Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

Blokje schreef:kan je carburateur op zijn? Ik heb namelijk dat het geen fukk uitmaakt als ik aan de luchtschroef draai. Hij gaat niet hoger stagionair lopen. Ook de stagionairsschroef doet bar weinig. Tenzij je hem helemaal indraait en koud start, maar als hij een beetje warm is gebeurd er niks. Loop nu al maanden te kloten om m'n derbi mooi af te stellen, maar het wilt gewoon net niet. Bougie soms vet en zwartig, en dan weer mooi koffie bruin. Maar stottert nooit. Of ik kan niet afstellen (wat niet zo gek is aangezien ik nog een beunhaas ben met sleutelen, en derbi mij een mooi begin leek voor ervaring), of m'n derbi is gewoon kut. Ook als hij warm is, dus 60-83 graden (warmer wordt hij niet) dan valt hij stagionair bijna uit, en klinkt hij niet bepaald vrolijk. Kortom, wie kan mij zeggen wat ik fout doe?
kan ook dat je krukaskering lek is dan haalt draaien aan de luchtschroef ook niks uit
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
DerbiKrakow
Derbi fan
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
Locatie: Krakow

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiKrakow »

Klinkt alsof je valse lucht aan trekt ergens. Ik had precies hetzelfde, kon aan de luchtschroef draaien wat ik wilde maar maakte geen fuck uit. Als die helemaal dicht gedraaid zat presteerde hij nog het beste eigenlijk.. Nu even een tijdelijk oplossing daarvoor tot ik mn nieuwe luchtfilterslang binnen heb maar hij zuigt nu geen valse lucht meer aan.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

DerbiKrakow schreef:Klinkt alsof je valse lucht aan trekt ergens. Ik had precies hetzelfde, kon aan de luchtschroef draaien wat ik wilde maar maakte geen fuck uit. Als die helemaal dicht gedraaid zat presteerde hij nog het beste eigenlijk.. Nu even een tijdelijk oplossing daarvoor tot ik mn nieuwe luchtfilterslang binnen heb maar hij zuigt nu geen valse lucht meer aan.
Ik had last van valse lucht, maar dat is verholpen. Maar dat was bij spruitstukrubber. Ik zal eens kijken naar het rubber. Verklaart misschien ook dat hij met regen uitvalt
die
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 11 dec 2011, 16:10
Vervoersmiddel: Fiets

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door die »

JoostvanK schreef:Heb ik ook wel eens last van.
Doet hij het wel goed als je hem echt goed hard in zn 6 drukt?
Bij mij wel namelijk maar als ik te zacht druk dan schiet tie in zn vrij.
als ik hard genoeg druk lukt het wel, het lijkt een beetje alsof ik 2 klikjes voel.
ik zout dit toch graag oplossen is er een bepaald onderdeel in de bak dat versleten is ofzoiets?
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

Hallo,

stel ik draai de bouten van de waterpomp los om deze te vervangen voor nieuwe (ouwe zijn erg roestig)
moet ik het kvs systeem dan weer ontluchten

Alvast bedankt
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Als je dat 1 voor 1 doet niet.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

Heb nu 1 boutje gedaan maar er kwam koelvloeistof mee niet erg veel ofzo
Maar nu word.mn cilinder erg warm na een Klein stukje rijden....
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
Remy
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 24 jan 2014, 00:55
Vervoersmiddel: 'n gruun monster
Locatie: Oss

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Remy »

Gooi er dan weer kvs bij? :emo: spul kost 2/3 euro de liter....
met de rauwe geur van tweetakt
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

zit er nog genoeg in te minste in dat kvs bakje aan de linkerkant
of bedoel je in de radiateur die word sinds kort ook erg warm eerder werd die niet eens warm
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
Remy
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 24 jan 2014, 00:55
Vervoersmiddel: 'n gruun monster
Locatie: Oss

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Remy »

Maar een cilinder hoort warm te worden...? Die van mij houd ik niet zomaar vast, zelfde geldt voor de radiateur geloof ik.
met de rauwe geur van tweetakt
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

