Hallo,
Ik weet dat het niet echt gewaardeerd wordt als ik een topic twee keer aanmaak, maar ik ben echt ten einde raad.
Vorige week heb ik een nieuwe zuiger in mijn Derbi gemonteerd, netjes de pakkingen vervangen en de zaak aangedraaid op 13 nm met een momentsleutel. De brommer wou toen voor geen meter lopen en reed ook echt belabberd. Ook kwam er een hoop water uit de uitlaat, van witte rook was geen sprake maar de condens bleef maar komen. Ik heb toen de kop met P600 schuurpapier opgeschuurd op een vlakke trespa-plaat, en weer met nieuwe pakkingen de cilinder en kop gemonteerd, weer netjes aangedraaid en het koelsysteem afgevuld. Hij startte vrijwel direct en liep op zich ook prima. Rijden deed hij toen ook nog voor geen meter, en er was zelfs nadat de brommer bij elkaar bijna een uur gedraaid had nog steeds sprake van flink wat condens in de uitlaat. Ik heb al van alles geprobeerd, 2x de cilinder eraf gehad, andere sproeiers geprobeerd, met luchtfilter/zonder luchtfilter laten lopen etcetera etcetera. Gisteren heb ik ook de waterpomp eraf gehaald en een waterpomprevisieset is onderweg, dus die ga ik ook maar eens reviseren. Het lijkt me eigenlijk ook vrij sterk dat hier het probleem ligt, maar reviseren kan nooit geen kwaad lijkt me. Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Een lekke koppakking sluit ik niet uit, maar het lijkt me sterk aangezien deze hagelnieuw is en ik de kop en cilinder gevlakt heb. Ik hoop dat jullie het weten.
Vreemd probleem Derbi
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15557
Re: Vreemd probleem Derbi
Hij deed dit toch ook al voordat je je koppakking had vervangen?
Dan moet je gewoon simpelweg zoveel mogelijk uitsluiten en zo uiteindelijk het probleem vinden.
Ik kan wel vanalles op gaan noemen wat het zou kunnen zijn maar daar schieten we ook niet veel mee op..
Hoe snel daalt dat kvs niveau nou want condens in je uitlaat zegt opzich niet heel veel.
Dan moet je gewoon simpelweg zoveel mogelijk uitsluiten en zo uiteindelijk het probleem vinden.
Ik kan wel vanalles op gaan noemen wat het zou kunnen zijn maar daar schieten we ook niet veel mee op..
Hoe snel daalt dat kvs niveau nou want condens in je uitlaat zegt opzich niet heel veel.