomp
kilometerteller (snelheidsmeter werkt maar km teller staat stil. Komt dit vaker voor?
kappenset (achterkappen links,rechts en achter)
achtertandwiel (kan nog wel even maar moet ook gaan gebeuren)
Ik zit te denken om deze gewoon bij een site zoals hieronder genoemd te bestellen:
josdijkman.nl
bromfietsshop.nl
easyparts.nl
etc.