Opvoeren en gepakt worden

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

Hoi allemaal,

Ik ben 15 voor de moment en ben aan het kijken voor men eerste brommer :) Ik wou eerst voor een dax gaan, maar vind die derbi's er ook verdomd goed uitzien. Zouden ook comfortabeler rijden etc. Maar er zijn wel wat dingen die me nog wat tegen houden. Ik vind namelijk dat het geluid van 2 takt veel slechter klinkt dan van 4 takt, kun je dit oplossen met een uitlaat, zo niet, is dat ook nog niet zo erg. Nog een punt is dat ik ze zo groot vind voor hun snelheid, lijken wel 125cc's. Nu zie ik dat jullie die allemaal opvoeren :woot: Ik vroeg me alleen af of er mensen in antwerpen zijn die dit ook doen, en ervaringen hebben met de politie? Een dax is al zo klein en ondegelijk, dat ga ik niet opvoeren. Maar vind op zo'n grote brommer voor die prijs, dat er wel wat pit in mag zitten.

Misschien een beetje meer info?

Bedankt
DerbidrdLimitted
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 19:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD '05 Limited Edition

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door DerbidrdLimitted »

Hoi!

Als ik zo naar je verhaal kijk denk ik toch dat een derbi beter past, rij er maar is een keertje op! Je bent er niet van af te slaan, heb zelf een 4 takt gehad. Die dingen zijn ten eerste heel moeilijk op te voeren, ik vind ze moeilijker om zelf te fixen en ze zijn vaak duurder bij de scooterzaak om te laten repareren of iets dergelijks.

In Antwerpen zijn er vast genoeg mensen die je brommer kunnen opvoeren, een Derbi is ook makkelijk om zelf op te voeren en op dit forum vind je veel how-to's.

Ik woon zelf in Veghel, en was een keer met een vriend aan het crossen toen we, ja hoor, de politie tegen kwamen. Zijn vervolgends meegenomen naar de rollerbank waarbij mijn brommer op 79 uitkwam... kentekenbewijs kwijt, opnieuw terugvoeren, naar de RDW voor een herkeuring... dit kost veel geld waarbij ook de boete nog bovenop kwam van 129 euries.

Ik raad je dan ook ten zeerste aan als je een Derbi koopt en opvoert, hem met de originele uitlaat op te voeren, dan haal je met een goeie afstelling en tandwielverhouding makkelijk de 90, in iedergeval, dat haalde ik toen der tijd ( half jaartje terug ). Ook raad ik je aan om een goede, moeilijk vindbare begrenzer te kopen (eurobegrenzer). Die zijn heel erg goed en gebruikt mijn vriend ook en is al heel vaak eronder uit kunnen komen bij de politie qua snelheid,
als je verder nog vraagjes hebt hoor ik het wel!
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

Ik woon wel goed centraal, aan de A12, moet er langs om naar school te gaan, is zelfs een politiekantoor. Wil men autorijbewijs niet in gevaar brengen doordat ik met een opgevoerde brommer rij natuurlijk...

Met wat reed je? Een dax? Vind het wel tof dat er daxmeetings zijn hier in België. Heb je dat ook in de derbi community?

Oja, en ik ben +-1,90m, en groei nog, dus mss toch voor de derbi gaan :p
DerbidrdLimitted
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 19:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD '05 Limited Edition

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door DerbidrdLimitted »

Ik heb een derbi Drs limited edition.
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

Ooit al gepakt geweest? Wat doet zo'n eurobegrenzer dan?

En, is het gevaarlijk om hem hier in Antwerpen op te voeren? Kwestie politie enzo?

Mvg
marijn213
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 sep 2013, 09:13
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xrace 2009 50cc
Locatie: Onder Denbosch Noordbrabant

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door marijn213 »

ik rij 2 jaar te hard op me brommer vroeger rond de 75 en nu trekt ie em in de 95 ik rij nooit, in en rond de stad want dat vind ik veelste gevaarlijk,

als je vaak in de stad moet zijn of je hebt een dorp met veel woute dan zou ik er gwn een begrenzer inbouwen. schakelaartje kan je handig zat achter je tank kapje verstoppen.
Denk't erom he, Remmen is angst
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

Vinden ze die schakelaar dan ook niet?
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door Mclaren »

