leovince ophangingsplaatje
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009
leovince ophangingsplaatje
Hallo , ik heb 2dehands een leovince v6 uitlaat gekocht maar jammer genoeg zat er geen ophangingsstuk bij voor de bocht aan je kader vast te maken.
Iemand die dit toevallig heeft liggen en eens een fototje zou willen posten met paar belangerijke maten ? Zodat ik het zelf kan maken. Zit er al een tijdje met te sukkelen.
Alvast bedankt !
Iemand die dit toevallig heeft liggen en eens een fototje zou willen posten met paar belangerijke maten ? Zodat ik het zelf kan maken. Zit er al een tijdje met te sukkelen.
Alvast bedankt !
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07 - Locatie: Oss Noord-Brabant
Re: leovince ophangingsplaatje
Dat probleem had ik toen ook en ik heb gewoon de afstand van de gaten gemeten en een ijzere strip genomen en daar 2 gaten in geboord en op maat afgezaagt en de hoeken netjes rond gevijlt en zwart gespoten en dat werkte goed
en de pijp gewoon iets omhoog duwen zo dat ij netjes hangt en dan meten zo moeilijk is dat toch niet ?
en de pijp gewoon iets omhoog duwen zo dat ij netjes hangt en dan meten zo moeilijk is dat toch niet ?
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
wat hij zegt jaDerbi-DRD-Oss schreef:Dat probleem had ik toen ook en ik heb gewoon de afstand van de gaten gemeten en een ijzere strip genomen en daar 2 gaten in geboord en op maat afgezaagt en de hoeken netjes rond gevijlt en zwart gespoten en dat werkte goed
Zonder gaat ook prima.
-
- Pro tuner
Als je cilinder wil slopen wel ja dat op hang punt zit er niet voor de sier !Xtreme06 schreef:Zonder gaat ook prima.
rij jij ook zonder remen dat gaat ook prima !
Goede vergelijking is dat.
Zowel bij mij als bij de vorige eigenaar heeft die ophanging er niet gezeten (samen is dat al goed voor zo'n 5000km) en er zijn geen problemen,een cilinder sloop je ook niet zomaar.
Tevens is jouw "oplossing" nog slechter dan geen beugel,de bedoeling is om een uitlaat stevig te monteren maar dat hij nog kan bewegen.Daarom moet er ook een silentblok bijzitten,anders gaat het ophangingspunt op de expansie of de ophanging aan je frame scheuren.Aangezien de trillingen worden doorgegeven ipv opgevangen door die rubber.
Zowel bij mij als bij de vorige eigenaar heeft die ophanging er niet gezeten (samen is dat al goed voor zo'n 5000km) en er zijn geen problemen,een cilinder sloop je ook niet zomaar.
Tevens is jouw "oplossing" nog slechter dan geen beugel,de bedoeling is om een uitlaat stevig te monteren maar dat hij nog kan bewegen.Daarom moet er ook een silentblok bijzitten,anders gaat het ophangingspunt op de expansie of de ophanging aan je frame scheuren.Aangezien de trillingen worden doorgegeven ipv opgevangen door die rubber.
-
- Pro tuner
Geen Probleem mee gehad dat er iets scheurd ik heb er ruim 8000km mee gereden en dat is incl gebruik op weg/bos/klinkerwegen onverharde wegen enz !
en een maat van heeft 3 dagen gereden zonder beugeltje en bij hem brak er een stuk van zijn cilinder af bij het
draad gat van een uitlaat boutje
en een maat van heeft 3 dagen gereden zonder beugeltje en bij hem brak er een stuk van zijn cilinder af bij het
draad gat van een uitlaat boutje
Dan zal dat wel aan zijn cilinder gelegen hebben,als je zelfs met zo'n plaatje geen problemen hebt met scheurende beugels etc heb je dat zeker niet zonder beugel.
Mocht de TS dan toch echt een beugel willen,koop een silentblok zoals dit:

En maak een plaatje die van de beugel op de uitlaat naar die silentblok gaat (silentblok op het frame monteren),zo is het origineel ook gedaan door Leovince.Met een beetje inzicht valt dit makkelijk te maken.

En maak een plaatje die van de beugel op de uitlaat naar die silentblok gaat (silentblok op het frame monteren),zo is het origineel ook gedaan door Leovince.Met een beetje inzicht valt dit makkelijk te maken.
-
- Schakelrijder
is het nodig voor zo'n silent blokje erbij te monteren of kan ik ook gewoon enkel een plaatje gebruiken ?Xtreme06 schreef:Dan zal dat wel aan zijn cilinder gelegen hebben,als je zelfs met zo'n plaatje geen problemen hebt met scheurende beugels etc heb je dat zeker niet zonder beugel.
Dat zou kunnen,maar persoonlijk zou ik het meteen goed doen en zo'n silentblok erbij doen.
-
- Schakelrijder
Toppy bedankt om me wat opweg te helpen !Xtreme06 schreef:Dat zou kunnen,maar persoonlijk zou ik het meteen goed doen en zo'n silentblok erbij doen.

Begin er meteen aan.
-
- Pro tuner
De orginele uitlaat zit toch ook niet met een trildemper/silentblokje !
Maar goed leef je uit zijn alleen maar tips natuurlijk.
post eve een foto hoe je het hebt gemaakt met dat silentblokje
-
- Schakelrijder
komt in ordeDerbi-DRD-Oss schreef:De orginele uitlaat zit toch ook niet met een trildemper/silentblokje !

-
- Schakelrijder
Beste forum leden ,
Dit is het eindresultaat van het plaatje voor mijn leovince mooi op te kunnen hangen.
Ik had me een silect blokje gekocht bij josdijkman de dunste die er tussenzat.
Jammer genoeg was dit net iets te dik
Dus heb ik het maar zonder gedaan.
Voor de mensen die met het zelfde probleem zitten, de gaten voor het plaatje zijn 58 mm uit elkaar.
mvg.

Dit is het eindresultaat van het plaatje voor mijn leovince mooi op te kunnen hangen.
Ik had me een silect blokje gekocht bij josdijkman de dunste die er tussenzat.
Jammer genoeg was dit net iets te dik

Dus heb ik het maar zonder gedaan.
Voor de mensen die met het zelfde probleem zitten, de gaten voor het plaatje zijn 58 mm uit elkaar.
mvg.

Laatst gewijzigd door Munty_Kush op vr 03 okt 2014, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3 - Gallery: X-treme'05: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14716
Senda'07: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19611
Senda nr3 http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20228 - Locatie: Drenthe
dus dat raare ding wat ik ooit bij mijn leovince uitlaat beugel kreeg heet een silentblok
heb altijd gedacht van wtf is dat
...had m dus bij mn leovince moeten verkopen
nouja weten we dat ook weer

heb altijd gedacht van wtf is dat
...had m dus bij mn leovince moeten verkopen
nouja weten we dat ook weer

Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens
-
- Pro tuner
klopt ik had hem bij mijn MK uitlaat ook zitten maar kreeg hem er ook niet tussen hahhaha
en heb hem er bij me leo v6 ook geprobeerd maar daar paste hij ook niet dus die ligt nog in de kist hahaha
en heb hem er bij me leo v6 ook geprobeerd maar daar paste hij ook niet dus die ligt nog in de kist hahaha