derbi senda afstelprobleem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
river2400
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 13:27
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme/yamaha neoreox
Locatie: harelbeke

derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door river2400 »

een paar maanden geleden had ik een derbi senda gekocht was in orde , maar er zat een 21 mm ysn carb onder en ik vond dat wat te voor dagelijks gebruikt dus had ik een 17.5 dellorto carb gekocht van iemand online het probleem is ik krijg deze maar niet afgesteld.

alles zat erop choke gashuif sproeiers stationair 32 hoofdsproeier 96 choke effen geen idee meer over.

ik had die erop gezet broberen te starten met choke geen probleem die start met eerste kick maar nu het probleem stationair wil deze maar niet draaien onmoogelijk eerst met lucht en stationair shroef zitten broberen draaien stationair shroef staat voledig ingedraait en wiol maar stationair niet lopen aleen alsik wat met gas speel gaat het maar zodra ik het gas loslat valt deze uit .
bougie was zwart btw dus ik dacht ik zal eens wat kleiner brobeeren je weet maar nooit.
toenhad ik er een 86 in gedaan net hetzelfde probleem choke geen probleem stationair niets val uit met stationairshroef voledig ingedraait.

toen had ik wat rondgelezen en alle mogelijk problemen geconteroleerd valse lucht niet uitlaat verstopt niet
uiteindelijk heb ik er gewoon een veel grotere sproeier ingedaan omdat die dan wel zou moeten lopen zelfs is deze veel te groot ik had er een 100 ingedaan net hetzelfde choke gaat stationair niets toen had ik de gasnaald geconteroleerd dat deze wel op de middelste stand stond iemand vertelde me dat dat meshien ging helpen maar deze stond op de 3rde stand van de 5 in het midden dus
daar light het ook niet aan carb 2 maal afgehaald en alle sproeiers en dergelijke uitgekuist mss was er wat vuil in helpt ook niet
ik heb geen idee wat er kan zijn en ook niett dat het zelfs niet met sproeier 100 gaat luchtfilter is niet ontgrenst !

de meeste mensen met de gelijkaardige of zelfde setup zitten maar qoa sproeiers in de 70-80.

derbi senda sm xtreme oud type blok
setup
standaard 50 cc
metrakit thrower
17.5 mm carb sproeier momenteel 100
standaard luchtfilter nog met begrenzing
my ride my pride
Gebruikersavatar
Mikaa46
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: do 19 feb 2015, 23:48
Vervoersmiddel: Derbi GPR 2008 *Verkocht* Aerox R 2009 *Verkocht*

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door Mikaa46 »

Kleinere Stationairsproeier?
Wheelies zorgen dat je weinig KM maakt
Gebruikersavatar
river2400
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 13:27
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme/yamaha neoreox
Locatie: harelbeke

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door river2400 »

32 is de kleinste alsik me niet vergis kan niet kleiner gaan naar mijn weten
my ride my pride
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door basserd »

stationair sproeier is wel goed.
kan zijn dat op de plek waar de stationair schroef zit dat daar een deukje in de gas schuif zit en dat die daardoor niet goed stationair meer wil draaien?

bij sommige modellen van dellortho kun je je gasschuif er verkeerd om in doen, is dit niet het geval bij jou?
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
river2400
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 13:27
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme/yamaha neoreox
Locatie: harelbeke

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door river2400 »

ik heb de gashuif eruitgehaald en gekeken of er een deukje of dergelijks inzat was niet het geval gaat ook moeteloos op en neer en ik kan de gasshuif er ook niet omgekeerd inzetten alsik door de carb kijk kan ik er mooi doorkijken dus stationairshroef draait weldegelijk in en gashuif staat hoog want stationairshroef is voledig in gedraaid
my ride my pride
Gebruikersavatar
river2400
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 13:27
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme/yamaha neoreox
Locatie: harelbeke

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door river2400 »

ik had nog een 19 mm carb liggen en ik dacht ik zal deze eens broberen als die dan werkt weetik zeker dat het aan de carb light en niet aan iets anders en dat was het geval ook

ik had die eropgezet en die start en bleef draaien dus het ligt weldeegelijk aan de 17.5 mm carb wat dan geen idee heb alles gebrobeert
my ride my pride
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Kun je niets vinden op de 17,5mm carburateur?

Iets kapot of versleten
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
river2400
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 13:27
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme/yamaha neoreox
Locatie: harelbeke

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door river2400 »

ik heb alles en iedereen zijn raad gevolged en gebrobeert niets te vinden stationair sproeier 32 hoofdsproeier 86/96/100 gebrobeert niets .. met choke gaat die al 3 maak uitgekuist omdat ik dacht wat vuil ,alles naar fabrieksinstellingen gebracht daar bedoel ik mee alles nakijken gasnaald op middelste stand enzvoort gashuif geconteroleerd of die niet happert of iets niets te vinden steek die 19 erop en die werkt ik begin tog bijna te denken aan de stationair sproeier dat die te weinig benzine doorlaat maar dat kan tog haast niet stationair sproeier zit meestal altijd goed ?
my ride my pride
Gebruikersavatar
river2400
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 20 mar 2015, 13:27
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme/yamaha neoreox
Locatie: harelbeke

Re: derbi senda afstelprobleem

Ongelezen bericht door river2400 »

iemand die nog een idee heeft want ik kom er niet meer aan uit in mijn ogen kan het bijna niets anders meer zijn dan de stationair sproeier al is het onwaarshijnlijk .

want alles wat ik doe werkt met choke ,gas spelen maar waneer het op stationair lopen aankomt werkt het niet en met de 19 die er nu opzit werkt deze wel
my ride my pride
Plaats reactie