Je woont dus in België, dan zou ik maar beter niet opvoeren, daar doen ze niet bepaald kinderachtig qua boetes etc.
Als een agent merkt dat er een begrenzer opzit dan ben je alleen maar erger de zak. Dan krijg je er nog een extra boete bovenop dus is zelf weten.
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

dan wordt het wel een dax
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door D25 »

een dax? de orginele hondas vindt ik aardig duur, en de replicas zijn bar en bar slecht ik moet toegeven het is leuk speelgoed :wub:
maar kwa allerdaags gebruik zou ik ze niet willen hebben

P.S met 1,90 op een dax :lol:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

En je denkt dat met een dax 45 rijden wel leuk is? Ik heb ook al enkele keren op een dax gereden (Chinees) en die dingen zijn levensgevaarlijk door het lage zwaartepunt en omdat ze slecht in elkaar zitten.

Je autorijbewijs komt ook helemaal niet in gevaar als je gepakt wordt met een brommer. Ikzelf heb ook 1.5j met de brommer naar school gereden in de stad (Aalst) en ik ben nooit politie tegengekomen,als je langs de juist weg rijdt heb je geen problemen. Ook kan je op voorhand wel inschatten wanneer er een controle komt,dan ga je gewoon met de fiets ofzo.

Vaak krijg je ook gewoon een waarschuwing,als je brommer 60 rijdt ofzo geven ze nogal vlug een waarschuwing omdat dat niet zoveel te snel is ivm het papierwerk dat zij moeten doen. Al hangt dat ook af van de agent die je tegenhoudt,daar moet je wat geluk mee hebben.
crosserke
Schakelrijder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 18:21
Vervoersmiddel: Derbi SDR
Locatie: België

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door crosserke »

als je in centrum van antwerpen woont zou ik vooral trekkracht kiezen en bv zeker geen 80-90 rijden ofzo :P
Joram schreef:Ohja, belgen :emo:

Gewoon gas op die lolly dan.
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

Natuurlijk vind je hier enkel dax haat :?

1,90m op een dax lukt PER-FECT ;-)
crosserke
Schakelrijder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 18:21
Vervoersmiddel: Derbi SDR
Locatie: België

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door crosserke »

dan moet je wel niet op een gewoon clubje zitten want dat ziet er echt helemaal niet uit. Je pakt dan beter een groter model dax. Voor in de stad zou ikzelf eigenlijk een dax kiezen ;)
Joram schreef:Ohja, belgen :emo:

Gewoon gas op die lolly dan.
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

dreke schreef:Natuurlijk vind je hier enkel dax haat :?
Ik ben geen Dax hater,de echte Honda's zijn leuke brommertjes die alleen wat lastig rijden door het lage zwaartepunt. Alleen die Chineese dingetjes zouden ze moeten verbieden,die zijn levensgevaarlijk,onbetrouwbaar en slecht van kwaliteit ;)
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

Vriend van me heeft al enkele jaren een Jincheng dax, is van 2004, had hem gekocht van iemand, dat ding rijdt met standaard blok nog steeds perfect, mits onderhoud.

Zo gevaarlijk zijn ze heus niet, niet gevaarlijker dan een opgevoerde derbi :roll:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door Joram »

Als je met meer dan 30km/h te hard wordt gemeten ben je je rijbewijs kwijt, dat beïnvloed wel degelijk je autorijbewijs dan :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Ik wil ook niet beweren dat ze allemaal slecht zijn,maar ik vind ze het risico niet waard. Vooral omdat ze niet leuk rijden en de restwaarde belachelijk laag is.

Joram,in Belgie doen ze nooit iets met het rijbewijs als je gepakt word. Ze kunnen je namelijk niet flitsen (geen kenteken) en dus kunnen ze niet bewijzen dat je die snelheid ook effectief op de openbare weg gereden hebt. Zelfs als de politie achter je aan rijd terwijl je te snel rijdt laten ze dat zo,gewoon een meting op de rollen en daarop wordt je bestraft.

De straffen zijn dingen zoals brommer in beslag nemen,werkstraf,boete etc maar het rijbewijs nemen ze niet af. Dat zijn mijn ervaringen althans.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door Joram »

Ohja, belgen :emo:

Gewoon gas op die lolly dan.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
dreke
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 22:13

Re: Opvoeren en gepakt worden

Ongelezen bericht door dreke »

Rijbewijs afnemen wordt hier echt wel gedaan. En je moet vanaf nu ook een nummerplaat in België :)
Plaats reactie