Blokje schreef:
DerbiKrakow schreef:Klinkt alsof je valse lucht aan trekt ergens. Ik had precies hetzelfde, kon aan de luchtschroef draaien wat ik wilde maar maakte geen fuck uit. Als die helemaal dicht gedraaid zat presteerde hij nog het beste eigenlijk.. Nu even een tijdelijk oplossing daarvoor tot ik mn nieuwe luchtfilterslang binnen heb maar hij zuigt nu geen valse lucht meer aan.
Ik had last van valse lucht, maar dat is verholpen. Maar dat was bij spruitstukrubber. Ik zal eens kijken naar het rubber. Verklaart misschien ook dat hij met regen uitvalt
kijk naar je krukaskeringen!!! ff je kapje eraf draaien van je ontsteking en kijken of er een oliespoortje loopt (hoeft niet altijd zo te zijn)
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

gprrijder schreef:
Blokje schreef:
DerbiKrakow schreef:Klinkt alsof je valse lucht aan trekt ergens. Ik had precies hetzelfde, kon aan de luchtschroef draaien wat ik wilde maar maakte geen fuck uit. Als die helemaal dicht gedraaid zat presteerde hij nog het beste eigenlijk.. Nu even een tijdelijk oplossing daarvoor tot ik mn nieuwe luchtfilterslang binnen heb maar hij zuigt nu geen valse lucht meer aan.
Ik had last van valse lucht, maar dat is verholpen. Maar dat was bij spruitstukrubber. Ik zal eens kijken naar het rubber. Verklaart misschien ook dat hij met regen uitvalt
kijk naar je krukaskeringen!!! ff je kapje eraf draaien van je ontsteking en kijken of er een oliespoortje loopt (hoeft niet altijd zo te zijn)
Wel grappig dat je dit zegt. Het is namelijk zo dat er elke keer als m'n derbi op z'n standaard staat, er een klein plasje (2ml) bakolie ligt. Dit is alleen pas sinds ik de koppelingsplaten heb vervangen. Ook is het niet als hij gewoon rechtop staat. Een lekke keerring zou misschien verklaren dat hij moeilijk af te stellen is, en dat hij wat olie lekt. Ik ga er naar kijken
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Moet je overigens je blok eraf halen en splitten als je de keerringen wilt vervangen?
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Nee hoeft niet perse maar werkt wel een stuk makkelijker als je hem onder je brommer vandaan haalt.
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

Blokje schreef:Moet je overigens je blok eraf halen en splitten als je de keerringen wilt vervangen?
nee man nergens voor nodig lekker late zitten aan de ontsteking kant is helemaal makkelijk en aan de koppeling kant moet je carterdeksel en je koppelings huis eraf maar dit kan pima terwijl hij nog onder de brommer zit :thumbup:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

