?!! Derbi GPR Rijprobleem !!?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 (2005)
?!! Derbi GPR Rijprobleem !!?
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Derbi Gpr 2004. Ik heb de brommer vorig jaar mei gekocht en toen liep de gewoon goed. Alleen in de top liep die een beetje slecht, maar alsnog goed. Toen ging die steeds beetje bij beetje slechter lopen(volgensmij?!) dus toen heb ik de carb schoon gemaakt, waarna hij helemaal slecht liep (als je gas helemaal opendraaide viel die uit). Toen heb ik hem weggezet en niet meer aan gezeten. Hij is helemaal uit elkaar gegaan deze zomer, schoongemaakt en daarna heb ik hem weer in elkaar gezet natuurlijk. De de elektrode van de bougie was helemaal verdwenen op een klein stukje na, ook het lipje boven de elektrode was weg. Dus zit nu een nieuwe bougie in natuurlijk, heb de cilinderwand toen ook bekeken en daar zaten geen krassen in.
nu, loopt de brommer wel en rijd ook, maar als ik (voor mijn gevoel) te veel gas opendraait slaat die af en als ik dan weer gas los laat slaat die tijdens het uitrollen weer aan. Hij loopt ook niet stationair, terwijl de stationair schroef 1,5 slag uit is en de luchtschroef 2 slagen uit is. Ik heb alles qua carburateur al geprobeerd. Gasnaal omhoog en omlaag, luchtstelschroef helemaal in en helemaal uit. Toen de bougie zo helemaal afgebrokkelt was zat er sproeier 96 in. Nu zit er 92 in.
Setup:
50CC Snel Airsal
LeoVince v6
17,5 carb met sproeier 92 (volgensmij....)
verder standaard ontsteking en standaard koppeling.
is het misschien de ontsteking of bobine?
Als je kan helpen, graag!!
want ik begin een beetje hopeloos te worden...
Ik heb een probleem met mijn Derbi Gpr 2004. Ik heb de brommer vorig jaar mei gekocht en toen liep de gewoon goed. Alleen in de top liep die een beetje slecht, maar alsnog goed. Toen ging die steeds beetje bij beetje slechter lopen(volgensmij?!) dus toen heb ik de carb schoon gemaakt, waarna hij helemaal slecht liep (als je gas helemaal opendraaide viel die uit). Toen heb ik hem weggezet en niet meer aan gezeten. Hij is helemaal uit elkaar gegaan deze zomer, schoongemaakt en daarna heb ik hem weer in elkaar gezet natuurlijk. De de elektrode van de bougie was helemaal verdwenen op een klein stukje na, ook het lipje boven de elektrode was weg. Dus zit nu een nieuwe bougie in natuurlijk, heb de cilinderwand toen ook bekeken en daar zaten geen krassen in.
nu, loopt de brommer wel en rijd ook, maar als ik (voor mijn gevoel) te veel gas opendraait slaat die af en als ik dan weer gas los laat slaat die tijdens het uitrollen weer aan. Hij loopt ook niet stationair, terwijl de stationair schroef 1,5 slag uit is en de luchtschroef 2 slagen uit is. Ik heb alles qua carburateur al geprobeerd. Gasnaal omhoog en omlaag, luchtstelschroef helemaal in en helemaal uit. Toen de bougie zo helemaal afgebrokkelt was zat er sproeier 96 in. Nu zit er 92 in.
Setup:
50CC Snel Airsal
LeoVince v6
17,5 carb met sproeier 92 (volgensmij....)
verder standaard ontsteking en standaard koppeling.
is het misschien de ontsteking of bobine?
Als je kan helpen, graag!!
want ik begin een beetje hopeloos te worden...
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x race
Re: ?!! Derbi GPR Rijprobleem !!?
zo te lezen denk ik dat jij een te grote sproeier in heb zitten als jij je luchtschroef dicht draait, loopt hij dan beter een kleinere sproeier, je moet hem gewoon open kunnen trekken zonder stotteren ofzoiet, komt hij wel op z'n top als je hem langzaam open trek zodat hij niet uitvalt
-
- Banden plakker
ook als ik hem langzaam laat optrekken valt hij op een gegeven moment uit. Een te kleine sproeier kan toch bijna niet bij deze setup?
-
- Banden plakker
Iemand??
- Oreo
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone - Locatie: Ter Aar
Is wellicht je luchttoevoer niet goed? Kijk misschien je luchtfiltertje eens na en maak die schoon.
Of wellicht zit je uitlaat volgekoold? Misschien ook ff schoonmaken dan.
Zijn een paar dingen die mij te binnen schieten
Of wellicht zit je uitlaat volgekoold? Misschien ook ff schoonmaken dan.
Zijn een paar dingen die mij te binnen schieten
No free rides, gas or ass!
-
- Banden plakker
Luchtfilter had ik destijds al schoongemaakt. Vandaag de uitlaat eraf gehaald om uit te kolen. Na de uitlaat gedomnteerd te hebben kwam er allemaal zwarte drap(volgensmij olie) uit lopen toen ik hem op de kop hield... kan dit de reden zijn dat die niet goed liep? En hoe komt het eigenlijk dat die olie daar zit? uitlaat helemaal gespoeld met gootsteenontstopper endaarna 4x uitgebrand, dus moet nu echt wel schoon zijn.. morgen monteer ik de uitlaat weer! Iemand verder nog ideeen?
joooo
joooo
-
- Banden plakker
Was trouwens zeker 1,5 liter drap!
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Ik zou alles even goed schoonmaken en het dan nogmaals met sproeier 88 proberen.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Banden plakker
Hele zuiger zat vol krassen en 1 zuigerveertje bleef dicht zitten. Geen compressie meer dus al die hoger in toeren ging..
Kan dicht!
Kan dicht!