Hallo,
Ik ben van plan om een leovince v6 op mijn derbi senda te zetten.
Als ik het goed heb gaat de brommer dan 20km/u sneller. 65 dus.
Maar ik zou liever hebben dat hij dan ongeveer 55-60 zou gaan.
Ik heb gehoord van een vriend van mij dat je dan best je achtertandwiel vergroot of zo iets.
Zou iemand me dit eens kunnen uitleggen?
Greetz
Leovince v6
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e - Locatie: Denekamp
Re: Leovince v6
de overbrenging gaat via je voortandwiel (aan het blok) en het achtertandwiel (aan je achterwiel). Je kunt met de grootes hiervan spelen om hem zo hogere of lagere topsnelheid te geven en hogere of lagere acceleratiekracht.
topsnelheid hoger en acceleratiekracht minder: voortandwiel groter en/of achtertandwiel kleiner
topsnelheid lager en acceleratiekracht hoger: voortandwiel kleiner en/of achtertandwiel groter.
Op het moment dat jij er dus een groter achtertandwiel opzet betekend dit dat jou topsnelheid omlaag gaat, maar dat je wel sneller optrekt.
Welke maat tandwiel je precies nodig hebt om 55-60 te rijden weet ik niet, omdat ik zelf geen derbi rijdt. Maar op het forum zijn genoeg mensen die de exacte getallen wel weten.
topsnelheid hoger en acceleratiekracht minder: voortandwiel groter en/of achtertandwiel kleiner
topsnelheid lager en acceleratiekracht hoger: voortandwiel kleiner en/of achtertandwiel groter.
Op het moment dat jij er dus een groter achtertandwiel opzet betekend dit dat jou topsnelheid omlaag gaat, maar dat je wel sneller optrekt.
Welke maat tandwiel je precies nodig hebt om 55-60 te rijden weet ik niet, omdat ik zelf geen derbi rijdt. Maar op het forum zijn genoeg mensen die de exacte getallen wel weten.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project - Gallery: XRace http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14409
DRD Pata Negra http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=16523 - Locatie: Barneveld
Re: Leovince v6
Ik zou gewoon je prop iets uitboren en dan een kleiner voortandwiel nemen als je toch nog wat wilt optrekken. Niet je achtertandwiel doen, zonde van je geld.
Gestopt met Zandstralen