gprrijder schreef:
Blokje schreef:Moet je overigens je blok eraf halen en splitten als je de keerringen wilt vervangen?
nee man nergens voor nodig lekker late zitten aan de ontsteking kant is helemaal makkelijk en aan de koppeling kant moet je carterdeksel en je koppelings huis eraf maar dit kan pima terwijl hij nog onder de brommer zit :thumbup:
Er was geen olie in de vliegwiel ruimte. Dus keeringen zijn het niet. Heeft derbi een soort aftapbuisje voor bakolie? Heb namelijk peronhgeluk 700ml erin gedaan ipv 650. Wat raar is want ik had die bout aan de koppelingsplaatkant eruit gehaald. Maar er is 700 uit de fles. Maar misschien moet ik toch weer naar de basis gaan van afstellen, dus help me even :p. De bougie is wat vettig en zwart. Derbi rijdt goed en stottert nooit, ook niet koud. Gasnaald staat op 2de van boven, dus weinig benzine. En sproeier 92 met scr corse chroom en carb 17.5mm en airsel 50. Hij stottert niet, maar is wel te zwart. Dus een sproeier groter is niet waar ik naar moet kijken denk ik. Moet ik de gasnaald dan wart lager zetten? Dan krijft hij wat meer benzine. Overigens rijdt ik met oliepomp, en m'n flens staat een beetje scheef dus er komt daar flink wat olie uit, maar ook aan de demper kant. Nu heeft elke scr corse dit wel een beetje. Valse lucht heb ik niet kunnen vinden. Wel valt de brommer uit als hij schuin staat, dus op z'n standaard. Ook moet ik met kicken gasgeven, en eigenlijk even volgas houden zodat hij blijft lopen. Gister zelfs naar vol in de toeren te gaan (perongeluk, want was koud blok), toen viel die weer uit. Hij spruttlde ook toen (nooit gehad). Luchtschroef 1,5/1.25 open. Maar het boeit niet want helemaal open blijft die lopen, en helemal dicht ook. Stagionairschroef doet ook niet gek veel. Nou na deze hele preek heb ik zo'n beetje alles verteld over m'n derbi. Als iemand iets leest en denkt dat klopt niet, zeg het dan even. Of als je tips hebt graag. Overigens lag de top met vasle lucht en sproeier 88 op 90km/h, en zonder valse lucht en sproeier 92 gaat hij met moeite naar de 75km/h. Ook heb ik dat als ik het blok warm heb gereden (volgens stage 6 meter 67°C) dan valt hij uit als ik hem in z'n vrij zet voor het stoplicht. Of hij loopt dan echt tik tik tikkk tiiiiik tikkk en dan valt hij net niet uit. Ook valt hij uit bij een stoppie(ben geen stunt held, maar in amsterdam maak je soms een stoppie als je moet remmen onverwachts voor een kut voetganger die ergens tussendoor oversteekt). En dan is hij dus uitgevallen, en dan heb ik het probleem dat ik hem weer moet starten, en ik heb de ketting nog niet vervangen, en dan kan ik van ze 6 niet terugschakelen omdat hij gewoon niet terug in de versnellingen wilt. Kortom, ik heb nog niet van het derbigevoel kunnen genieten. :crazy:
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Je moet gewoon even helemaal opnieuw beginnen dus gasnaald terug op normale stand en luchtschroef op 1,5 slag uit. Bougie even schoonmaken voor je begint en dan gewoon vanaf het begin beginnen.
Hij staat gewoon veel te rijk afgesteld.. Mijn brommer met ori pijp viel soms helemaal uit als op de pond stond te wachten en gewoon stationair draaide want er zat een veel te grote sproeier in. Deed het alleen weer als ik flink gas gaf bij het startte en maakte ook het bekende bwoooaap(verzuip) geluid. Als ik de bougie eruit haalde was ie ook helemaal zwart en nat dus dat verklaarde al snel dat hij veel te rijk stond. Trouwens mijn derbi met een corse liep ook super met sproeier 72 dus je moet er niet vanuit gaan dat een snel uitlaatje een veel grotere sproeier nodig heeft.

Succes ermee :thumbup:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

JoostvanK schreef:Je moet gewoon even helemaal opnieuw beginnen dus gasnaald terug op normale stand en luchtschroef op 1,5 slag uit. Bougie even schoonmaken voor je begint en dan gewoon vanaf het begin beginnen.
Hij staat gewoon veel te rijk afgesteld.. Mijn brommer met ori pijp viel soms helemaal uit als op de pond stond te wachten en gewoon stationair draaide want er zat een veel te grote sproeier in. Deed het alleen weer als ik flink gas gaf bij het startte en maakte ook het bekende bwoooaap(verzuip) geluid. Als ik de bougie eruit haalde was ie ook helemaal zwart en nat dus dat verklaarde al snel dat hij veel te rijk stond. Trouwens mijn derbi met een corse liep ook super met sproeier 72 dus je moet er niet vanuit gaan dat een snel uitlaatje een veel grotere sproeier nodig heeft.

Succes ermee :thumbup:
Dankje voor je antwoord, ik ga opnieuw beginnen! Maar met sproeier 88 was de bougie echt spierwit. Was ik vergeten te melden. Dus vandaar dat ik wat hoger gingf zitten. Ik ga gewoon weer alles opnieuw doen. En dan hoop ik dat het goed zal zijn. Bougie is trouwens hittegraad 9, maar maakt niet uit volgens mij. Ik zet dus de gasnaald op 3, dan even luchtfilter en carb schoonmaken, dan bougie even schoonmaken. En dan begin ik wel met sproeier 90. En zo afbouwen. Als dat nog niet genoeg is, dan koop ik een vespa.. Oke nee dat doe ik niet, dat is dan een grote stap achteruit.

Bedankt :thumbup:
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Dat is wel vreemd ja dat hij bij 88 spierwit was maar idd opnieuw beginnen en dan ff kijken wat hij doet. Hittegraad is iig goed.
Meng je trouwens zelf ofniet?
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

JoostvanK schreef:Dat is wel vreemd ja dat hij bij 88 spierwit was maar idd opnieuw beginnen en dan ff kijken wat hij doet. Hittegraad is iig goed.
Meng je trouwens zelf ofniet?


Jaa vond dat ook vreemd. Ik meng niet zelf. Gewoon oliepomp!
Plaats reactie