Xtreme sm schreef:hij zal zelf ok wel een ijzervijl hebben hor
ik ben revisie monteur dus gewoon proffie hoon apperaat tot mijn beschikking maar ga jij met lekker vijlen tip: korrel 50 scheurpapier geeft nog een slechter resultaat
krijg m'n cilinderkop er niet af. Langs de zijkant is het geen probleem, maar die boutjes langs voor en achter krijg ik maar niet los. en een dopsleutel kan ik er ook niet opzetten. Iemand een idee?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Bart schreef:krijg m'n cilinderkop er niet af. Langs de zijkant is het geen probleem, maar die boutjes langs voor en achter krijg ik maar niet los. en een dopsleutel kan ik er ook niet opzetten. Iemand een idee?
Bart schreef:nee, dat is net het probleem, ik wil dat ding eraf halen maar moer wilt niet los
Ik dacht dat je het over de cilinderkop had als ik je post zo las.
En zitten ze gewoon donders vast? Dan moet je gewoon paar dagen paar keer per dag kruipolie (geen wd40 ofzo) erop spuiten en lekker in laten trekken. En kijken of het dan wil. En je kan ze ook even laten "schrikken" met een hamer en zo'n doorslag (niet te hard natuurlijk, maar wel een flink tikje.)
Wat zou er allemaal aan de hand kunnen zijn als er koelvloeistof uit je uitlaat poort komt zetten ??
Ik ga hem vanavond open maken en kijken, maar wat zou ik ongeveer kunnen verwachten??
Het was zelfs nog minder er, de losse binnenkop was of niet goed aangedraait of hij was losgetrilt ( setup is dmp 70cc en Yasuni cross HM )
Gisteravond maar uit elkaar gehaald en schoongemaakt, en nu rijdt hij weer als een beest
een hoeveel grotere sproeier moet je er in doen als de brommer goed is afgesteld door de bromboer toen alleen de prop er uit was gehaald maar nu heb ik ook het pijpje er af gehaald.
Dus 1 of 2 maatjes groter of zo?
Heb er een tijdje geleden een nieuw blokje onder men drd gesmeten..
Nu als ik tijdens het rijden schakel voel ik de brommer een beetje vooruit schieten als ik de koppelingshendel terug loslaat..
Is de koppeling te hard of te slap gespannen?
Brommer gisteren naar de brommerboer gebracht hier, aangezien ik hem dit weekend MOET hebben, en zelf geen tijd meer heb om er wat aan te doen. (dan weten jullie ook hoe het is afgelopen )
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Adriaan schreef:een hoeveel grotere sproeier moet je er in doen als de brommer goed is afgesteld door de bromboer toen alleen de prop er uit was gehaald maar nu heb ik ook het pijpje er af gehaald.
Dus 1 of 2 maatjes groter of zo?
Adriaan
ik denk dat een maatje groter wel genoeg is.
Als het goed is gaat je expansieuitlaat iets beter functioneren.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Hoe zit dat nou met een transmissie van een Derbi blok? Als ik wil schakelen, dan moeten de 2 schakel assen de zelfde snelheid hebben, bij een auto weet ik hoe dat gebeurt.. Maar hoe zit dat eigenlijks bij een brommer transmissie?
Kan iemand mij dat uitleggen?
Want het is toch zo dat de voor tandwiel aan 1 van de transmissie assen aan vast zit.. Toch?
luuk014 schreef:hallo mensen ik weet niet hoe je de pistonpen borgingen er af moet krijgen ze hebben geen lipjes ofzo namenlijk
graag hulp.
als het goed is zitten er toch echt 2 lipjes aan. die kan je vervolgens inknijpen met een tang en dan kan je ze er zo uithalen.
het best kan je dan een borgring tang pakken met haakse bek.
luuk014 schreef:hallo mensen ik weet niet hoe je de pistonpen borgingen er af moet krijgen ze hebben geen lipjes ofzo namenlijk
graag hulp.
als het goed is zitten er toch echt 2 lipjes aan. die kan je vervolgens inknijpen met een tang en dan kan je ze er zo uithalen.
het best kan je dan een borgring tang pakken met haakse bek.
dan is er iets mis. bij mijn oude brommer zaten er twee lipjes aan. die borgring leek een beetje op een C en dan zaten er twee kleine lipjes naar binnen. maar goed. kan je er niet iets onder doen en dan een stukje omhoog lichten en dan eruit halen met een tangetje?
Bart schreef:Brommer gisteren naar de brommerboer gebracht hier, aangezien ik hem dit weekend MOET hebben, en zelf geen tijd meer heb om er wat aan te doen. (dan weten jullie ook hoe het is afgelopen )
Net opgehaald en er bleek water of iets anders op een blote draad bij de bobine te zijn gekomen, daarom dat hij dus uitviel.
Draadje was bloot getrilt doordat hij geklemt zat tussen de bobine.
Maar met een lege bankrekening is hij weer werkend!
(was niets mis met cilinder trouwens...)
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.