Motip 800.C

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
koen_evo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi_evo

Motip 800.C

Ongelezen bericht door koen_evo »

hallo.

ik heb vandaag mijn uitlaat helemaal geschuurd ontvet en motip hittebestendige blanke lak aangebracht.
je moet namelijk bij deze lak hem een half uur tot 1 uur op 160 graden laten drogen. ik was van plan om gewoon met de uitlaat te gaan rijden en zo de temperatuur te halen maar aangezien het hier zo erg regen wou ik hem misschien in de oven gooien op 160 graden .Kan dan en hoe leg ik hem er dan in op een roosten of toch was afbakpapier er onder

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door koen_evo op zo 06 jul 2014, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Motip 800.C

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

''je moet namelijk bij deze lak hem een half uur tot 1 uur op 160 graden laten drogen''
Denk je echt dat dit de enige manier is? :emo: :palm: :palm:

Gewoon spuiten en goed laten drogen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
koen_evo
Schakelrijder

de lak zal toch moeten uitharden kan dat ook zonder dat te doen op een Hooge temperatuur. aangezien meerdere mensen aangeven zodra ze er dan daadwerkelijk mee gaan rijden het er allemaal af bladert.
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Het heet niet voor niets: Hittebestendig.

Normaal lak/verf op een uitlaat gaat eraf bladderen.
Hittebestendig op een uitlaat blijft zitten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
koen_evo
Schakelrijder

mooi.

Dus in principe kan ik rustig een aantal lagen er over heen spuiten en laten drogen zonder heel dat gekloot met die 160 graden etc. want dat maakt het inderdaad een stuk makkelijker :D als het dan lekker weer is kan volop rijden ?
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ik zou wel gewoon 1 laag spuiten en dan voor de zekerheid 1 a 1,5 uur wachten voordat je de volgende laag er op spuit.
En als je klaar bent 20 a 24 uur laten drogen, en dan kun je gewoon volop rijden.

(Dan heb je en behoudt je de beste kwaliteit)
koen_evo
Schakelrijder

bedankt. :D
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Ongelezen bericht door Rikvo »

mijn uitlaat heb ik wel een uur in de oven gelegd op 160 graden om uit te harden het staat er natuurlijk niet voor niets op en het is een kleine moeite om het te doen gewoon op het rooster leggen en gaan bij mij zit alles er nog steeds goed op zonder roest plekken maar je moet het helemaal zelf weten bepaald soort verf moet je ook verwarmen om uit te laten harden anders heeft hij weinig zin
koen_evo
Schakelrijder

Ik heb er ongeveer 4 lagen op zitten en een dag laten drogen en toen pas weer op de derbi gezet en er mee gereden :D . Het ging redelijk goed het resultaat is ook nog wel mooi alleen in de bocht zijn er belletjes ontstaan en is er allemaal vuil tegen aan gekomen. :(

Misschien als ik hem ooit nog eens zou moeten opknappen de oven eens proberen alleen was ik er niet echt helemaal zeker van want zou graag me eten er ook nog in willen verwarmen. En als ik het op een rooster leg krijg je de afdruk van het rooster dan niet in de lak terug te zien ?

wat foto's van het resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hier heb ik nog wat foto's van hoe de uitlaat er eerst uit zag
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3 ... 76#p302776

Ik was ook meteen begonnen met een projectje om 2 conti carbon dempers er op te zetten :D . ik heb zo veel mogelijk een Y bocht proberen aan te houden maar de uitlaat gassen worden nog steeds niet echt goed verdeeld alles gaas recht voor uit en neemt de afslag naar de 2 de demper niet XD. Zou ik een soort van prop bij de eerste demper kunnen maken zodat de druk daar groter word en er meer naar de 2 de demper zal gaan ? of zal dit invloed hebben op mijn top snelheid ?

ik kan eventueel morgen meer foto's maken :D
Afbeelding
Rikvo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Ongelezen bericht door Rikvo »

bij mij zijn er geen afdrukken op de uitlaat te zien van het rooster en de taart smaakte nog heerlijk die er bijna gelijk erna in is gegaan :D
Plaats reactie