kickstart probleem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
dennisvdh17
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda sm

kickstart probleem

Ongelezen bericht door dennisvdh17 »

hallo,

ik heb een week geleden een tweedehands derbi senda sm drd, er mankeert het een en ander aan, maar dat is volgens mij wel te maken. nu ben ik met de kickstart bezig en het tandwiel van de kickstart greep niet aan, omdat een ring ( http://www.easyparts.nl/showdrawing/294 ... arter.html ) onderdeel 7 op de site. los was geschoten. toen heb ik die ring er weer opgezet en kickstart deed het even, maar de ring schoot toen weer los. nieuwe ring bestelt en erin gezet. alleen deze gaat zo stroef dat het kickstart tandwiel wel aangrijpt maar niet meer terug komt, waardoor de kickstart niet ontkoppelt bij het omhoog halen van de kickstart.

komt dit probleem bij iemand bekent voor? zo ja weet je er ook een oplossing voor?

alvast bedankt
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: kickstart probleem

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ligt aan je kickstart.

1: Verkeerd gemonteerd.
2: niet/wel op spanning gezet.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
dennisvdh17
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi senda sm

Ongelezen bericht door dennisvdh17 »

naar mijn weten heb ik het goed gemonteerd, heb diverse video's en instructies bekeken. en de kickstart veer heb ik gewoon op spanning gebracht.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Laat eens een foto zien van de kickstart. EN eventueel het carter (waar die in komt dus)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
tijnvdleur
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Ongelezen bericht door tijnvdleur »

die veer die aan het tandwiel zit, eigenlijk die halve ring met dat pieletje eraan. hoort heel zwaar over het tandwiel te draaien.
ik had precies hetzelfde probleem, mijn kickstart deed het alleen als ik de brommer schuin naar rechts houd. je moet het haakje van de spiraalveer rechtsom draaien en over het wandje in het carte plaatsen, het piemeltje van de ring op het tandwiel, hoort in de sleuf te vallen onder het tandwiel. als je het zo monteerd moet het goedgaan.

zie deze video voor een duidelijke uitleg.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=adaf8KL2JNU[/youtube]
Plaats reactie